LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
PROJEKT MLADI ZA MLADE

Održano predavanje „Od nezaposlenosti do pokretanja zadružne pivovare”

Ana Teškera, predstavnica poznatog brenda piva Brlog, jučer je održala iznimno zanimljivo online predavanju u sklopu projekta MLADI ZA MLADE – jačanje zajednice mladih osoba u riziku od socijalne isključenosti.

Ana Teškera, predstavnica poznatog brenda piva Brlog, jučer je održala iznimno zanimljivo online predavanju u sklopu projekta MLADI ZA MLADE – jačanje zajednice mladih osoba u riziku od socijalne isključenosti.

Vjerojatno ste do sada na policama kafića i trgovina vidjeli (i isprobali) Plavušu, Neposlušnu i Špuriju. No, znate li tko stoji iza mnogima omiljenog craft piva? Put od početne ideje do zadružne pivovare jučer je na zanimljivom predavanju opisala Ana Teškera, jedna od osnivačica zadružne pivovare Brlog

Što je najgore što mi se može dogoditi?

Anina i Majina priča počela je 2016. godine, u iznajmljenom stanu i s par rabljenih posuda za kuhanje piva. Imale su ideju, nešto predznanja i ogromnu volju. Teškera je više puta istakla kako je upravo taj početni korak u pokretanju poduzeća bio najgori i najteži: izreći ideju naglas. Iza toga sve je išlo korak po korak. Ubrzo su shvatile kako im treba financijska pomoć ako žele ozbiljno početi s radom te su se okrenule crowfunding kampanji. U mjesec dana skupile su 80 000 kn za osnovnu opremu i prostor uz pomoć friends, family and fools

Više od godinu dana bili su bez auta. U početku su imali samo osnovnu opremu za proizvodnju piva i prostor od 50-ak kvadrata. Prva tri piva koja su proizveli i danas su najpopularnija: Plavuša, Neposlušna i Špurija. Uz njih svakodnevno rade i razvijaju nove, zanimljive okuse. Danas je Brlog pivo prisutno u trgovinama i diskontima u cijeloj Hrvatskoj.

Odvažite se! Korak po korak do uspjeha!

Kako je njihov posao rastao, tako su rasli i troškovi. Nakon dužeg razmišljanja odlučili su se za zadružni sistem poslovanja iz više razloga. Prednosti zadruge po njima su brojne: zaštićeno ulaganje (koliko ljudi ulože u zadrugu toliko minimalno po izlasku dobiju nazad), networking, upoznavanje različitih ljudi koji sa sobom nose različita korisna znanja... Uz to, po njima su zadruge kao načini poslovanja puno stabilnije u Europi i svijetu od ostalih poduzeća.

Manifest njihova poslovanja je društvena odgovornost, povjerenje i optimizam. Toga se drže i tako već godinama napreduju. Danas imaju 8 zaposlenih osoba i čak 90 zadrugara. U cijeli posao uloženo je milijun i pol kuna, od čega većina u opremu.

Kao i većina poduzeća, i Brlog se u pandemiji našao u problemima. Naime, njihovi najveći kupci, kafići, bili su zatvoreni. Pivo koje je bilo isporučeno nije bilo moguće naplatiti, dok je onom u skladištu isticao rok. I tu su opet zadrugari pomogli spasiti situaciju. Poticali su susjede, prijatelje i obitelj na kupnju piva te su tako sve zalihe prodali u rekordnom roku. Uz to, usred pandemije pružila im se prilika za iznajmljivanjem novog prostora.

U tri dana uz pomoć zadrugara skupili su 400 000 kn i preselili u veći prostor u Zadru u kojem su i danas, i gdje se pivo može degustirati. Svi zajedno pokazali su snagu usred pandemije i posao digli na novu razinu. Svakodnevno, objašnjavaju, rade na podržavanju lokalne ekonomije, malih umjetnika, OPG-ova i općenito edukaciji javnosti o zadružnom načinu poslovanja.

Projekt MLADI ZA MLADE – jačanje zajednice mladih osoba u riziku od socijalne isključenosti, podsjetimo, provodi Centar za razvoj mladih u partnerstvu s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje – područni ured Sisak, udrugama Institut za stručno usavršavanje mladih, Futurum Montis i Ženska soba – Centar za seksualna prava, a uz financijsku potporu Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike. 
 
Za sadržaj ovog članka odgovoran je isključivo Centar za razvoj mladih.
FOTO: ZADRUŽNA PIVOVARA BRLOG