Kineski REDNote postaje novi TikTok: sve više „TikTok izbjeglica” skida aplikaciju
Dok suci Vrhovnog suda razmišljaju o budućnosti TikToka u Sjedinjenim Državama, sve veći broj korisnika društvenih medija reagirao je prelaskom na Xiaohongshu, iznimno popularnu aplikaciju društvenih medija u Kini.
Dok suci Vrhovnog suda razmišljaju o budućnosti TikToka u Sjedinjenim Državama, sve veći broj korisnika društvenih medija reagirao je prelaskom na Xiaohongshu, iznimno popularnu aplikaciju društvenih medija u Kini.
Aplikacija Xiaohongshu čije ime znači Little Red Book ili "mala crvena knjižica" u utorak je skočila na prvo mjesto u Appleovoj US trgovini aplikacija.
Xiaohongshu je osnovana 2013. godine i trenutno je jedna od najvećih kineskih platformi društvenih medija s 300 milijuna korisnika, prema istraživačkoj tvrtki Qian Gua. Aplikacija je postala popularna za dijeljenje savjeta o putovanjima, šminkanju i modi, a osmišljena je kao kineski odgovor na Instagram.
No, iako je svladao kinesko tržište, nije stekao veliku važnost izvan kineskog govornog područja, sve do sada.
Zašto je Xiaohongshu posvuda?
Xiaohongshu postaje sve popularniji u cijelom svijetu u istom tjednu kada bi TikTok potencijalno mogao biti offline u SAD-u. Sve veći broj američkih korisnika TikToka počeo se pojavljivati na platformi, često govoreći da to čine kao čin prkosa protiv poteza Washingtona da kontrolira TikTok.
Od utorka, hashtag "TikTok izbjeglica" prikupio je gotovo 60 milijuna pregleda i više od 1,7 milijuna komentara, a američki korisnici skratili su ime aplikacije Xiaohongshu u "REDNote" što je isto tako postao viralan hashtag.
@allie_202_ SAVE US PLZ @Ed ❤️🩹❤️🩹 #politics #satire #news #leftist #comedy #funny #breakingnews ♬ original sound - Allie O’Brien
Korisnici TikToka nisu nimalo sretni što se najpopularnija aplikacija zabranjuje, a komentari na društvenim mrežama prozivaju američku vladu da se brinu za krive stvari.
"Naša vlada je poludjela ako misle da ćemo se zalagati za zabranu TikToka, radije ćemo otići na novu kinesku aplikaciju i evo nas", rekla je korisnica po imenu Heather Roberts u videu na Xiaohongshu, koja je prikupila više od 45 tisuća lajkova.
Također, korisnici izražavaju veliko nezadovoljstvo što se zabrane nameću TikToku, a ne Meti za koju je poznato da je preprodavala osobne informacije korisnika.
"Radije bih zurio u jezik koji ne razumijem, nego da koristim platformu Marka Zuckerberga", rekao je još jedan samoproglašeni "izbjeglica s TikToka" u videu.
Kako kineski i američki korisnici komuniciraju na platformi?
Iznenadna migracija američkih korisnika na Xiaohongshu stvorila je malo vjerojatnu platformu za međusobnu interakciju kineskih i američkih korisnika.
"Samo vas želim uvjeriti da želimo pokušati pronaći način da komuniciramo s vama, da poštujete svoju zajednicu i želimo biti dobri gosti”, rekao je jedan korisnik.
Neki novi američki korisnici apelirali su na svoje sunarodnjake da poštuju kineske korisnike na platformi.
@docdrustudios The move to Rednote is one of the most wholesome and petty things I’ve ever seen. #rednote ♬ Iris - Goo Goo Dolls
“Samo kratka poruka za američke korisnike koji dolaze ovamo: molim vas, nemojte ovdje unositi politiku. Želimo se ovdje zabaviti, želimo uživati ovdje i želimo iskazati poštovanje prema ljudima koji su već ovdje”, objavio je jedan korisnik.
Većina kineskih korisnika toplo je pozdravila pridošlice, a neki su čak podijelili video upute kako bi pomogli novim "TikTok izbjeglicama" da se snađu u aplikaciji.
"Neki od korisnika ispituju kineske korisnike o određenim temama, poput mišljenja o LGBTQ+ zajednici, mišljenja o Americi i drugim društvenim problemima, a drugi pak pozivaju kineske korisnike REDNote aplikacije da postave svoja pitanja", rekao je kineski korisnik David Young.
Uz to, jedan od korisnika REDNote aplikacije objavio je kratak video da upozna nove korisnike s aplikacijom.
@angie__marie2 Maybe we can all learn to be kind again on social media! This app has me in my feels. ❤️
♬ original sound - Angie_Marie2
Kineska tehnološka analitičarka i osnivačica konzultantske tvrtke Wavelet Strategy Ivy Yang, rekla je da su novi američki korisnici "neočekivano stvorili jedan od najorganskijih oblika kulturne razmjene između SAD-a i Kine koje smo vidjeli posljednjih godina."
“Korisnici pronalaze kreativne načine za nadilaženje jezičnih barijera, kretanje kroz kulturne razlike i suživot na fascinantne načine. Ova izgradnja zajednice koja se odvija u stvarnom vremenu mogla bi imati trajan učinak, mogu reći da sam oprezno optimistična”, dodala je.
U kratkom razdoblju 2021. godine slična razmjena također je viđena u aplikaciji društvenih medija Clubhouse, gdje su kineski i američki korisnici vodili necenzurirani dijalog o osjetljivim temama u virtualnim sobama za razgovor, prije nego što su kineski cenzori intervenirali i blokirali aplikaciju.
Po čemu se Xiaohongshu razlikuje od TikToka?
Xiaohongshu nije dizajniran za govornike engleskog, dok TikTok uopće nije u Kini. Xiaohongshuovo ime moglo bi se smatrati podrugljivom referencom na crveno ukoričenu knjigu citata utemeljitelja komunističke Kine Mao Zedonga.
Jedna od ključnih značajki aplikacije je njezin algoritam sadržaja, koji se fokusira na interese korisnika, a ne na ljude koje prate. Neki korisnici kažu da to potiče više originalnog sadržaja i smanjuje dominaciju moćnih utjecajnih osoba. Tvrtku koja stoji iza aplikacije Xingin Information Technology, osnovali su Charlwin Mao i Miranda Qu, a sjedište joj je u Šangaju.
TikTok je u vlasništvu kineske internetske tvrtke ByteDance i prilagođen je globalnoj publici. TikTok također nije dostupan u Kini, ali postoji sestrinska aplikacija, Douyin, koja služi tom tržištu.
Hoće li zapadne restrikcije natjerati korisnike prema kineskim aplikacijama?
Aplikacija Lemon8 koja je također u vlasništvu ByteDancea, trenutno je rangirana kao druga najčešće preuzimana aplikacija u Appleovoj US trgovini aplikacija. Lemon8 ima sličnu funkciju dijeljenja videa kao TikTok i osmišljena je po uzoru na Instagram i Pinterest, a prvi put se je pojavila u SAD-u 2023. godine.
Američki zakon koji je prošle godine usvojio Kongres navodi da će se zahtjev za oduzimanje ili zabranu općenito primjenjivati na sve aplikacije koje su u vlasništvu ili kojima upravlja ByteDance, što znači da iako Lemon8 nije izričito spomenut u statutu, zabrana se također može proširiti na tu platformu.