LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
kibernetički napad

Aplikacija ZET-a već nekoliko dana ne radi zbog kibernetičkog napada: „Znači li to da je vožnja trenutno besplatna?“

Iz ZET-a su poručili da IT stručnjaci intenzivno rade na oporavku sustava, no zasad nije poznato koliko će postupak trajati ni kada će digitalne usluge ponovno biti u funkciji.

Iz ZET-a su poručili da IT stručnjaci intenzivno rade na oporavku sustava, no zasad nije poznato koliko će postupak trajati ni kada će digitalne usluge ponovno biti u funkciji.

Zagrebački električni tramvaj (ZET) i dalje se suočava s posljedicama kibernetičkog napada koji je krajem prošlog tjedna zahvatio dio njihove interne mreže. Napad, koji se dogodio u četvrtak ujutro, poremetio je rad pojedinih administrativnih službi, no usluga javnog prijevoza nije bila ugrožena.

„Usluga javnog prijevoza odvija se nesmetano, a osobni podaci korisnika nisu ugroženi“, priopćili su iz ZET-a 31. listopada, dodajući da su o incidentu odmah obavijestili Nacionalni centar za kibernetičku sigurnost, Agenciju za zaštitu osobnih podataka te Ministarstvo unutarnjih poslova.

Kako bi spriječili daljnju štetu, informacijski sustav ZET-a preventivno je izoliran, što je dovelo do privremene obustave rada dijela digitalnih servisa. Trenutačno ne rade prodajna mjesta ZET-a, a plaćanje putem aplikacije MojZET nije moguće. Iako vrijednosne i pretplatne fizičke kartice i dalje funkcioniraju, digitalna kupnja karata ostaje onemogućena. Papirnate karte mogu se kupiti kod vozača ili na kioscima ugovornih partnera.
 

Što je s kartama – znači li to da se zasada vozimo besplatno?


ZET se oglasio o kibernetičkom napadu: „Osobni podaci korisnika nisu ugroženi“


Iz ZET-a su poručili da IT stručnjaci intenzivno rade na oporavku sustava, no zasad nije poznato koliko će postupak trajati ni kada će digitalne usluge ponovno biti u funkciji.
U međuvremenu, korisnici se suočavaju s nizom poteškoća. Oni koji su u svojim digitalnim novčanicima imali pohranjen novac za mjesečne vožnje trenutačno ga ne mogu koristiti, budući da aplikacija MojZET nije dostupna. Nakon što je aplikacija MojZET postala nedostupna zbog kibernetičkog napada, na Redditu su se razvile rasprave.

„Upravo sam stigao u grad i aplikacija mi stalno prikazuje neku grešku, iako sam unaprijed uplatio novac. Znači li to da je vožnja trenutno besplatna dok se sustav ne popravi?“, jedan je od komentara korisnika Reddita.

Iako se korisnicima aplikacije trenutno ne prikazuje stanje novca i digitalna kupnja karata nije moguća – ne, vožnja ipak nije besplatna. Kontrolori i dalje redovito provjeravaju valjanost karata, a putnici su dužni kupiti papirnate karte koje se moraju „cvikati” pri ulasku u vozilo ili koristiti fizičke pretplatne kartice dok sustav opet ne bude u funciji.
IZVOR: ZAGREBAČKI ELEKTRIČNI TRAMVAJ (ZET)
FOTO: ZAGREBAČKI ELEKTRIČNI TRAMVAJ (ZET), FACEBOOK