LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Obzor 2020.

FOI započeo s aktivnostima na CRISS projektu vrijednom više od 6 milijuna eura

FOI je započeo s provedbom aktivnosti projekta CRISS. Osmišljen je s ciljem razvoja i implementacije europske platforme u računalnom oblaku za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika.

FOI je započeo s provedbom aktivnosti projekta CRISS. Osmišljen je s ciljem razvoja i implementacije europske platforme u računalnom oblaku za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika.

Fakultet organizacije i informatike započeo je 1. siječnja 2017. godine s aktivnostima na projektu Demonstration of a scalable and cost-effective cloud-based digital learning infrastructure through the Certification of digital competences in primary and secondary schools – CRISS, financiranom iz najvećeg znanstvenog programa Europske unije – Obzor 2020. Koordinator projekta na Fakultetu je doc. dr. sc. Igor Balaban – uspješni mladi znanstvenik koji se već dokazao kao voditelj velikog europskog projekta Europortfolio.

Iskustvo rada na tom projektu, kao i reference i znanstvene veze sa suradnicima iz drugih svjetskih institucija, doprinijelo je uspješnoj suradnji kod projektne prijave i u konačnici dobivanju novog projekta. Važno je istaknuti da financiranje ovako velikog projekta iz programa Obzor 2020. podrazumijeva veliku konkurenciju u vrednovanju i izboru između najboljih europskih istraživačkih grupa te je to velik uspjeh za Fakultet organizacije i informatike i samog koordinatora.

Projekt CRISS, ukupne vrijednosti nešto više od šest milijuna eura, trajat će tri godine, a okupio je konzorcij od čak 15 partnera iz industrije, javnog sektora te akademske zajednice iz devet europskih zemalja – Velike Britanije, Španjolske, Rumunjske, Njemačke, Švedske, Francuske, Italije, Grčke i Hrvatske. Osmišljen je s ciljem razvoja i implementacije europske platforme u računalnom oblaku za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika u osnovnim i srednjim školama, a sama platforma bit će testirana na više od 490 europskih škola, uključujući više od 25 000 učenika i 2290 nastavnika.

Učenici nagrađeni za hrabri projekt: „Nisam ono što sam učinio kad nisam znao bolje.“


Na FOI-ju projekt okuplja 15-ak nastavnika, znanstvenika i stručnih suradnika različitih kompetencija jer je i uloga fakulteta u projektu višestruka. Naime, on će biti uključen u izradu okvira za stjecanje i certificiranje digitalnih kompetencija te u proces dizajna i testiranja platforme u računalnom oblaku. Osim toga, kao jedna od ukupno tri akademske institucije na projektu, ima vodeću ulogu u znanstveno-istraživačkom aspektu. Unutar tog dijela glavna je aktivnost FOI-ja razvoj znanstveno-istraživačke metodologije, analiza rezultata učinaka implementiranog sustava te evaluacija uspješnosti. I na kraju, tim fakulteta zadužen je za planiranje i diseminaciju znanstvenih rezultata koja se provodi tijekom cijelog trajanja projekta.

Važno je istaknuti da je uključena i Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet čime, osim izuzetne znanstvene vrijednosti, sudjelovanje ima i veliku obrazovnu i društvenu važnost za Republiku Hrvatsku. Tako će u projektne aktivnosti tijekom školske godine 2018/2019. biti uključeno čak 1000 hrvatskih učenika i 60 nastavnika iz ukupno 20 škola. Hrvatski učenici i njihovi nastavnici imat će priliku primjenjivati CRISS platformu u nastavnim aktivnostima različitih predmeta pri čemu će razvijati i vrednovati svoje digitalne kompetencije.

Kako steći poslovno iskustvo prije prvog posla? Ovo može biti ključ uspjeha za studente!


Iako je tek nešto više od mjesec dana od početka provedbe aktivnosti, znanstvenici FOI-ja već su započeli intenzivnu suradnju s ostalim akademskim partnerima projekta (Universitat Oberta de Catalunya i University College London) te partnerima iz privatnog sektora (EXUS Ltd, My Documenta Creaciones Multimedia Avanzadas S.L, Education4sight, Diginext), na razvoju metodološkog okvira za stjecanje i certifikaciju digitalnih kompetencija učenika te razvoju CRISS platforme. Suradnja sa svjetski prepoznatim institucijama, omogućila im je da u Savjetodavni odbor projekta uključe Istraživački centar iz Seville koji radi za Europsku komisiju čime su u poseban fokus stavljeni rezultati projekta i učvršćivanje njihove važnosti na europskoj razini.

IZVOR: FOI
FOTO: FOI