Uz novčane nagrade pobjednike „Pokretača” očekuju i roboti; sve o njima otkriva osnivač tvrtke STEMI
S Marinom Trošeljem, osnivačem tvrtke STEMI, porazgovarali smo o procesu pokretanja tvrtke, poslovnom modelu STEMI-ja, ali i razlozima za prijavu za studentsko natjecanje „Pokretač”.
S Marinom Trošeljem, osnivačem tvrtke STEMI, porazgovarali smo o procesu pokretanja tvrtke, poslovnom modelu STEMI-ja, ali i razlozima za prijavu za studentsko natjecanje „Pokretač”.
Prijave na Pokretač, studentsko natjecanje u organizaciji Studentskog informativnog kutka, traju još nekoliko dana. Radi boljeg upoznavanja s natjecanjem, porazgovarali smo s Marinom Trošeljem, uspješnim alumnijem riječkog sveučilišta i jednim od osnivača tvrtke STEMI.
U sklopu studentskog natjecanja Pokretač studenti će se, između ostaloga, boriti za dva STEMI hexapod robota. O kakvim je robotima riječ? Čemu služe?
STEMI Hexapod zapravo je tehnološka avantura kojom mlade diljem svijeta uvodimo u svijet robotike i STEM područja. Naime, korisnik dobiva kutiju u kojoj se nalaze svi potrebni dijelovi za izradu robota, a avantura započinje ulaskom u naš online STEM laboratorij. Tamo se nalazi preko 150 lekcija kojima korisnik uči kako se dizajnira robot na računalu izradom 3D modela, kako izraditi mobilnu aplikaciju za kontroliranje robota pa sve do programiranja mikrokontrolera, tzv. mozga robota.
Za one koji ne znaju, čime se bavi tvrtka Stemi?
Naša je temeljna misija transformirati mlade iz konzumenta tehnologije u stvaraoce. Smatramo da će se velik broj problema u svijetu moći riješiti isključivo koristeći tehnologiju i zato je potrebno mlade motivirati da promišljaju kako iskoristiti tehnologiju ili stvoriti novu kako bi se mogli savladati izazovi koji su pred nama, a kojih je mnogo. Nažalost, obrazovni sustav sve teže drži korak s eksponencijalnim razvojem tehnologije. I tu uskačemo mi. Taj raskorak pokušavamo smanjiti razvojem edukacijskih STEM projekata te implementacijom visokih tehnologija u obrazovne procese.
Kako ste uopće došli na ideju osnivanja tvrtke?
Ideja za STEMI nastala je u Višnjanu, mjestu gdje se s tradicijom od preko 25 godina mladi uz projektni pristup uvode u svijet znanosti i tehnologije. Kako sam godinama tamo radio s mladima i vidjevši sjajne rezultate koji se postižu takvim pristupom, želja mi je bila pružiti to iskustvo mladima diljem svijeta koji nemaju prilike doći u Višnjan. Kolega Pavao Pahljina i ja počeli smo razrađivati ideju i poslovni model na Znanstveno-tehnologijskom parku Sveučilišta u Rijeci da bismo se zatim povezali s Antunom i Josipom Vukičević, Vlatkom Klabučarom i Lukom Fučekom koji su na FER-u razvili šesteronožnog robota hodača te se zajedno upustili u avanturu stvaranja tvrtke.
Možete li pomoći našim natjecateljima i predstaviti nam ukratko vaš poslovni model odgovarajući na pitanja koja su natjecateljima postavljena?
Zbog raskoraka brzine razvoja tehnologije i obrazovnog sustava u svijetu je ogroman deficit kvalitetnog kadra u STEM području. Mladi često ne vide primjenu onog što uče te STEM područje percipiraju kao teško i nerazumljivo. STEMI želi riješiti taj problem omogućavajući svojim korisnicima stjecanje znanja i vještina iz STEM područja projektnim pristupom.
Naši su najčešći kupci roditelji od 40 do 55 godina koji žele da njihova djeca uče važna znanja budućnosti dok se igraju. Nerijetko su i sami iz STEM područja svjesni deficita takvih sadržaja u obrazovnim sustavima ili pak traže sredstvo za zajedničko provođenje vremena. Druga skupina korisnika su učitelji i edukatori u osnovnim i srednjim školama koji dobivaju tzv. ključ u ruke, rješenje za najmoderniji STEM kurikul u nastavu. Proizvod prodajemo u vlastitoj web-trgovini, preko online-distributera i u fizičkim dućanima te pomoću integracijskih partnera koji rade s obrazovnim institucijama. Glavnina prihoda dolazi prodajom edukacijskih setova, ali i organizacijom te provedbom edukacijskih projekata, radionica i kampova kao i pružanjem konzultantskih usluga.
Zašto bi se, prema vašem mišljenju, studenti trebali okušati u natjecanju Pokretač i generalno u društvenom poduzetništvu?
U Hrvatskoj imamo problem da jako mali broj mladih razmišlja o upuštanju u poduzetnički pothvat. Ovo je natjecanje savršen korak da se bezbolno napravi prvi korak u tom smjeru, a to je stavljanje svoje ideje na papir, stvaranje poslovnog modela. A kako bismo mogli izgraditi bolje društvo i bolje mjesto za život, potrebno je da te poduzetničke poduhvate usmjerimo na rješavanje društvenih problema.
Ako i vi imate ideju kako riješiti neki od društvenih problema, još ju uvijek imate priliku prijaviti do 15. svibnja i njome konkurirati za bogate nagrade u vrijednosti od 9 tisuća kuna i dva STEMI hexapod robota. Ostale su informacije dostupne na stranici SIK-a.