Bivša ministrica o obrazovanju: „Trebaju li nam škole i fakulteti kad imamo influencere i chatbotove?“
Kritizira površnost mladih koji, umjesto da se posvete učenju i rješavanju problema, traže lakše načine putem chatbotova ili društvenih mreža.

Kritizira površnost mladih koji, umjesto da se posvete učenju i rješavanju problema, traže lakše načine putem chatbotova ili društvenih mreža.
Uoči Dana učitelja, koji se obilježavao 5. listopada, bivša ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak objavila je oštru kritiku stanja u društvu i obrazovnom sustavu, izazvavši brojne reakcije na društvenoj mreži.
U svojoj objavi, Divjak je postavila provokativno pitanje:
„Trebaju li nam učitelji, profesori, škole i fakulteti kad imamo influencere, chatbotove i političare s usputnim diplomama?“
Bivša ministrica upozorava da se znanost marginalizira, a stručnjaci koji su život posvetili istraživanju često gube utjecaj u društvu gdje mišljenje stječu oni s pristupom društvenim mrežama. Divjak je kritizirala i praksu domaćih „znanstvenika“ koji su do diploma došli po lakšim stazama te rektore koji međusobno dodjeljuju počasne doktorate i nagrade, osiguravajući sebi i suradnicima lukrativne pozicije i prihode. Kako navodi, profesori se često saginju pred rektorima i dekanima kako ne bi završili na „listama nepodobnih“.
U objavi je istaknula i problem politike i stručnosti: primjerice, ministri koji se bave poljoprivredom, a nemaju ni znanje ni vrijeme da ga steknu, dok se stručnjaci zanemaruju.
Kritizira i površnost mladih koji, umjesto da se posvete učenju i rješavanju problema, traže lakše načine putem chatbotova ili društvenih mreža.„Uvjeriti studente, pa i neke kolege, da je i danas nužno studirati ("zagrijati stolicu", rekla bi moja učiteljica) da bi se čovjek razvio i postao stručan, sizifovski je posao.“, napisala je Divjak.
„Mnogi studenti (srećom ne svi) radije smišljaju kreativne načine kako se skrivećki priključiti na chatbot nego upregnuti mozak da sami razumiju i riješe nešto što je teško.
Da se razumijemo, ne treba ignorirati tehnologiju, ali ne smijemo ignorirati niti razvoj svojih mentalnih, duhovnih i tjelesnih kapaciteta nužnih za ispunjen i sretan život.“, napisala je.
Divjak se osvrnula i na sustav obrazovanja i akademskog rada: mnogi ne prijavljuju projekte, ne njeguju međunarodna partnerstva, ne objavljuju radove u uglednim časopisima te rade minimalno jer se boje sankcija ili neprijateljskog stava institucija.
„Površnost i bijeg od rada postala je raširena društvena norma koja se prihvaća i u školama i na fakultetima.
I to ne samo od učenika i studenata, nego od učitelja, profesora, ravnatelja, dekana i rektora.“ napisala je.