LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Mentalno zdravlje

Predstavljeni rezultati istraživanja o utjecaju potresa na život mladih

Potres je negativno utjecao na psihičko zdravlje učenika: izrazito ili prilično negativan trag ostavio je na 43,9% učenika na Banovini i na više od trećine u Zagrebu, točnije 33,9%.

Potres je negativno utjecao na psihičko zdravlje učenika: izrazito ili prilično negativan trag ostavio je na 43,9% učenika na Banovini i na više od trećine u Zagrebu, točnije 33,9%.

Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja objavio je rezultate istraživanja o utjecaju potresa u Sisačko-moslavačkoj županiji na život oko 5500 učenika te 1500 zaposlenih u školama na pogođenim područjima, prenosi HRT

Istraživanje je pokazalo da je dvije trećine maturanata iz Sisačko-moslavačke županije i polovina njihovih vršnjaka u Zagrebu osjetila negativan utjecaj potresa na vlastiti život. Dio učenika i dalje se ne osjeća sigurno ni u školi ni kod kuće.

– Postoji i dalje oko četvrtine onih kojima su ti utjecaji ostavili izrazito negativne posljedice, kako na njihovo psihičko zdravlje, tako i na njihovu psihofizičku dobrobit – rekao je ravnatelj Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu Boris Jokić.

Nakon potresa nezadovoljniji su svojim životom, potvrdili su to učenici završnih razreda, njih 42,3% u Sisačko-moslavačkoj županiji i 25,3% u Gradu Zagrebu. Utjecalo je to i na njihovo psihičko zdravlje – izrazito ili prilično negativan trag ostavilo je na 43,9% učenika Banovine i na više od trećine u Zagrebu, točnije 33,9%.

Studenti posjetili prvi županijski vrtić u Hrvatskoj s modernim STEM i glazbenim kabinetima: „Nadam se da ću ovdje jednog dana pronaći posao.“


Iako se učenici, nastavnici i ostali djelatnici škola trude da, unatoč potresu, nastava bude što sličnija onoj koju imaju učenici u županijama koje nisu pogođene potresom, sustavna podrška školama u Sisačko-moslavačkoj županiji ipak je potrebna. 

Ako se učenicima, nastavnicima i ostalim stanovnicima ta podrška ne pruži, negativne posljedice će, upozoravaju znanstvenici, biti dalekosežne

– Ako kao društvo napravimo ono što bismo trebali, a prvo je ne zaboraviti na potres, ne zaboraviti naročito na ljude iz Sisačko-moslavačke županije, osmisliti programe podrške za škole, kako za učenike tako i za odgojno obrazovne djelatnike, siguran sam da kao društvo možemo anulirati te negativne posljedice – istaknuo je Boris Jokić. 

FOTO: UNSPLASH