Savjeti za bolju usredotočenost na poslu
Za sve one kojima je teško usredotočiti se na zadatke i kojima misli s posla odlutaju brzinom svjetlosti donosimo savjete koji će povećati efikasnost, produktivnost i zadovoljstvo poslom.
Za sve one kojima je teško usredotočiti se na zadatke i kojima misli s posla odlutaju brzinom svjetlosti donosimo savjete koji će povećati efikasnost, produktivnost i zadovoljstvo poslom.
Svi znamo kako radni dan može biti dug i kako je teško ostati koncentriran na ono što radite pogotovo kad je vani sunčan i lijep dan pa biste radije bili bilo gdje nego u zagušljivoj prostoriji za računalom znajući pritom da se posao neće obaviti sam. I dok kolegica iz susjedne prostorije želi čuti sve o kavi na kojoj ste bili, a vi se zamišljate u nekoj sunčanoj šetnjici, usput planirajući što ćete obući sutra kad budete išli van, teško je zadržati fokus na poslu. Premda mislite da imate vremena, nemate ga, kao što nemate ni koncentracije. Zato vam donosimo nekoliko savjeta koji će vam pomoći da koncentraciju održite te da se usredotočite na ono što radite. Primijenite ih i možda prije završite pa stignete i u šetnjicu dok sunce ne zađe.
Ne dopustite da vas kolege ometaju
Znamo svi koliko je lako sa zadataka koji obavljate prijeći na komentiranje sinoćnje epizode serije koju pratite ili prepričavanje doživljaja s puta na kojemu ste bili za vikend, ali morate smognuti snagu volje i takvim se užicima oduprijeti. Kad jednom krenete razgovarati s osobom koja sjedi pokraj vas, nećete stati idućih sat vremena, nemojte se ni pokušati zavarati da ćete uspjeti. Zato odredite sve što morate obaviti prije nego što ćete se posvetiti kolegama te se toga i pridržavajte. Ako vas netko od njih svjesno ili nesvjesno stalno ometa, dajte mu/joj do znanja da ste zaposleni i da trenutno nije pravo vrijeme za razgovor ili smiješni YouTube video.
Najprije obavljajte najteže zadatke
Mada su studenti poznati po odgađanju svega što im je mrsko do posljednjeg trena, pokušajte se natjerati da ono što vam je najteže riješite najprije. Ne radi se samo o tome da ćete se riješiti velikog posla, već ćete se i prije suočiti s njime te ćete se bolje osjećati kad budete znali da ste obavili nešto što vam je predstavljalo problem. Odmah ćete biti motiviraniji za sve što vas čeka i to vam se neće više činiti tolikim baukom.
Napravite si to-do listu
Popisivanje stvari koje morate obaviti jako je korisno kako bi se na njih i usredotočili. Ako si ih na listi još složite po stupnju hitnosti, bit će to pun pogodak. Bez popisa svega što morate napraviti može vam se činiti da imate dosta vremena, ali kada sve stavite na papir, vidjet ćete što vas točno čeka i znat ćete bolje rasporediti vrijeme. Iskoristite šarene papiriće za popise koje ćete lijepiti na vidljiva mjesta, a odmah ćete si i uljepšati radno mjesto.
FOTO: Wikipedia
Uđite u rutinu
Uz popise stvari koje morate napraviti veže se i raspored njihova obavljanja. Premda je rutina monotona i dosadna, može vam pomoći da obavljate stvari po ustaljenom redu te će vas tako teško bilo tko ili što izbaciti iz kolotečine. Primjerice, odredite u koje ćete doba dana odgovarati na mejlove i radite to svaki dan u to vrijeme, odredite si vrijeme za ručak i pauze i pridržavajte ga se svaki dan. Čim nešto učinite 21 put, to ponašanje postaje navika pa će vam se tako i raspored brže ustaliti.
Usredotočite se na jednu stvar
Sigurno ste čuli za onu poznatu izreku koja kaže da smo najsporiji onda kada želimo biti najbrži. E, tako je i u poslu. Možda vam se čini dobrom idejom obavljanje triju stvari u isto vrijeme jer ćete tako brzo biti gotovi s poslom, ali veća je vjerojatnost da ni jednu od njih nećete obaviti kvalitetno te da ćete si tako zadati samo još više posla za neki drugi dan. Zato, obavljajte posao po posao jer ne kaže se uzalud kamen po kamen – palača.
U poslu su, kao i u učenju, potrebne pauze kako bi se produktivnost održala na istoj razini tijekom dužeg vremena. Mada vam se možda čini da će vas pauza omesti jer će vam trebati više vremena da se opet usredotočite na posao, istina je zapravo da će vam tih nekoliko minuta koje iskoristite da malo prošetate, nešto pojedete i provjerite društvene mreže itekako dobro doći jer ćete se maknuti od onoga što radite već duže vrijeme.
Pokušajte primijeniti ove savjete i vjerujemo da ćete biti produktivniji i efikasniji, a samim time i zadovoljniji poslom. Čim ste zadovoljni vi, zadovoljan je i šef, a čim je zadovoljan šef, okolina je za rad ugodnija. Sjetite se toga idući put kad krenete na neplaniranu kavicu s kolegicom usred radnog vremena.