Otkriveno je koliko društvene mreže zarađuju na maloljetnicima
Snapchat, TikTok i YouTube, prema predviđanjima znanstvenika, ostvaruju 30 do 40 posto ukupnih prihoda od oglašavanja, preko prikaza oglasa maloljetnicima.
Snapchat, TikTok i YouTube, prema predviđanjima znanstvenika, ostvaruju 30 do 40 posto ukupnih prihoda od oglašavanja, preko prikaza oglasa maloljetnicima.
Društvene mreže često su kritizirane zbog svojeg odnosa prema maloljetnim korisnicima. Optužuje ih se da njihovi algoritmi namjerno zadržavaju pažnju korisnika, prikazujući im reklame kako bi generirali profit. Nedavno istraživanje provedeno na Harvardu otkriva zabrinjavajuće brojke o zaradi društvenih mreža od maloljetnika, uključujući i mlađe od 12 godina, piše Zimo.
Istraživanje obuhvaća pet najpoznatijih platformi: Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, platformu X i YouTube. Analiza njihovog poslovanja prošle godine samo u SAD-u provedena je kroz simulacijski model. Podaci o broju maloljetnih korisnika, njihovim prihodima i vremenu provedenom na društvenim mrežama poslužili su kao osnova za istraživanje.
VEZANO: 10 savjeta za učinkovitije učenje
Dvadeset posto prihoda donose mlađi od 12 godina
Prema rezultatima, društvene mreže ostvarile su prihode od maloljetnika u SAD-u veće od 11 milijardi dolara. Posebno zabrinjavajuće je to što je otprilike dvadeset posto tih prihoda, odnosno 2,1 milijarda dolara, ostvareno od korisnika mlađih od 12 godina.
Snapchat, TikTok i YouTube, prema predviđanjima znanstvenika, ostvaruju 30 do 40 posto ukupnih prihoda od oglašavanja, preko prikaza oglasa maloljetnicima. Instagram dominira prihodima korisnika mlađih od 17 godina, na kojima zarađuje više od 4 milijarde dolara, što je dvostruko više u odnosu na YouTube i TikTok. YouTube najviše profitira od djece mlađe od 12 godina, od kojih ostvaruje gotovo milijardu dolara.