LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Istraživanje

DRUŠTVENI MEDIJI Gotovo polovica tinejdžera osjeća ovisnost o njima

Za neke ljude je odnosno s društvenim medijima sličan bihevioralnoj ovisnosti, a istraživanje je pokazalo i druge zanimljive rezultate.

Za neke ljude je odnosno s društvenim medijima sličan bihevioralnoj ovisnosti, a istraživanje je pokazalo i druge zanimljive rezultate.

Sveučilište Cambridge provelo je analizu vezanu uz tinejdžere i društvene medije, a rezultati su opisani kao „zapanjujući“. Prema analizi gotovo polovica tinejdžera osjeća se kao da su ovisni o društvenim medijima, a istraživači misle da se odnos nekih ljudi i društvenih medija može biti „sličan bihevioralnoj ovisnosti", piše Hina.
 


VEZANO: Cyber otmica: rastuća opasnost vreba na društvenim mrežama



Naime, stručni tim s Cambridgea analizirao je podatke iz Millennium Cohort Study, koju provodi Centar za longitudinalne studije (CLS) na Sveučilištu u Londonu. Ta studija je namijenjena praćenju života više od 18 000 beba rođenih u Ujedinjenom Kraljevstvu od 2000. do 2001. godine s ciljem mapiranja pozadine djece rođene početkom 21. stoljeća.
 

Znanstveno otkriće


Tim s Cambridgea otkrio je da se čak 48 posto ljudi (od 7022 ispitanika) slaže ili u u potpunosti slaže s izjavom: „Mislim da sam ovisan o društvenim medijima“. Ti podaci prikupljeni su između siječnja 2018. i ožujka 2019., kada je skupina bila u dobi od 17 godina.

Još jedan zanimljiv rezultat analize bila je razlika u ovisnosti prema spolu. Naime, veći postotak djevojčica, njih 57 posto za razliku od 37 posto dječaka rekao je da se osjeća ovisno.

Rezultate je komentirala studentica poslijediplomskog studija Sveučilišta u Cambridgeu Georgia Turner, koja je vodila analizu.
 

Istraživanje kaže da rođeni u siječnju dobivaju najmanje poklona od svih


„Ne kažemo da su ljudi koji kažu da se osjećaju ovisnima ovisni. Ali nije lijep osjećaj osjećati da nemate utjecaja na vlastito ponašanje, pa je prilično zapanjujuće da se toliko ljudi tako osjeća.“ – objasnila je prema Hini.

 

 

Ovisnosti ne treba stavljati u isti koš 


No, napomenula je da bi bilo previše pojednostavljeno kad bi se ovisnost o društvenim mrežama stavljala u isti okvir poput ovisnosti o drogama.

Kako izgleda život mladih u današnjem društvu?


 

„Moglo bi biti da je za neke njihov odnos s društvenim medijima sličan bihevioralnim ovisnostima“,  rekla je prema Hini.

 

VEZANO: Koje su društvene mreže zarobile tinejdžere?



Ipak, prema njenom mišljenju, kod drugih je oslanjanje na društvene medije možda produkt negativnih životnih iskustva, pa je njihova upotreba potaknuta kompulzivnim provjeravanjem.

 

„Možda postoje različiti putevi da mislite da ste ovisni, umjesto da svi osjećaju da ovisnost na isti način. Ovo je važno ne samo za filozofsku raspravu o ovisnosti, već i za pronalaženje odgovarajućih intervencija tamo gdje je to potrebno. Ako ovisnost nije ono što uzrokuje nečije probleme, intervencija koja se temelji na ovisnosti možda mu neće pomoći.“ – ispričala je prema Hini.


Važno je istaknuti da je Turnerin rad još uvijek u tijeku i nije još recenziran niti službeno objavljen.

IZVOR: HINA
FOTO: CANVA, ILUSTRACIJA