Ivana Šabić
SHARP OBJECTS: Dobri ljudi uvijek izvuku deblji kraj
Dok ti odmaraš, ja raspetljavam seriju: „Sharp objects”.
Dok ti odmaraš, ja raspetljavam seriju: „Sharp objects”.
„Matrijarhat je jednako ružan kao i patrijarhat. Možda izgleda malo drugačije, ali moć je prokleta.“
Osnovne informacije: Sharp objects, 2018., 52min, američka psihološka triler mini serija, IMBD ocjena 8.1/10
Čisto da znaš o čemu se radi: Netom nakon kratkog boravka u psihijatrijskoj bolnici, reporterka Camille Preaker (Amy Adams) suočava se s problematičnim zadatkom: mora se vratiti u svoj maleni rodni gradić kako bi izvještavala o ubojstvima dviju djevojčica. Godinama Camille nije razgovarala sa svojom neurotičnom, hipohondričnom majkom Adorom (Patricia Clarkson), tu je i polusestra Amma (Eliza Scanlen) koju jedva poznaje skupa s očuhom Alanom (Henry Czerny). Sada, smještena u svojoj staroj spavaćoj sobi u viktorijanskoj vili svoje obitelji, Camille se poistovjećuje sa žrtvama. Progonjena vlastitim demonima, mora razriješiti psihološku zagonetku svoje prošlosti ako želi saznati priču - i preživjeti povratak kući.
Ponovno aktualna osmodijelna limitirana mini-serija Sharp Objects koju prikazuje HBO zaista se isplati pogledati. Adaptacija je istoimenog romana Gillian Flynn, koja je zaslužna i za predložak koji je Fincher adaptirao u “Gone Girl”. Opijajuću gotičku misteriju za ekran je prilagodila Marti Noxon, čije pero iznjedri snažne ženske likove koji su proživjeli traume i hodaju svijetom poput otvorene rane.
Nečiji jedini pravi teritorij. Nulta točka svih igara moći.
Njezino je tijelo prekriveno ožiljcima koji vrište o neizrečenim strahovima iz djetinjstva, seksualnim traumama, ali najviše govore o krivnji i sramu. Kao žena, učahurena je u svojoj unutarnjoj demonizaciji, ne dopuštajući muškarcu da joj se uvuče pod kožu ili ju dotakne. Osam epizoda serija od kojih svaka nosi naslov od jedne riječi, preuzete su s njezine kože. Autom vozi po svom jezivom rodnom gradu sa prtljažnikom punim povijesti – alkoholičarka, poslana od strane ljubaznog urednika da pokrije priču o nečemu što bi potencijalno moglo biti serijsko ubojstvo mladih adolescentica. Hodajući po oštrici žileta između kontroliranog ludila i sulude stvarnosti, Camille se kreće u izmaglici boli, uvida i opijenosti mrseći glatke površine ustaljenih, pomalo dosadnih života.
Wind Gap je grad u kojem se djeca ponašaju kao odrasli, a odrasli kao djeca. Povremena neobičnost, poput gradske glasnogovornice Jackie (Elizabeth Perkins); vječno pijana, ali nepokolebljivo izravna. Građani su zaostali, a zapravo jedini odrasli muškarac koji ne skreće pogled jest John (Taylor John Smith). Osjetljivi gradski dečko, pridošlica u gradu, koji vidi širu sliku i otvoreno žali za svojom mrtvom sestrom – automatski postaje osumnjičenik i žrtveni jarac. Primarna industrija grada je svinjokolja koja daje odgovore na mnoga pitanja.
U gradskoj mreži obitavaju pauci, čija je kraljica Adora - tajanstvena, drugačija i potpuno predana samouljepšavanju. Žena koja za pripemu čaja izgleda kao da je sišla s modne psite, školski primjer narcisa. No, njezina sudbina nije ni malo lijepa kao ona; njezina kći Marian, misteriozno umire u ranoj tinejdžerskoj dobi. Uz Camille i Marian, tu je i treća sestra, Amma. Prerano sazrijela mlada tinejdžerica koja kruži gradom na koturaljkama, mrzovoljna, željna pažnje; živi dvostrukim životom dobre djevojke ili zločeste djevojke, ovisno što joj je trenutno potrebno.
Veliku ulogu igraju flashbackovi u kojima upoznaješ Camillinu cimericu Alice (Sydney Sweeney) na psihijatrijskom odjelu, jezive bolničke prostorije, žalosne sahrane i ispraćaje pa sve do pokušaja samoubojstava, paničnih epizoda i seksualnog uznemiravanja. Next level su skrivene riječi u kadrovima na tijelima, slikama, izlazima s autoceste, autima, odjeći i ostalim drugim predmetima i pojavama; obožavam poruke skrivene na takav način, dodaju poseban dašak kompletnoj seriji.
Naposljetku, priča dobiva svoj epilog i to kakav. Zanimljiva, napeta, posve drugačija, u nekim djelovima neobična, mračna i brutalna; zbog svega drži pažnju do zadnjih sekundi. Jasno je da ovdje obitelj ostavlja najdublje ožiljke. Tijelo kao glavni dokaz otkriva istinu, zločinci završavaju iza rešetaka, a oštećeni ostaju ranjeni, nespremni za promjenu, stvarajući mirnu masku koja štiti bijesno čudovište nastavljajući ciklus nasilja pod zaštitom konformizma. Nikad suočeni s terorom u sebi, prenose ga na druge jer i čudovišta žele nekako ozdraviti.
Do idućeg puta, Ivana. #čitamose
OZNAKE:
FOTO:
STUDENTSKI.HR VIA CANVA