LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Na današnji dan

Masovna prodaja piva u limenkama pokosila male pivare

Prije više od 80 godina tvrtka Krueger prodala je prvo pivo u limenci u Richmondu. Zbog velikog zadovoljstva korisnika i boljeg čuvanja proizvoda, za razliku od boce, počelo se sve više prodavati, a danas je neizostavan proizvod na policama svih dućana.

Prije više od 80 godina tvrtka Krueger prodala je prvo pivo u limenci u Richmondu. Zbog velikog zadovoljstva korisnika i boljeg čuvanja proizvoda, za razliku od boce, počelo se sve više prodavati, a danas je neizostavan proizvod na policama svih dućana.

Prvo pivo u limenci pušteno je u prodaju 24. siječnja 1935. godine u Richmondu, Virginiji. Proizvela ga je i prodavala tvrtka Gottfried Krueger Brewing u suradnji s American Can Company te su pustili u prodaju 2000 limenki. Čak 91% ispitanika koji su ga kušali izjavilo je da je zadovoljno proizvodom što je bilo zeleno svjetlo za tvrtku da nastavi s prodajom.

Do kasnog 19. stoljeća limenke su bile široko rasprostranjene u masivnoj distribuciji različitih prehrambenih proizvoda. Unatoč tome, American Can Company ih je tek 1909. godine pokušala proizvesti. Pokušaj je bio neuspješan, a kompanija je morala čekati kraj prohibicije alkohola u SAD-u da bi mogla probati još jednom staviti na tržište pivo u limenci. Konačno 1933. godine, nakon dvije godine istraživanja, tvrtka je proizvela limenku pod pritiskom s posebnim gornjim slojem koji je sprječavao reakciju između gaziranog napitka i limenke.

FOTO: Flickr, Vila Krueger

Krueger je nadišao sve poteškoće proizvodnje i marketinga te je ta pivarska tvrtka postala prva koja je prodavala pivo u limenci u SAD-u. Reakcije potrošača bile su izvrsne. Samo tri mjeseca nakon puštanja u prodaju, 80% distributera prodavalo je njen proizvod, a ona je uništavala tržište piva za tri najveće pivovare u zemlji – Anheuser-Busch, Pabst i Schlitz. Konkurencija je ubrzo također počela prodavati pivo u limenci i do kraja 1935. godine prodano je više od 200 milijuna limenki piva.

Za razliku od kupnje boca, za kupnju limenki nije bilo potrebno platiti kauciju. Također, bilo ih je lakše slagati i pakirati, bile su otpornije od boca te im je bilo potrebno kraće vrijeme da se rashlade. Stoga je njihova popularnost rasla tijekom tridesetih godina prošlog stoljeća, a vrhunac je doživjela tijekom Drugog svjetskog rata kada su američki pivari slali milijune limenki svojim vojnicima. Nakon rata veliki pivari iskoristili su masovnu proizvodnju koju su limenke omogućile te su gotovo potpuno uništili male lokalne pivare koji nisu imali takvih mogućnosti.

Pivo u limenci danas predstavlja otprilike pola od 20 milijardi dolara vrijedne pivarske industrije samo u SAD-u. No ne dolazi sav profit od velikih nacionalnih pivara. Nedavno se pojavio interes malih lokalnih pivara za stavljanjem svog piva u limenke. Razlog tomu jest taj što limenke osiguravaju čistoću i dobar okus tako što onemogućavaju oštećenje proizvoda svjetlom i oksidacijom.

FOTO: PIXABAY