Promjene na autocestama: kilometarske kolone uskoro postaju dio prošlosti, uvodi se novi način naplate
Čitava vrijednost projekta procijenjena je na 65.9 milijuna eura, a sredstva dolaze iz europskih fondova koja su dodijeljena u sklopu nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Čitava vrijednost projekta procijenjena je na 65.9 milijuna eura, a sredstva dolaze iz europskih fondova koja su dodijeljena u sklopu nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Svi oni koji u srpnju ili kolovozu putujete prema Jadranu, upoznati su s kilometarskim kolonama koje se stvaraju ispred brojnih naplatnih postaja na hrvatskim autocestama.
Čini se kako će gužve biti prisutne još samo ovog ljeta. Naime, iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture najavili su velike promjene po pitanju naplata cestarine - klasični sustavi naplate odlaze u povijest, a zamijenit će ih potpuno automatizirana naplata.
Kako su za Index objasnili predstavnici HAC-a, građani će imati dvije opcije koje uključuju kupnju modernijeg ENC ili registraciju tablica vozila s podacima za naplatu.
Što se tiče stranih turista, oni će imati opciju registracije vozila u svojoj državi ili će pak u Hrvatskoj kupiti ENC sustav.Odaberete želite li da rampa očitava vaše tablice ili da očitava moderniju inačicu ENC-a, koji ćete trebati kupiti ako ne želite očitavanje tablica. Registracija će se moći obaviti online. Bit će i fizički punktovi, ali sada još nemamo sva konkretna rješenja jer će se ona odrediti u dogovoru s ponuđačima, putem javnog natječaja. Sve će biti user friendly, sustav će definitivno biti protočniji, smanjit će se gužve. Kroz naplatnu kućicu u sat vremena može maksimalno proći 300 vozila, a s rampama podižemo broj na 3000 vozila na sat - pojasnili su za Index predstavnici HAC-a.
Čitava vrijednost projekta procijenjena je na 65.9 milijuna eura, a sredstva dolaze iz europskih fondova koja su dodijeljena u sklopu nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Postavlja se logično pitanje - što će biti sa zaposlenicima koji trenutno rade na kućicama?
Dio blagajnika s naplatnih kućica otići će u mirovinu, dio će otići kroz sustav poticajnih otpremnina, dok će dio ostati na poslovima nadzora, kontrole i drugim pozadinskim poslovima. Od 2017. godine do sada iz HAC-a je u restrukturiranju otišlo oko 700 radnika - odgovaraju za Index iz HAC-a.