LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Akademski list

Stotine tisuća eura javnih sredstava odlazi u vjetar, nove sveučilišne medije ne čita nitko!

„Uspješni“ medijski projekt Sveučilišta u Zagrebu, portal Akademski.hr, prošli mjesec posjećen je samo 872 puta.

„Uspješni“ medijski projekt Sveučilišta u Zagrebu, portal Akademski.hr, prošli mjesec posjećen je samo 872 puta.

Sveučilište u Zagrebu u travnju prošle godine pokrenulo je novi medijski projekt – Akademski list. Sveučilište i rektor Stjepan Lakušić su pri predstavljanju ovog pothvata najavili da će se, uz tiskanje sveučilišnih novina Akademski list i otvaranja portala Akademski.hr, pokrenuti i Akademski podcast Sveučilišta u Zagrebu. Time je došao kraj dotadašnjim sveučilišnim novinama i portalu Universitas koji su bili pokrenuti još 2015. godine kao suradnja između Sveučilišta u Splitu i Zagrebu. Prošli mjesec izišao je 10. broj Akademskog lista pa smo odlučili provjeriti kako izgleda ovaj ambiciozni pothvat Sveučilišta u Zagrebu 10 mjeseci nakon pokretanja
 

Novi sveučilišni portal nema nikakvu čitanost


Krenimo od novog portala Akademski.hr. Kada smo u svibnju prošle godine razgovarali s rektorom Lakušićem, naveo je kako je Universitas portal „uspješan”, odnosno da je to projekt Sveučilišta „koji ima stalnu bazu čitatelja” i prepoznat je među članovima sveučilišne zajednice, no ipak će promijeniti naziv u Akademski.hr, uz donekle „izmijenjen pristup temama kako bi se stvorila dinamičnija i interaktivnija platforma koja će bolje odražavati sveukupnu dinamiku i raznolikost sveučilišta.“ 

Usporedili smo posjećenost i jednog i drugog portala kako bismo vidjeli je li se takva promjena zaista isplatila. Portal Universitas prestao je s radom u travnju 2024. godine, a tada je imao je nešto više od 9 tisuća posjeta, odnosno oko 14 tisuća pregleda stranica. Provjerili smo i promet portala Akademski.hr koji je u prošlom mjesecu iznosio 872 posjeta. Dobro ste pročitali, portal Akademski.hr u siječnju je posjećen samo 872 puta, pad je to od čak 40.13% od prethodnog mjeseca. Razočaravajuć je i podatak da je veću posjećenost imao i neaktivni portal Universitas. Iako je s objavama prestao u travnju prošle godine, portal je u siječnju posjećen 2 215 puta, čak 1 343 puta više od novog sveučilišnog portala (!).

U ovim zemljama djeca su najsretnija: Hrvatska zauzela visoko mjesto na UNICEF-ovoj ljestvici



FOTO: screenshot SimilarWeb, Usporedba posjećenosti portala Akademski.hr i Universitas portal 
 

Tko zapravo čita skupe sveučilišne novine?


Sveučilišne novine Akademski list bile su prva faza ovog medijskoga projekta, a prvi put su tiskane u travnju 2024. godine. Izlaze jednom mjesečno kao posebni prilog u Večernjem listu i Novom listu, a na stranici Sveučilišta objavljuju se i PDF verzije svakog broja.

Kada su nove sveučilišne novine bile najavljene, javnosti nije bila jasna njihova potreba s obzirom na to da jedne novine (Universitas) već postoje. Nije pomogla ni činjenica da su mediji već neko vrijeme pisali o tome kako su tijekom godina troškovi Sveučilišta u Zagrebu za provedbu projekta Universitas iznosili između 140 000 i 170 000 eura javnih sredstava. Za pretpostaviti je da je većina tog iznosa išla za potrebe tiskanja novina.

Hrvatska proglašena jednom od najljepših zemalja na svijetu za vožnju automobilom



Iako nemamo podatke o kupovini i čitanosti tiskanih izdanja novina, ako je suditi po posjećenosti portala i činjenici da je tisak manje popularan medij, rezultati vjerojatno nisu zapanjujući. Rektor nam je tada rekao da će se sredstva financiranja, u prvoj fazi, osigurati iz vlastitih i proračunskih sredstava Sveučilišta i sredstvima projekata, a da će kasnije različiti modeli sponzorstava, partnerstava i donacija imati veći značaj i udjel. No, ni 10 mjeseci kasnije, sponzorstva i oglase ne vidimo ni na portalu ni u web izdanju novina, što ponovno postavlja pitanja isplativosti ovakvog medijskog projekta i isplati li se trošiti javna sredstva na medije koji su sami sebi svrha.
 

Podcast jednako loš


Akademski podcast Sveučilišta u Zagrebu bio je najveća novost pri predstavljanju projekta. No, ni on se ne može pohvaliti velikim uspjesima. Naime, na svom YouTube kanalu broje tek 53 pretplatnika. Do sada su objavili 9 epizoda podcasta i sveukupno prikupili samo 4 535 pregleda. Iako su konzistentni kod objavljivanja, najgledaniji podcast skupio je nešto više od 1 600 pregleda, a najnepopularniji videozapis ima samo 145 pregleda. Popratni Instagram profil ima osam objava i 41 pratitelja

Trenutačno se ne vidi isplativost ovog medijskog projekta, a je li uspio u svojem naumu usmjerenosti „na integriranje i prezentaciju širega spektra sveučilišnih i akademskih aktivnosti i postignuća“ procijenite sami. 
FOTO: STUDENTSKI.HR, ILUSTRACIJA