Social Impact Award: Pročitajte iskustva mladih o pokretanju poslovnih projekata i prijavite se
Impact Hub Zagreb i Erste zaklada pokrenuli su „Social Impact Award”, najveće europsko natjecanje u društvenom poduzetništvu na području Hrvatske.
Impact Hub Zagreb i Erste zaklada pokrenuli su „Social Impact Award”, najveće europsko natjecanje u društvenom poduzetništvu na području Hrvatske.
Impact Hub Zagreb i Erste zaklada pokrenuli su „Social Impact Award”, najveće europsko natjecanje u društvenom poduzetništvu na području Hrvatske.
Ovo je jedinstvena prilika za sve studente i studentice da ostvare svoje ideje, pokrenu start-up projekte i promijene svoje društveno okruženje prema vlastitim potrebama.
11. ožujka 2015. u prostorima Impact Huba u Zagrebu okupili su se prošlogodišnji natjecatelji i voditelji Impact Huba Zagreb, kako bi potaknuli mlade na sudjelovanje na Social Impact Awardu na koje se mogu prijaviti svi studenti zainteresirani za poduzetništvo koje donosi dobrobit zajednici.
Na otvorenju su bila prisutna dvadeset i tri studenta kojima se prezentirao ovaj vrijedan projekt, koji se održava drugu godinu u Hrvatskoj. Impact Hub Zagreb dio je međunarodne mreže koja broji oko šezdeset i pet članova. Impact Hub omogućuje poduzetnicima coworking prostor, pristup mrežama, zajednici i znanju. Ujedno je i inkubator za poduzetnike početnike te žene društvene inovatorice i poduzetnice, te im daje podršku na svim nivoima, a ponajviše pravovaljanim informacijama.
Suosnivačica Impact Huba Zagreb, Ana Raguž, objasnila je kako je zapravo započelo natjecanje Social Impact Award. Čitav projekt pokrenuli su Impact Hub i Bečki fakultet ekonomije 2009. godine u Beču, od kuda se razgranala ideja podrške svima koji nakon fakulteta žele pokrenuti svoj posao. Ideja je bila ponuditi studentima know how? praktično iskustvo koje je nužno za pokretanje i održavanje posla.
Od samog pokretanja, projekt dokazuje uspješnost činjenicom da je 60% prijavljenih projekata implementirano, a 35% ostvaruje prihode. Studenti svojim projektima mogu osvojiti novčane nagrade, mentorsku podršku i otputovati na dvije radionice u dvije od deset zemalja koje su dio mreže Social Impact Awarda.
Najavila je edukacijski dio koji će se održati 17. ožujka u Zadru te 21. i 22. ožujka u Zagrebu, gdje će se održati tri, odnosno četiri radionice za studente. Smatra kako je ovo budućnost koja stvara mrežu partnera i investitora u inovativnim projektima koji su pozitivan utjecaj na društvo. Natjecanje je u 2014. godini okupilo 2.000 studenata u 8 zemalja na 404 prijavljena projekta, koji su putem otvorenog sustava glasovanja osvojili 27 300 glasova, te je tim putem iznjedreno 27 pobjednika. Od 2009., kada je projekt pokrenut u Austriji, do 2014., prijave, radionice, glasovi i nagrade rastu.
Anamarija Mostarac, projekt menadžerica Social Impact Award 2015. u Hrvatskoj objasnila je proces prijave. Naglasila je kako se mogu prijaviti svi zainteresirani studenti te da su dobrodošli i prošlogodišnji sudionici koji nisu osvojili nagrade. Od prijavljenih, projekti deset finalista šalju se žiriju na ocjenjivanje te im se pomaže pripremiti kratak video materijal koji će biti postavljen na službenu web stranicu. U konačnici, financijska podrška za četiri projekta najbolja projekta je 2.500 eura bruto. Uz financijsku podršku, mogu računati i na podršku u znanju, informacijama mentora te na poslovni prostor Impact Huba Zagreb u Vlaškoj ulici 70e.
U drugom dijelu programa govorili su mladi proaktivni ljudi, koji su sa sudionicima podijeliti svoju inspirativnu priču. Prošlogodišnji pobjednik Luka Klancir istaknuo je da je moguće pokrenuti posao i za vrijeme studija, a da je ključ uspjeha dobro organizirati vrijeme te se pripremiti za svaku prezentaciju svoje ideje, te kratko poručio: „Life is a pitch”.
Ana Kolarević pokrenula je projekt www.sizemapp.com i rekla je kako se prije svega treba zapitati „Želite li biti socijalni poduzetnici ili želite biti normalni poduzetnici?”. Njezin projekt je u sferi tekstilne industrije, koja je ranije bila jaka u Hrvatskoj. Njen projekt otkriva kako pronaći grudnjake koji vam odgovaraju: „Pitajte se što tržište treba?” savjetovala je Ana koja danas ima 35 000 mjera grudnjaka u bazi podataka. Naglasila je kako u poslovanju treba oprez te preporučila da treba podržavati korporacije koje su fair trade i tvrtke koje su socijalno osviještene.
Grigor Danko i Viktor Bašić su poduzetnici početnici koji su, uz sve svoje obaveze, kao što je srednja škola, učenje, nogomet te ostale izvanškolske aktivnosti, na poticaj Grigorovog oca, pokrenuli svoj prvi poslovni projekt 40 000 kilometers, društvenu mrežu koja bi povezivala turiste i lokalne stanovnike za što bolju izmjenu informacija. Istaknuli su kako se u Impact Hubu osjećaju potpuno ravnopravno i da smatraju kako je važna društvena korist od svakog poslovanja.
Martina Čuljak pokrenula je HelpBalkans.org nakon poplave u Gunji i ostatku regije. Smatrala je da je ključ u personaliziranju katastrofe i ostvarivanju direktne pomoći. Tako je uspjela prikupiti 800 direktnih donacija za pomoć obiteljima poplavljenih područja. Njezin put nije bio lak, kao ni ostalih sudionika. Kada je pokrenula projekt, nakon povratka sa studija u Americi, nikoga nije poznavala u Zagrebu, tako da nije znala kako sve funkcionira i kome se obratiti, ali je odlučno naglasila: „Kako biste pokrenuli nešto, ne treba vam puno i ne treba vam novac”. To je i dokazala jer je za svoj projekt dobila nagradu EP-a u Bruxellesu. Ono što kaže za svoj način pokretanja posla vrlo je slikovito: „Nije bitno koliko znaš, već da se baciš u vruću vodu i da isplivaš van”. Na kraju je rekla da je u Impact Hubu pronašla podršku i svakako zaključila: „Ne čekajte da znate dovoljno”.
Ovaj skup ne samo da je bio motivirajući za prisutne, već i afirmativni pogled na budućnost Hrvatske i njenog razvoja u društvenom poduzetništvu koje brine za običnog čovjeka kojem su ovi projekti i namijenjeni.
Ovogodišnje izdanje natjecanja je dobilo podršku Grada Zagreba.