LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Psihologija o ljubavi i privlačnosti

Neobični razlozi zaljubljivanja

Sigurno ste se barem jednom upitali zašto se netko zaljubio u vas. Odgovor ima psihologija.

Sigurno ste se barem jednom upitali zašto se netko zaljubio u vas. Odgovor ima psihologija.

Postoje razni mitovi i klišeji o tome kakve osobe se međusobno privlače i zaljubljuju, poput „suprotnosti se privlače“ i „sudbina nas je spojila“. Ipak, za zaljubljivanje i privlačnost postoje i znanstveni razlozi. Prema pisanju Business Insidera, ljudi se zaljubljuju i privlače zbog prilično neobičnih psiholoških razloga. Ovdje izdvajamo neke od njih:

Izgled roditelja suprotnog spola

Psiholog David Perrett je sa svojim kolegama sa Sveučilišta St. Andrews dokazao da nas često privlače one osobe koje imaju boju očiju ili kose poput naših roditelja, ali suprotnog spola. Dakle, djevojka će se zaljubiti u muškarca koji nalikuje njezinom ocu. Isto tako, djevojke koje imaju starije roditelje češće privlače ozbiljniji i stariji muškarci. S druge strane, muškarci za ozbiljniju vezu traže žene koje su bile iste dobi kao i njihova majka kada ih je rodila.  

Odgovarajuća visina glasa

Dokaz da vas neka osoba smatra privlačnom možete naći, odnosno čuti u visini njezinoj glasa. Žene počnu govoriti visokim glasom kada ih netko privlači. Muškarci reagiraju obratno. Ako se nađu u blizini privlačne žene, nastoje produbiti svoj glas.

Gledanje u oči

Znanstvenici sa Sveučilišta u Massachussetsu zamolili su sudionike da na dvije minute gledaju jedni drugima u oči. Iako se nisu poznavali prije ovog pokusa, nakon njega izjavili su da osjećaju naklonost i ljubav prema osobi koju su nakratko gledali u oči. Na taj način možete se brzo povezati s osobom koju ste tek upoznali.

Mladi u Hrvatskoj pokazuju nezadovoljstvo obrazovnim sustavom, sumnjaju na korupciju unutar istog, a pada i interes za potomstvom


Uzbudljive dogodovštine

Donald Dutton i Arthur Aron proveli su istraživanje u kojem su nastojali dokazati da postoji veza između seksualne privlačnosti i tjeskobe. Dio muškaraca morao je hodati po visokom i nesigurnom mostu, a drugi dio po niskom i čvrstom. Nakon toga su razgovarali sa ženskom osobom koja im je postavila par pitanja te im potom ostavila svoj broj telefona, za svaki slučaj.

Rezultati su pokazali da je taj broj nazvalo više muškaraca koji su hodali po visokom mostu. Psiholozi tu pojavu nazivaju pogrešnim tumačenjem uzbuđenja jer su sudionici mislili da tu žensku osobu zovu zbog privlačnosti, a ne zbog tjeskobe koja je bila pravi razlog. Stoga je dobro nekoliko prvih izlazaka provesti što je uzbudljivije moguće.

Usklađivanje koraka

Istraživanja sa Sveučilišta u Illinoisu dokazala su da muškarci usklađuju svoje korake sa ženama koje ih privlače, dok to neće učiniti ako ga žene seksualno ne privlače. Tako će muškarac usporiti korak da hoda usporedno sa ženom prema kojoj gaji romantične osjećaje. Prijatelji među kojima nema privlačnosti ni zaljubljenosti neće uskladiti korake.

Prirodni miris

Njemačka služba za akademsku razmjenu nudi različite stipendije za studij, istraživanje i ljetne tečajeve


Studija sa Sveučilišta Južne Kalifornije dokazala je da je ženama za vrijeme ovulacije privlačniji miris muškarca s visokom razinom testosterona nego bilo kakvi parfemi.   

Fizička blizina

Istraživanje na MIT-u dokazalo je da su se studenti koji žive u susjednim sobama u studentskim domovima intimno zbližili. Razlog tomu je što su imali puno pasivnih interakcija poput slučajnih susreta na hodniku. Prema tomu, fizička blizina i prisnost imaju veliku ulogu u privlačnosti i zaljubljivanju.

Utopliti partnera

Psiholog John Bargh sa Sveučilišta Yale proveo je istraživanje koje je uključivalo dvije vrste izlaska. Na prvom izlasku sudionici su držali toplo piće u ruci te su morali procijeniti karakter svojih partnera. U drugom su slučaju sudionici imali isti zadatak, ali su u ruci držali hladno piće.

Oni sudionici koji su držali topla pića su redom procjenjivali da je njihov partner ili partnerica tople osobnosti dok su osobe s hladnim pićima zaključile da su im partneri hladne osobe. Razlog tomu je što su već razmišljali o toplini odnosno hladnoći. Njihov um već je bio usmjeren u određenom pravcu.

Zanimljivi rezultati istraživanja: jesu li objave na društvenim mrežama znak sretnije veze?


Stoga radije na prvom izlasku partnericu ili partnera izvedite na toplu kavu ili čaj nego na sladoled. 

IZVOR: BUSINESS INSIDER
FOTO: FLICKR