Nova poslovna pravila traže i drugačiji pristup, Sara i Laura su to prepoznale u ovoj prehrambenoj kompaniji
Dobar način zadržavanja mladih nalazi se u uspostavljanju zdrave radne okoline i davanju prilika. Istražili smo najbolje kompanije u Hrvata i došli smo do Nestléa gdje smo imali priliku razgovarati s dvije njihove zaposlenice, a evo što smo saznali o njihovim poslovnim pozicijama i radu u prehrambenoj industriji.
Dobar način zadržavanja mladih nalazi se u uspostavljanju zdrave radne okoline i davanju prilika. Istražili smo najbolje kompanije u Hrvata i došli smo do Nestléa gdje smo imali priliku razgovarati s dvije njihove zaposlenice, a evo što smo saznali o njihovim poslovnim pozicijama i radu u prehrambenoj industriji.
To znači da ih je potrebno brzo oduševiti, a složit ćemo se da ‘mazanje očiju’ nije dobar način. Dobar način nalazi se u uspostavljanju zdrave radne okoline i davanju prilika. Istražili smo najbolje kompanije u Hrvata i došli smo do Nestléa gdje smo imali priliku razgovarati s dvije njihove zaposlenice. Zanimljiva informacija, odmah u startu, je ta da su obje na poslu više od predviđenih godinu i pol te smo upravo iz tog razloga bili dodatno motivirani saznati više o njihovim poslovima i tome kako je raditi u prehrambenoj industriji.
Sara Karača je u kompaniji Nestlé zaposlena na poziciji specijalistice za razvoj kanala i komercijalno planiranje, Nestlé Adriatic i e-commerce koordinatorice za tržište jugoistočne Europe. Na svom poslu trenutno radi više od 4 godine, a zaposlila se, ne tako davne, 2018. godine nakon završenog Prehrambeno-biotehnološkog fakulteta u Zagrebu te kratkotrajnog zaposlenja na istom, na poziciji Asistenta u nastavi i znanstvenim istraživanjima,
Zaposlila sam se u kompaniji Nestlé na poziciji Referenta za regulatorne i znanstvene poslove 2018. godine. Na ovoj poziciji sam bila nešto više od 2 i pol godine, nakon čega sam prešla u odjel Trade Marketinga, na poziciju Referenta u odjelu za upravljanje kategorijama i kanalima. Moj daljnji rast i razvoj u navedenom odjelu (koji je kasnije promijenio ime u Commercial Development Team – CDT) podrazumijevao je prelazak na poziciju Referenta za razvoj e-commerce kanala prodaje i aktivacija s kupcima te naposljetku na poziciju Specijalista za razvoj kanala i komercijalno planiranje uz dodatnu ulogu e-commerce koordinatora za tržište jugoistočne Europe koje obuhvaća 9 zemalja regije, rekla je Sara Karača.
Dinamičnost i raznolikost su, može se reći, ono što ide ispod potpisa ovih pozicija, a na svojoj poziciji koordinatora Sarad je zadužena u za koordinaciju u procesima internog izvještavanja o rezultatima prodaje i statusima navedenih projekata, stjecanje i primjenjivanje znanja o trendovima u e-commerce kanalu na tržištu jugoistočne Europe.
Najvećom prednošću rada u ovoj kompaniji i generalno prehrambenoj industriji, dodaje Karača, smatra priliku za učenje i konstantno unapređivanje vlastitih znanja i vještina na različite načine (eksterne konferencije i webinari, interni treninzi).
Osim toga, neprekidan rad, trud i zalaganje omogućavaju napredak u karijeri, ali i prelazak iz jednog odjela u drugi te stjecanje sveobuhvatnijeg znanja o funkcioniranju velike kompanije ukoliko je to nešto što vas zanima. Dodatno, a ništa manje važno, rad u multinacionalnoj kompaniji neizbježno omogućava učenje drugih jezika te učenje o drugim nacionalnostima i običajima općenito, istaknula je naša sugovornica.
Uključujte se tijekom školovanja i studiranja u što više izvannastavnih aktivnosti (volontiranje, konferencije, studentski poslovi), sklapajte čim više poznanstava, komunicirajte i povezujte se s ljudima, a kada vam se pruži nova prilika, čvrsto je zgrabite i ne bojte se novih životnih i poslovnih izazova – oni će vam pomoći da rastete u osobnom i profesionalnom smislu! , poručila je za kraj mladima specijalistica za razvoj kanala i komercijalno planiranje, Nestlé Adriatic i e-commerce koordinatorica za tržište jugoistočne Europe.
Ono što je jako važno naglasiti je da naša sugovornica svojim dolaskom nije bačena u vatru, već je tijekom svojeg upoznavanja pozicije imala i mentoricu koja ju je vodila kroz sve interne i eksterne procese vezane za poziciju i od koje je naučila više-manje sve što znam.
Nakon nekih 10 mjeseci pružila se prilika da preuzmem dio kategorije kave. NESCAFE, lider u kategoriji kave, je zapravo interno brend i koji najviše pridonosi našem poslovanju u Hrvatskoj pa samim time za sobom nosi i mnogo više odgovornosti i potrebe za samostalnošću u radu. Na istoj se poziciji, ali nakon interne reorganizacije s novim nadređenima i promjenama u nekim odgovornostima, nalazim i trenutno, međutim puno zrelija, s puno više znanja i samopouzdanja, rekla je Laura Grlić.
Ukratko, zadužena sam za vođenje kategorije u smislu planiranja strategije kanala i kategorije te osmišljavanje i osiguravanje provođenja inicijativa temeljenih na pokretačima rasta kategorije kave. Sve to zajedno podrazumijeva vrlo čestu komunikaciju i suradnju s odjelima marketinga i prodaje kako bi se razradile strategije novih lansiranja, cjenovnog pozicioniranja, promotivnih aktivnosti, dubine distribucije asortimana te sličnih zadataka, istaknula je Grlić.
Većina ih iza sebe ima veliko iskustvo i znanje te su spremni podijeliti ga s mlađima koji tek ulaze u industriju i koji imaju volje i potencijala učiti i iskoristiti to znanje. Nakon toga svakako i veličina ovakve industrije te činjenica da je Nestlé najveća kompanija u prehrambenoj industriji – to nudi razno razne opcije međunarodnih treninga te suradnje s kolegama iz ostalih država. Sve, naravno, ovisi o poziciji na kojoj se nalazite i ambiciji koju imate, ali mogućnosti napretka su velike i raznolike, objasnila je naša sugovornica.
Najbolji način da tu želju uopće razvijete je da se još u učeničkim i studentskim danima aktivirate kroz volontiranje u udrugama, sudjelovanje u studentskim projektima i poslovima te kroz stvaranje poznanstava. Na taj način će vam se brže otvoriti poslovne prilike i bit ćete u „niskom startu“ za uspješnu karijeru, zaključila je specijalistica za komercijalni razvoj kategorije kave za Hrvatsku, Nestlé Adriatic, Laura Grlić.