Hrvati sve više odustaju od studiranja
Mladi Hrvati završavaju osnovne škole - stopa napuštanja osnovne škole je 2,7% dok je drugačiji slučaj s visokoobrazovnim ustanovama. Stopa napuštanja fakulteta iznosi 40%.
Mladi Hrvati završavaju osnovne škole - stopa napuštanja osnovne škole je 2,7% dok je drugačiji slučaj s visokoobrazovnim ustanovama. Stopa napuštanja fakulteta iznosi 40%.
Na tribini na kampusu Sveučilišta u Rijeci predstavljeno je istraživanje Europske Komisije o obrazovanju u Hrvatskoj. Prema rezultatima istraživanja hrvatska stopa napuštanja školovanja je 2,7%. No, taj postotak odnosi se na završetak osnovne škole. Kod studiranja je nešto drugačija situacija.
Procjenjuje se da čak nešto više od 40% studenata napušta studij, a razlozi za to su nedovoljna sposobnost pri upisu, ograničena akademska i profesionalna orijentacija te nedovoljno financijskih sredstava za studiranje.
Unatoč tome, broj visokoobrazovanih osoba s 2013. na 2014. godinu porastao je s 25,6% na 32,2%.
Zanimljiv je i podatak koji je iznijela Nadia Bonifačić, analitičarka obrazovnih sustava Glavne uprave za obrazovanje i kulturu Europske komisije, koji govori kako se samo 50% osoba koje imaju završenu srednju školu zapošljava, dok je u Europi postotak 70%. Iz tog razloga sve se više mladih odlučuje na studiranje.
U protekle četiri godine pokazalo se kako se povećao broj osoba koje obavljaju poslove za koje su prekvalificirani - naprimjer kada radiš u nekom restoranu brze prehrane nakon završetka studija jer ne možeš naći posao u struci pošto nemaš iskustva, a poslodavci to izuzetno cijene.
Rektor Sveučilišta u Rijeci, Pero Lučin rekao je da se hrvatski obrazovni sustav često doživljava kao nefleksibilan i zastario, ali da je još uvijek jedan od kvalitetnijih dijelova društva.
Dekanica Visoke škole u Rijeci kroz vlastito iskustvo je pak zaključila da s godinama studirati počinju studenti sa sve manje bazičnih znanja.
Za utjehu, voditelj predstavništva EK u Hrvatskoj rekao je kako Hrvatska nije najgora prema odabranim kriterijima. Istaknuo je i kako se više toga mora učiniti u području predškolskog odgoja.