OLAKŠAJTE SI ŽIVOT
Kako najbolje učiti? Podvlačenje stvari markerom nije najbolja opcija, evo i zašto
Iako se često prakticira, ova tehnika ne pruža nikakve značajne prednosti osim što omogućava učenicima da jednostavno prođu kroz tekst.
Iako se često prakticira, ova tehnika ne pruža nikakve značajne prednosti osim što omogućava učenicima da jednostavno prođu kroz tekst.
Svi mi imamo svoje načine učenja, no prema pisanju poznatog TIME-a, tradicionalna metoda čitanja koja uključuje isticanje i podvlačenje dijelova teksta markerom ili bilo kojim drugim pisalom može biti neučinkovita.
Iako se često prakticira, ova tehnika ne pruža nikakve značajne prednosti osim što omogućava učenicima da jednostavno prođu kroz tekst. Isticanje i podvlačenje se nalaze na vrhu liste neučinkovitih strategija učenja, a razlog tome je što ova metoda navodno ne pomaže u dubljem razumijevanju i povezivanju informacija. Umjesto toga, može ometati proces učenja jer se pažnja usmjerava na pojedinačne dijelove teksta, umjesto na širu sliku i koncepte, što može otežati povezivanje i izvođenje zaključaka.
Jedno od mogućih objašnjenja je da isticanje i podvlačenje dijelova teksta usmjerava pažnju na površinske detalje umjesto na razumijevanje konteksta. Kada se fokusira na pojedinačne činjenice ili rečenice, učenik može propustiti veze između njih i propustiti šire značenje teksta.
Umjesto tradicionalnih metoda čitanja, preporučuje se stvaranje mentalnih slika, sumiranje i diskusiju o tekstu. Ove metode potiču dublje razumijevanje i povezivanje informacija te potiču kritičko razmišljanje.
Iako se često prakticira, ova tehnika ne pruža nikakve značajne prednosti osim što omogućava učenicima da jednostavno prođu kroz tekst. Isticanje i podvlačenje se nalaze na vrhu liste neučinkovitih strategija učenja, a razlog tome je što ova metoda navodno ne pomaže u dubljem razumijevanju i povezivanju informacija. Umjesto toga, može ometati proces učenja jer se pažnja usmjerava na pojedinačne dijelove teksta, umjesto na širu sliku i koncepte, što može otežati povezivanje i izvođenje zaključaka.
Jedno od mogućih objašnjenja je da isticanje i podvlačenje dijelova teksta usmjerava pažnju na površinske detalje umjesto na razumijevanje konteksta. Kada se fokusira na pojedinačne činjenice ili rečenice, učenik može propustiti veze između njih i propustiti šire značenje teksta.
Umjesto tradicionalnih metoda čitanja, preporučuje se stvaranje mentalnih slika, sumiranje i diskusiju o tekstu. Ove metode potiču dublje razumijevanje i povezivanje informacija te potiču kritičko razmišljanje.
OZNAKE:
FOTO:
UNSPLASH