LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Prihvatite povratne informacije o svom radu

Pravi način nošenja s kritikama na poslu

Kada se s njima nosimo na pravi način, kritike nam mogu pomoći da se poboljšamo na poslovnom planu.

Kada se s njima nosimo na pravi način, kritike nam mogu pomoći da se poboljšamo na poslovnom planu.

Bez obzira na to je li se radilo o praksi ili o studentskom poslu, većina nas se u nekom trenutku suočila s primjedbama kolega i/ili nadređenih. Kritika ponekad može doći sasvim neočekivano, a na nas najsnažnije djeluju one od šefa ili kolege kojeg poštujemo. Važno je znati nositi se s povratnim informacijama o svom radu, kakve god one bile. Donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći da na kritiku reagirate na pravi način i iskoristite ju kao priliku za osobni rast i razvoj.

1. Ne shvaćajte sve osobno

U poslu je najvažnije odvojiti privatno od poslovnog. Vrlo lako nam se može dogoditi da nečiju kritiku shvatimo kao uvredu. Međutim, ako na posao dolazimo s jasnom predodžbom da se kritike koje dobivamo odnose na naš poslovni učinak, a ne na nas kao osobe, moći ćemo se pravilno nositi s njima. 

FOTO: Pixabay

Valentina Pilih iz RBA: „Zanima vas bankarstvo? Počnite od šaltera, tamo ćete naučiti najvažniju stvar, da je temelj svega – klijent“


2. Učite iz svojih pogrešaka

Ono što nam se na prvi pogled može učiniti kao kritika zapravo mogu biti šefove smjernice za poboljšanje. Razuman šef je onaj koji daje konstruktivne i korisne kritike koje nam mogu pomoći da se poboljšamo u budućnosti. Važno je i od koga dolaze kritike: ako poštujemo osobu koja nam je uputila kritiku, onda o njoj treba dobro razmisliti.

3. Ako vam nije jasno što se očekuje od vas, pitajte!

Teško je izvući nešto dobro iz kritike koja je nejasna i nespecifična. Ako nikako ne možete shvatiti što biste drugi put trebali napraviti bolje, ne ustručavajte se pitati u čemu je stvar. Pitajte šefa što je krenulo loše i što možete napraviti bolje idući put. Ne samo da će vam biti jasnije što se od vas traži nego ćete i pokazati da poštujete njegovo mišljenje i da se želite poboljšati.

Rudarsko-geološko-naftni fakultet u Zagrebu traži radnika na puno radno vrijeme, evo o kojem je poslu riječ


FOTO: Flickr

4. O kritikama ne razmišljajte stalno

Postoji granica između prihvaćanja kritike i pretjeranog pridavanja pažnje mišljenjima drugih ljudi. Vjerojatno vam se događalo da danima ili čak tjednima razmišljate o nekoj primjedbi. To je zaista nepotrebno i neće vam pomoći ni na koji način. Nakon što ste iskoristili kritiku kako biste se poboljšali, nemojte dopustiti da vas više zaokuplja. 

Pregled zaposlenosti studenata: gdje se najčešće zapošljavaju i s kojih hrvatskih visokih učilišta dolazi najviše zaposlenih?


Ipak, imajte na umu da onaj koji kritizira nije uvijek u pravu. Postoje određeni  slučajevi u kojima kritiziranje nije nimalo konstruktivno. Ako ste, unatoč svojim naporima da iz kritika izvučete maksimum i poboljšate se, nemirni i uznemireni zbog učestalih kritika, nešto tu ne valja. Ako pak te kritike prelaze u vrijeđanja i situacija je neizdrživa, trebali biste razmisliti o promjeni poslodavca.

IZVOR: HER CAMPUS
FOTO: FLICKR/AIRSOFTPAL