LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Selak Raspudić prozvala MZO

Preko 300 maturanata imalo suicidalne misli, a MZO ne reagira?

– Hoćemo li i mi to prešutjeti, kao i nadležno ministarstvo, ili ćemo se usuditi suočiti s time što je korona učinila mentalnom zdravlju naše djece i time potencijalno spasiti izgubljene i ranjene mlade živote? – zaključila je zastupnica Selak.

– Hoćemo li i mi to prešutjeti, kao i nadležno ministarstvo, ili ćemo se usuditi suočiti s time što je korona učinila mentalnom zdravlju naše djece i time potencijalno spasiti izgubljene i ranjene mlade živote? – zaključila je zastupnica Selak.

Saborska zastupnica Marija Selak Raspudić u utorak je pozvala Ministarstvo znanosti i obrazovanja da reagira na ispitivanja Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje o nastavi na daljinu koja su pokazala da je tijekom prošlogodišnjeg lockdowna čak 2,4 posto maturanata, odnosno njih preko 300, imalo suicidalne misli.

– Bliži se kraj školske godine, druge školske godine u kojoj pred učiteljima i učiteljicama, profesorima i profesoricama, u jednakoj mjeri drhte učenici i njihovi roditelji jer su ovu školsku godinu sve jednadžbe, zavisno složene rečenice, fizikalne zakone, tehničke projekte i latinske gramatičke iznimke bili prisiljeni naučiti zajedno. Stoga je došlo vrijeme da svedemo račune i kažemo što nam je ova školska godina donijela. – objasnila je.

Od pet ispitivanja, dva su bila usmjerena na maturante, a tri na učitelje i roditelje u osnovnim školama. 

– Ovi podaci koje sam iznijela ukazuju na ozbiljne psihološke probleme mladih ljudi. Ti su podaci objavljeni na stranicama Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje i poslani resornom ministarstvu. No, Ministarstvo nikad nije reagiralo. Što čeka? Da suicidalne misli postanu konkretna djela? – dodala je.

Gotovo 90% maturanata izjavilo je da im nemogućnost izravne komunikacije s nastavnicima otežava savladavanje gradiva. Oko 80% njih imalo je poteškoće s organizacijom vremena u uvjetima nastave na daljinu, a gotovo 90% je imalo poteškoće s koncentracijom. Čak 75% ih je izjavilo da je nastava na daljinu od njih iziskivala više napora nego uobičajena nastava. Gotovo 80% roditelja izjavilo je da je nastava na daljinu iziskivala veliki trud od njih, a više od polovice tvrdi da su djeca zbog nastave na daljinu bila pojačano napeta, navode iz stranke Most.

– U koronakrizi nastava većinom nije postojala u kvalitativnom smislu, što nije krivnja profesora, nego nemoguće situacije u koju su dovedeni. Sve to dovelo je do povećanja stresa i narušavanja mentalnog zdravlja učenika. – nastavlja Selak Raspudić.

Zastupnica je spomenula i istraživanje organizacije YoungMinds u Velikoj Britaniji u kojemu je sudjelovalo 2111 mladih mlađih od 25 godina koji su mentalno oboljeli. Istraživanje je pokazalo da se stanje pogoršalo kod 83 posto ispitanih. Spomenula je i nedavno provedeno istraživanje na 22 tisuće učenika u Zagrebu koje je pokazalo da svaki deseti učenik ima simptome anksioznosti ili depresije.

Na osječkom Filozofskom fakultetu održano predavanje o važnosti mentalnog zdravlja, studentima preporučene solucije za samopomoć


– Osobito je zabrinjavajući uzlazni trend anksioznih i depresivnih poremećaja, zbog čega se depresija opravdano naziva kugom 21. stoljeća. – dodala je zastupnica.

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, čak 50 posto mentalnih poremećaja počinje prije 14. godine, a 75 prije 18. godine. Zastupnica je istaknula da je nužna hitna reakcija nadležnih institucija da bi se sačuvalo mentalno zdravlje učenika.

– Hoćemo li i mi to prešutjeti, kao i nadležno ministarstvo, ili ćemo se usuditi suočiti s time što je korona učinila mentalnom zdravlju naše djece i time potencijalno spasiti izgubljene i ranjene mlade živote? – zaključila je.

FOTO: YOUTUBE/SCREENSHOT