LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Koronavirus

MZO objavio novu, detaljniju verziju preporuka za organizaciju nastave u školama

Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je dokument od 70 stranica u kojemu se detaljno opisuje način organizacije nastave i boravka u vrtićima za vrijeme pandemije COVID-19.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je dokument od 70 stranica u kojemu se detaljno opisuje način organizacije nastave i boravka u vrtićima za vrijeme pandemije COVID-19.

Nakon što je u ponedjeljak predstavilo preporuke za organizaciju nastave i boravak u vrtiću sljedeće školske i pedagoške godine te nakon toga naišlo na brojne dodatne upite, Ministarstvo znanosti i obrazovanja izašlo je s novim dokumentom dugim 70 stranica u kojemu su iznesene detaljnije preporuke.
 
Koliko god je nastavak isključivo nastave na daljinu prvo bio zadnji mogući scenarij, MZO ga je ipak obuhvatio i u svom dokumentu ipak objavio tri modela izvođenja nastave: model A – nastava u školi, model B – mješoviti oblik nastave i model C – nastava na daljinu. O nastavi na daljinu u potpunosti odlučuje škola u suradnji s osnivačem i nadležnim lokalnim stožerom, osim u slučaju lockdowna na lokalnoj razini.

Prijevoz djece

Ovo pitanje bilo je jedno od najčešćih jer mnogi nisu vidjeli smisao u tome da se djeca međusobno izbjegavaju tijekom dana, a onda sjednu u jednak bus, a evo što je po tome pitanju sada odlučio MZO:

– S obzirom na različite načine prijevoza djece/učenika, nije moguće propisati jedinstvene mjere, već će osnivači i ravnatelji morati dogovoriti prijevoz u skladu s propisanim mjerama sukladno načinu prijevoza. Za učenike koji se prevoze javnim prijevozom, postupa se skladno Preporukama za rad u djelatnosti prijevoza putnika autobusima tijekom epidemije koronavirusa (COVID-19)

Učenicima treba savjetovati izbjegavanje gužvi, okupljanje na stajalištima autobusa, vlaka ili tramvaja te češće pranje ruku. Navedene Preporuke jednako vrijede i za učenike za koje je prijevoz organiziran. Sukladno navedenim Preporukama, u autobusu je obvezno nošenje maske. S obzirom na to da se do ustanova prevoze i mlađa djeca te učenici s teškoćama u razvoju, nošenje maske treba razmotriti sukladno dobi i mogućnostima – stanju djeteta te se posebnim slučajevima preporučuje i savjetovanje s epidemiolozima.

U organiziranom prijevozu preporučljivo je razraditi raspored sjedenja djece/učenika pri čemu jedan učenik svakoga dana sjedi na istom mjestu u dolasku i odlasku iz škole. Učenici iz iste obitelji mogu sjediti jedan do drugoga. Isto tako, poželjno je da učenici istoga razrednoga odjela budu jedni uz druge uz poštivanje epidemioloških mjera. Ako učenici ulaze na više postaja, a pohađaju isti razredni odjel, dobro je predvidjeti mogućnost sjedenja u istom dijelu autobusa.

Za djecu/učenike s teškoćama u razvoju koji se prevoze posebnim vozilima u slučaju da se istim prevoze u različito vrijeme, obvezna je dezinfekcija vozila (sjedala, rukohvata i sl. prije ulaska druge skupine učenika). Ako je predviđeno, s djecom/učenicima s teškoćama u razvoju može biti i pratitelj. U slučaju organizacije po mješovitijom modelu prema kojem će dio učenika nastavu pohađati od kuće, a dio u školi ili dio razreda u školi, a dio nastavu prati na daljinu možda neće biti potrebe povećanja broja autobusa ili uvođenja novih linija, jer dio učenika neće biti uključen u prijevoz. Škola ne može mijenjati rad u smjenama bez prethodnog dogovora s osnivačem, jer svaka promjena zahtijeva i drugačiju organizaciju prijevoza.

Detaljnije možete pronaći na poveznici ili u dokumentu u nastavku:
FOTO: PIXABAY