Zanimljivi rezultati istraživanja: jesu li objave na društvenim mrežama znak sretnije veze?
Istraživanje je pokazalo i da su istospolni parovi najčešće dijelili objave kako bi izrazili ponos, dok su heteroseksualni parovi češće dijelili sadržaje kako bi pokazali da su „zauzeti”.
Istraživanje je pokazalo i da su istospolni parovi najčešće dijelili objave kako bi izrazili ponos, dok su heteroseksualni parovi češće dijelili sadržaje kako bi pokazali da su „zauzeti”.
Društvene mreže postale su svakodnevni dio naših života, a mnogi korisnici redovito dijele trenutke svoje privatnosti sa svijetom. No, postavlja se pitanje: utječe li dijeljenje zajedničkog sadržaja na društvenim mrežama na kvalitetu veze? Istraživanje koje je provela platforma Shotkit donosi zanimljive odgovore.
Anketa, koja je uključivala više od 2 tisuće Britanaca u dobi od 18 do 50 godina, ispitivala je povezanost između učestalosti dijeljenja sadržaja o vezi na društvenim mrežama i ocjene zadovoljstva vezom. Sudionici su ocijenili svoju vezu u pogledu intime, komunikacije i povjerenja, dok su također odgovarali na pitanja o tome koliko često objavljuju fotografije ili objave o svom partneru.
Rezultati pokazuju da više od polovice parova, njih čak 52 posto, redovito dijeli sadržaje o svojoj vezi, s barem tri objave tjedno. Nešto manje suidonika, njih 24 posto, dijeli sadržaj povremeno, uglavnom za obljetnice ili posebne prilike, dok samo 8 posto parova nikada ne dijeli takve objave. Zanimljivo je da stariji milenijalci češće objavljuju sadržaje o vezi nego mlađa generacija Z – čak 64 posto milenijalaca redovito dijeli sadržaje, u usporedbi s 40 posto pripadnika generacije Z.
Međutim, najzanimljiviji podatak iz istraživanja tiče se povezanosti između učestalosti objavljivanja i percepcije sreće u vezi. Tek 10 posto onih koji često objavljuju sadržaje o svojoj vezi ocijenilo je svoju vezu kao vrlo sretnu. Nasuprot tome, čak 46 posto parova koji nikada ne dijele takve objave smatra svoju vezu vrlo sretnom. Ti podaci ukazuju na to da bi prekomjerno dijeljenje moglo biti povezano s nižim razinama zadovoljstva u vezi.
Rezultati također pokazuju da oni koji dijele sadržaje samo povremeno (nekoliko puta godišnje) imaju značajno višu razinu zadovoljstva u odnosu na one koji dijele često. Na primjer, parovi koji objavljuju nekoliko puta godišnje, na rođendane ili obljetnice, ocijenili su svoju vezu kao vrlo sretnu u 32 posto slučajeva, dok su oni koji dijele sadržaje tri ili više puta tjedno bili vrlo sretni samo u 10 posto slučajeva.
Anketa je također otkrila razloge zbog kojih neki parovi ne dijele svoje veze na društvenim mrežama. Najčešći razlozi su bili privatnost, sram te neredovito korištenje društvenih mreža. Istraživanje je pokazalo i da su istospolni parovi najčešće dijelili objave kako bi izrazili ponos, dok su heteroseksualni parovi češće dijelili sadržaje kako bi pokazali da su zauzeti.
Kad je riječ o platformama na kojima se najviše dijeli parovski sadržaj, Facebook je i dalje na prvom mjestu sa 73 posto, slijedi ga Instagram sa 65 posto, dok je TikTok na trećem mjestu s 44 posto.
Mark Condon iz Shotkita komentirao je rezultate istraživanja.
„Htjeli smo istražiti kakav utjecaj ima objavljivanje na društvenim mrežama na parove, jer često nailazimo na različita mišljenja o tome. Rezultati su pokazali značajne razlike, no to ne znači da su sve objave loše. Možda samo vrijedi ona izreka ‘previše dobrog može biti loše’. Nadamo se da će ovo istraživanje nekima dati materijala za razmišljanje.” – kazao je Mark.
To istraživanje sugerira da, iako društvene mreže mogu biti zabavan način dijeljenja trenutaka, možda nije loše razmisliti prije nego što sljedeći put objavite selfie s partnerom.