LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Rezultati Eurostatova istraživanja

U digitalizaciji radnih mjesta Nizozemska najnaprednija, Hrvatska ispod prosjeka

Većina stanovnika EU-a koristi se Internetom. Na radnom su mjestu najmoderniziraniji Nizozemci, a promjene pod utjecajem digitalizacije osjetio je svaki peti zaposleni korisnik Interneta u Hrvatskoj.

Većina stanovnika EU-a koristi se Internetom. Na radnom su mjestu najmoderniziraniji Nizozemci, a promjene pod utjecajem digitalizacije osjetio je svaki peti zaposleni korisnik Interneta u Hrvatskoj.

Istraživanje o korištenju informacijsko-komunikacijskih tehnologija u kućanstvima i kod pojedinaca, koje je proveo Eurostat – Europski statistički ured, pokazalo je da je 87 posto građana Europske unije Internet koristilo barem jednom u prethodnoj godini dana. Također, ispostavilo se da pod utjecajem digitalizacije dolazi do promjene radnih zadataka na poslu.

Od zaposlenih je ispitanika na razini EU-a 71 posto potvrdilo da na poslu koristi računala, tablete i ostale prijenosne uređaje, dok je u Hrvatskoj taj udio 66 posto. U pogledu digitalizacije na poslu najnaprednija je Nizozemska. Naime, čak 93 posto Nizozemaca se na radnom mjestu služi digitaliziranom opremom. Tehnološka ostvarenja pri radu najmanje koriste Rumunji – njih samo 36 posto. Postotak korištenja računala, tableta, pametnih telefona i ostalih prijenosnih uređaja u Hrvatskoj jest 69 posto, što je za 5 posto niže od prosjeka Europske unije.

Istraživanje Eurostata najveći je broj zaposlenih korisnika Interneta, čiji su se zadaci na poslu promijenili pod utjecajem digitalizacije, zabilježilo u Danskoj, gdje taj postotak iznosi 27 posto. Najniži je pak na Cipru, gdje bilježi porast od skromnih tri posto. Što se tiče Hrvatske, ova promjena odrazila se na svakog petog zaposlenog korisnika Interneta.

Stanovnici EU-a digitalne uređaje najviše koriste za razmjenu mejlova ili pristup bazama podataka te kreiranje ili objavu dokumenata. U obje kategorije Hrvatska je na razini prosjeka.

Iako se već godinama bruji o sve većoj uporabi društvenih medija, tek ih 18 posto ispitanika na razini EU-a koristi za potrebe posla, dok u Hrvatskoj taj postotak iznosi 12 posto.

FOTO: PIXABAY