LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
„Učim o novcu, učim o medijima”

Na jednoj od radionica o medijskoj pismenosti razgovaralo se o dobrim i lošim stranama reklama

S učenicima smo razgovarali o značaju i pravilima reklamiranja te smo pokušali razlikovati dobre i loše strane reklama. Na koncu, učenici su bili pozvani dešifrirati određene reklame i poruke koje su kroz njih poslane te su kroz to definirali dobre i loše strane reklama.

S učenicima smo razgovarali o značaju i pravilima reklamiranja te smo pokušali razlikovati dobre i loše strane reklama. Na koncu, učenici su bili pozvani dešifrirati određene reklame i poruke koje su kroz njih poslane te su kroz to definirali dobre i loše strane reklama.

Udruga Centar za razvoj mladih s Osnovnom školom Dr. Branimira Markovića u Ravnoj Gori, udrugom Ženska soba – Centar za seksualna prava i Institutom za stručno usavršavanje mladih (ISUM) krenula je s realizacijom projekta pod nazivom Učim o novcu, učim o medijima.

Aktivnosti u projektu usmjerene su financijskom i medijskom opismenjivanju učenika 3. i 4. razreda osnovne škole, a nakon priče o financijama i angažmana članova iz Ekonomske klinike, učenici Osnovne škole Dr. Branimira Markovića iz Ravne Gore ovaj mjesec imali su priliku učiti o medijskoj pismenosti. Teme su bile raznolike, a jedna od njih bile su i dobre, odnosno loše strane reklama. Učenike je na kritično razmišljanje o ovoj temi pozvala Barbara Božić, voditeljica razvoja Centra za razvoj mladih, koja je ujedno i vodila radionice o medijskoj pismenosti.

Reklame su svakodnevna pojava u modernom svijet i gotovo da nema mjesta na kojem se ne susrećemo s reklamama –na televiziji, radiju, internetu, u novinama, na plakatima i oglasnim pločama. Jednostavno rečeno, postale su nezaobilazni dio našeg života, no isto tako, mogu imati i svoje dobre i loše strane.

Odabrani najbolji radovi literarnih natječaja među osnovnoškolcima



S učenicima smo razgovarali o značaju i pravilima reklamiranja te smo pokušali razlikovati dobre i loše strane reklama. Na koncu, učenici su bili pozvani dešifrirati određene reklame i poruke koje su kroz njih poslane te su kroz to definirali dobre i loše strane reklama.

Dobre strane reklama su, zaključeno je, to što šalju korisne poruke, informiraju o proizvodima, cijenama ili akcijama, mogu biti humanitarne, mogu poticati suradnju i toleranciju te biti zabavne i smiješne. Na taj način, reklame nam mogu pomoći u donošenju odluka prilikom kupovine proizvoda ili usluge, pružajući nam sve potrebne informacije.

Otvoren je literarni natječaj na temu „Kako se najbolje zaštiti od negativnih medijskih utjecaja?”


S druge strane, reklame imaju i svoje loše strane. Naime, one mogu prikazivati loše i štetne proizvode, lažno predstaviti proizvod, mogu stvoriti lažne potrebe, zapostaviti kulturne i moralne vrijednosti, mogu manipulirati te ponižavati i diskriminirati. Negativne strane reklama mogu biti vrlo štetne za potrošače, posebice ako nisu dovoljno informirani ili kritični prema porukama koje im se šalju.

Zato je vrlo važno razvijati medijsku pismenost i kritičko razmišljanje kod djece i mladih. Kroz obrazovanje, djeca bi trebala naučiti kako pravilno i kritički razmišljati o reklamama te kako prepoznati manipulativne i neistinite poruke koje im se šalju. Osim toga, trebali bi biti svjesni svojih potreba i prepoznati kada su im reklame doista korisne, a kada ne.

Projekt „Učim o novcu, učim o medijima” provodi Centar za razvoj mladih u partnerstvu s Osnovnom školom Dr. Branimira Markovića Ravna Gora, Ženskom sobom i Institutom za stručno usavršavanje mladih, uz financijsku potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja.

VIDEO: S profesorom Danijelom Labašom razgovarali smo o medijskoj pismenosti kao vještini 21. stoljeća



Za ovaj sadržaj odgovoran je isključivo Centar za razvoj mladih.
FOTO: STUDENTSKI.HR VIA CANVA