Coca-Cola povećala mogućnosti zaposlenja 250 mladih, najavila nastavak projekta
Svoj je doprinos iseljavanju mladih iz Hrvatske dala Coca-Cola educirajući ih za isticanje među ostalim posloprimcima. Njih je 250 prošlo ovogodišnji program, a tvrtka najavljuje uključivanje njih više od tisuću ukupno u naredne dvije godine.
Svoj je doprinos iseljavanju mladih iz Hrvatske dala Coca-Cola educirajući ih za isticanje među ostalim posloprimcima. Njih je 250 prošlo ovogodišnji program, a tvrtka najavljuje uključivanje njih više od tisuću ukupno u naredne dvije godine.
Besplatni obrazovni program Coca-Colina podrška mladima, koji je tvrtka Coca-Cola HBC Hrvatska održala u Osijeku, Sisku, Splitu i Zagrebu kako bi povećala zapošljivost mladih i pridonijela rješavanju problema njihove nezaposlenosti, završio je prošloga tjedna u Splitu, gdje se održala posljednja radionica. Tijekom prvoga izdanja toga društveno odgovornoga programa 250 je polaznika u dobi od 18 do 30 godina stjecalo poslovne i životne vještine tražene na tržištu rada, no nedovoljno zastupljene u programima formalnoga obrazovanja. U sljedeće dvije godine tvrtka u projekt namjerava uključiti više od tisuću mladih i proširiti ga na druge hrvatske gradove.
Trodnevne radionice poslovnih vještina, kao što su poslovno planiranje i financijska pismenost, vodili su iskusni predavači dr. sc. Predrag Pale, Vesna Kezdorf, dr. sc. Andrej Grubišić, Vesna Vrga Perović, Igor Bušljeta, Igor Brnečić i Mladen Jančić, stručnjaci u svojim područjima, dok su životnim vještinama poput osobnoga razvoja, učinkovitoga komuniciranja, pisanja životopisa i predstavljanja poslodavcima polaznike podučavale Tanja Prekodravac, Ana Miletić, Ana Frlan Bajer i Valentina Penić iz Grupe Selectio, vodeće grupacije specijalizirane za savjetovanje u ljudskim potencijalima i potrazi za kadrovima. Ta tvrtka ujedno je i partner projekta te u svojoj bazi zadržava i životopise svih polaznika kako bi im na taj način povećala mogućnosti za zaposlenje.
– Na pokretanje programa potaknula nas je velika nezaposlenost mladih i njihovo iseljavanje iz Hrvatske, pa smo željeli dati svoj doprinos rješavanju toga problema. Obradovali su nas njihov trud i zauzetost, u ovaj su program ušli zaista s namjerom da aktivnim sudjelovanjem iskoriste sve njegove prednosti kako bi dalje gradili svoje vještine te poslovne i životne uspjehe. Njihova će nam iskustva i povratne informacije poslužiti kao temelj za nadogradnju programa za kojim vlada veliko zanimanje, pa ga nastavljamo provoditi već sljedeće godine – istaknula je Boška Trbojević, direktorica Odjela za komunikacije i odnose s javnošću za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju.
Spomenutim su programom, kojemu je svrha omogućiti polaznicima da se bolje istaknu među ostalim posloprimcima i lakše pronađu put do radnoga mjesta, sudionici iznimno zadovoljni. Ističu neposredan odnos predavača prema polaznicima i njihovo bogato, stručno znanje koje prenose na jednostavan način koristeći se mnogim praktičnim primjerima te navode kako im radionice pomažu povećati samopouzdanje, steći vrijedna iskustva i povezati se s mladima sličnih ideja i zanimanja. Osobito su zadovoljni stečenim praktičnim znanjima, primjerice izradom poslovnog projekta i plana te čitanjem financijskih izvješća jer ih obično ne stječu u školi ili na fakultetu. Osim toga, neki su se nakon završetka programa već uspjeli i zaposliti.
Svima zainteresiranima koji nisu mogli biti obuhvaćeni programom u ovoj godini ili se nisu stigli prijaviti, prilika se pruža u iduće dvije godine kad će se projekt nastaviti provoditi s ciljem da se proširi i na druge gradove te obuhvati ukupno više od tisuću mladih.
Projekt su prepoznali i potporu mu dali Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Hrvatski zavod za zapošljavanje te Hrvatska udruga poslodavaca, a u njegovu provedbu uključile su se i udruge Institut za stručno usavršavanje mladih, PRONI – Centar za socijalno podučavanje, studentska udruga AIESEC te gradovi Osijek i Sisak. Medijski je partner projekta Hanza media. Više podataka o programu nalazi se na poveznici.