LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Akademski list

Stotine tisuća eura javnih sredstava odlazi u vjetar, nove sveučilišne medije ne čita nitko!

„Uspješni“ medijski projekt Sveučilišta u Zagrebu, portal Akademski.hr, prošli mjesec posjećen je samo 872 puta.

„Uspješni“ medijski projekt Sveučilišta u Zagrebu, portal Akademski.hr, prošli mjesec posjećen je samo 872 puta.

Sveučilište u Zagrebu u travnju prošle godine pokrenulo je novi medijski projekt – Akademski list. Sveučilište i rektor Stjepan Lakušić su pri predstavljanju ovog pothvata najavili da će se, uz tiskanje sveučilišnih novina Akademski list i otvaranja portala Akademski.hr, pokrenuti i Akademski podcast Sveučilišta u Zagrebu. Time je došao kraj dotadašnjim sveučilišnim novinama i portalu Universitas koji su bili pokrenuti još 2015. godine kao suradnja između Sveučilišta u Splitu i Zagrebu. Prošli mjesec izišao je 10. broj Akademskog lista pa smo odlučili provjeriti kako izgleda ovaj ambiciozni pothvat Sveučilišta u Zagrebu 10 mjeseci nakon pokretanja
 

Novi sveučilišni portal nema nikakvu čitanost


Krenimo od novog portala Akademski.hr. Kada smo u svibnju prošle godine razgovarali s rektorom Lakušićem, naveo je kako je Universitas portal „uspješan”, odnosno da je to projekt Sveučilišta „koji ima stalnu bazu čitatelja” i prepoznat je među članovima sveučilišne zajednice, no ipak će promijeniti naziv u Akademski.hr, uz donekle „izmijenjen pristup temama kako bi se stvorila dinamičnija i interaktivnija platforma koja će bolje odražavati sveukupnu dinamiku i raznolikost sveučilišta.“ 

Usporedili smo posjećenost i jednog i drugog portala kako bismo vidjeli je li se takva promjena zaista isplatila. Portal Universitas prestao je s radom u travnju 2024. godine, a tada je imao je nešto više od 9 tisuća posjeta, odnosno oko 14 tisuća pregleda stranica. Provjerili smo i promet portala Akademski.hr koji je u prošlom mjesecu iznosio 872 posjeta. Dobro ste pročitali, portal Akademski.hr u siječnju je posjećen samo 872 puta, pad je to od čak 40.13% od prethodnog mjeseca. Razočaravajuć je i podatak da je veću posjećenost imao i neaktivni portal Universitas. Iako je s objavama prestao u travnju prošle godine, portal je u siječnju posjećen 2 215 puta, čak 1 343 puta više od novog sveučilišnog portala (!).

Stigli su rezultati Eurobarometra: evo što najviše brine mlade u Hrvatskoj i EU



FOTO: screenshot SimilarWeb, Usporedba posjećenosti portala Akademski.hr i Universitas portal 
 

Tko zapravo čita skupe sveučilišne novine?


Sveučilišne novine Akademski list bile su prva faza ovog medijskoga projekta, a prvi put su tiskane u travnju 2024. godine. Izlaze jednom mjesečno kao posebni prilog u Večernjem listu i Novom listu, a na stranici Sveučilišta objavljuju se i PDF verzije svakog broja.

Kada su nove sveučilišne novine bile najavljene, javnosti nije bila jasna njihova potreba s obzirom na to da jedne novine (Universitas) već postoje. Nije pomogla ni činjenica da su mediji već neko vrijeme pisali o tome kako su tijekom godina troškovi Sveučilišta u Zagrebu za provedbu projekta Universitas iznosili između 140 000 i 170 000 eura javnih sredstava. Za pretpostaviti je da je većina tog iznosa išla za potrebe tiskanja novina.

Dijeli se bavarska stipendija i to za nekoliko europskih država, uključujući i hrvatske studente



Iako nemamo podatke o kupovini i čitanosti tiskanih izdanja novina, ako je suditi po posjećenosti portala i činjenici da je tisak manje popularan medij, rezultati vjerojatno nisu zapanjujući. Rektor nam je tada rekao da će se sredstva financiranja, u prvoj fazi, osigurati iz vlastitih i proračunskih sredstava Sveučilišta i sredstvima projekata, a da će kasnije različiti modeli sponzorstava, partnerstava i donacija imati veći značaj i udjel. No, ni 10 mjeseci kasnije, sponzorstva i oglase ne vidimo ni na portalu ni u web izdanju novina, što ponovno postavlja pitanja isplativosti ovakvog medijskog projekta i isplati li se trošiti javna sredstva na medije koji su sami sebi svrha.
 

Podcast jednako loš


Akademski podcast Sveučilišta u Zagrebu bio je najveća novost pri predstavljanju projekta. No, ni on se ne može pohvaliti velikim uspjesima. Naime, na svom YouTube kanalu broje tek 53 pretplatnika. Do sada su objavili 9 epizoda podcasta i sveukupno prikupili samo 4 535 pregleda. Iako su konzistentni kod objavljivanja, najgledaniji podcast skupio je nešto više od 1 600 pregleda, a najnepopularniji videozapis ima samo 145 pregleda. Popratni Instagram profil ima osam objava i 41 pratitelja

Trenutačno se ne vidi isplativost ovog medijskog projekta, a je li uspio u svojem naumu usmjerenosti „na integriranje i prezentaciju širega spektra sveučilišnih i akademskih aktivnosti i postignuća“ procijenite sami. 
FOTO: STUDENTSKI.HR, ILUSTRACIJA