LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Učenje matematike „jedan na jedan“

Metode učenja vožnje bi se trebale primjenjivati i na učenje matematike

Učiti matematiku na način kao što učimo voziti automobil nova je metoda kojom se pokušava olakšati učenje tog zahtjevnog predmeta.

Učiti matematiku na način kao što učimo voziti automobil nova je metoda kojom se pokušava olakšati učenje tog zahtjevnog predmeta.

Učenje osobnim kontaktom ili personalizirano učenje je ono za čim teže svi učitelji, nastavnici i profesori. Učitelj koji može gradivo približiti svakom učeniku u razredu kao nešto realno je onaj koji će u konačnici vidjeti uspjeh svih učenika. No, s previše učenika i premalo vremena personalizirano učenje nema uspjeha.

Matematika je jedan od predmeta koji od svakog učenika zahtijeva veću koncentraciju. Djeca koja se još za vrijeme osnovnoškolskog obrazovanja odlikuju boljim poznavanjem matematike imaju veću mogućnost pronalaska posla, postizanje viših razina obrazovanja te veće zarade u svojim životima.

Iz tog razloga se pojavila ideja na koji način djeci približiti učenje matematike.

Zašto učiti matematiku na isti način kako i učiti voziti?

Učiti matematiku na način kao što učimo voziti automobil nova je metoda kojom se pokušava olakšati učenje tog zahtjevnog predmeta. Kada učite voziti imate instruktora koji vam daje upute - učenje jedan na jedan. Instruktor upućuje na pogreške, kako ih poboljšati te time popraviti rezultate.

Ovaj grafički prikaz uspoređuje „tradicionalnu nastavu“ s „personaliziranim učenjem“.

Personalizirano učenje:

  • Učitelj pokazuje kako učiti
  • Nadgleda kako učenik svladava gradivo
  • Promatra i kritički daje povratnu informaciju
  • Osigurava da se testiranje provodi i praktički

Tradicionalno učenje:

  • Pokazuje kako učiti
  • Učenici uče sami i imaju veoma malo povratnih informacija od učitelja
  • Testiranje se provodi kao provjera znanja naučenog, a nije bitno je li to znanje praktično primjenjivo

Da tradicionalno podučavanje nije učinkovito potvrđuje i statistika iz 2013. koja pokazuje da je samo 41 % učenika 4. razreda osnovne škole vješto u matematici dok se ta brojka do 8. razreda osnovne škole smanjuje na 24%. Time se pokazuje da dosadašnje podučavanje nije učinkovito.

Baš zbog toga se djeci u najranijoj dobi mora pružiti individualno, kvalitetnije učenje. Neka od zanimanja na kojima se već provodi personalizirana metoda su ona poput kirurga ili pilota. Na njima možemo vidjeti da je ona itekako učinkovita. Procjenjuje se da će se američki BDP povećati za 77 triliona dolara ako učenici u SAD-u uspiju poboljšati svoje znanje iz matematike te tako postići bolje rezultate, poput učenika iz Kanade koji se već koriste personaliziranom metodom učenja i postižu odličan uspjeh.

 
grafički prikaz
FOTO: FLICKR