LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Nastava na daljinu

Rektor Boras komentirao nastavu na daljinu; studenti više nisu pasivni slušači

Od 16. ožujka diljem Hrvatske provodi se nastava na daljinu, a o uspješnosti njezina provođenja na zagrebačkom Sveučilištu detaljne je informacije u priopćenju dao rektor Boras.

Od 16. ožujka diljem Hrvatske provodi se nastava na daljinu, a o uspješnosti njezina provođenja na zagrebačkom Sveučilištu detaljne je informacije u priopćenju dao rektor Boras.

Rektor zagrebačkog Sveučilišta Damir Boras dao je svoj osvrt na održavanje nastave na daljinu, koja se provodi od 16. ožujka na svim fakultetima i akademijama Sveučilišta u Zagrebu.

Rad je, prema povratnim informacijama koje je rektor dobio, tekao uspješno prvog tjedna takvog tipa nastave, a onda je Zagreb 22. ožujka pogodio potres Čak ni potres nije pokolebao nastavnike i studente, koji se u najvećoj mjeri u nastavi koriste sustavom Merlin

U tom je sustavu, uz pomoć Centra Srce, koji je dao sve potrebne informacije za uspješno korištenje sustavom, otvoreno ukupno 7538 e-kolegija do 1. travnja, dok je godinu ranije ta brojka iznosila 5237 e-kolegija. Došlo je i do povećanja broja upisanih studenata od 15% na takve kolegije. Rektor Boras tvrdi da je to pokazatelj da se nastavnici i sastavnice prilagođavaju na nastavu na daljinu koristeći se prikladnim i inovativnim tehnologijama e-učenja te nadodaje da su studenti u ovakvoj nastavi postali aktivni sudionici, za razliku od pasivnih slušača koji su možda bili ranije.

Uz sustav Merlin, sastavnice se koriste i vlastitim sustavima za e-učenje kao što su BigBlueButton, integriran u sustav Omega, 2CO2 i Edi2 ili drugi dostupni sustavi: Microsoft Teams, ZOOM, G Suite for Education, LOOM. Uspostavljaju se i drugačiji komunikacijski obrasci između nastavnika i studenata: YouTube kanali te Viber, Skype ili WhatsApp grupe.

Rektor je naveo i primjere kojima želi potvrditi stav da se nastava odvija uspješno:
– Kroz Merlin sustav nastavnici redovito komuniciraju sa studentima, pružaju im informacije o gradivu koje je potrebno svladati uz mogućnost e-konzultacija te izvode nastavu na daljinu kroz opciju webinar, postavljanjem audio i videozapisa. Članovi uprave sastavnica, jedinice za informatičku potporu, studentske poslovnice pružaju potporu nastavnicima vezano uz rješavanje problema u smislu dostave uputa i priručnika za učenje na daljinu. Nastava za studente na daljinu na pojedinim sastavnicama izvodi se uz potporu vlastitih centara za potporu e-učenju, korištenjem sustava učenja na daljinu, na vlastitim poslužiteljima i infrastrukturi. Kroz takve sustave, predavanja se održavaju uživo, ali i rade snimke predavanja unaprijed. Funkcioniranje i korištenje sustava od strane nastavnika i studenata kontinuirano se prati te se na temelju velikog broja pristupa vidi da se nastava odvija redovito.
Navodi i kako nastavnici imaju obvezu izvještavati o eventualnim teškoćama u provedbi nastave, kao i o potrebi za kontinuiranim praćenjem sudjelovanja studenata u nastavi na daljinu, te vrednovanju njihovih aktivnosti. Nadodaje još i da je naglasak stavljen na dvosmjernu komunikaciju sa studentima.

Sveučilište je 30. ožujka donijelo Preporuke za način polaganja ispita, ispitne rokove i mjerila ispitivanja u izvanrednim okolnostima, podsjetio je rektor i dodao kako je predmetnim preporukama ukazano da način provedbe programa kolegija i prilagodba specifičnostima takvoga postupka učenja, kao i sami ispiti, u najvećoj mogućoj mjeri moraju odgovarati predviđenim ishodima učenja. 

Rekao je i da će se raspravljati o načinima provođenja ispita ako pandemija potraje do kraja semestra, ali prije svega poziva nastavnike da pokažu susretljivost, tolerantnost, razumijevanje i fleksibilnost.
FOTO: STUDENTSKI.HR