LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Obzor 2020.

FOI započeo s aktivnostima na CRISS projektu vrijednom više od 6 milijuna eura

FOI je započeo s provedbom aktivnosti projekta CRISS. Osmišljen je s ciljem razvoja i implementacije europske platforme u računalnom oblaku za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika.

FOI je započeo s provedbom aktivnosti projekta CRISS. Osmišljen je s ciljem razvoja i implementacije europske platforme u računalnom oblaku za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika.

Fakultet organizacije i informatike započeo je 1. siječnja 2017. godine s aktivnostima na projektu Demonstration of a scalable and cost-effective cloud-based digital learning infrastructure through the Certification of digital competences in primary and secondary schools – CRISS, financiranom iz najvećeg znanstvenog programa Europske unije – Obzor 2020. Koordinator projekta na Fakultetu je doc. dr. sc. Igor Balaban – uspješni mladi znanstvenik koji se već dokazao kao voditelj velikog europskog projekta Europortfolio.

Iskustvo rada na tom projektu, kao i reference i znanstvene veze sa suradnicima iz drugih svjetskih institucija, doprinijelo je uspješnoj suradnji kod projektne prijave i u konačnici dobivanju novog projekta. Važno je istaknuti da financiranje ovako velikog projekta iz programa Obzor 2020. podrazumijeva veliku konkurenciju u vrednovanju i izboru između najboljih europskih istraživačkih grupa te je to velik uspjeh za Fakultet organizacije i informatike i samog koordinatora.

Projekt CRISS, ukupne vrijednosti nešto više od šest milijuna eura, trajat će tri godine, a okupio je konzorcij od čak 15 partnera iz industrije, javnog sektora te akademske zajednice iz devet europskih zemalja – Velike Britanije, Španjolske, Rumunjske, Njemačke, Švedske, Francuske, Italije, Grčke i Hrvatske. Osmišljen je s ciljem razvoja i implementacije europske platforme u računalnom oblaku za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika u osnovnim i srednjim školama, a sama platforma bit će testirana na više od 490 europskih škola, uključujući više od 25 000 učenika i 2290 nastavnika.

OECD odabrao Sveučilište Algebra kao primjer dobre prakse u području digitalizacije i zelene tranzicije MSP-ova


Na FOI-ju projekt okuplja 15-ak nastavnika, znanstvenika i stručnih suradnika različitih kompetencija jer je i uloga fakulteta u projektu višestruka. Naime, on će biti uključen u izradu okvira za stjecanje i certificiranje digitalnih kompetencija te u proces dizajna i testiranja platforme u računalnom oblaku. Osim toga, kao jedna od ukupno tri akademske institucije na projektu, ima vodeću ulogu u znanstveno-istraživačkom aspektu. Unutar tog dijela glavna je aktivnost FOI-ja razvoj znanstveno-istraživačke metodologije, analiza rezultata učinaka implementiranog sustava te evaluacija uspješnosti. I na kraju, tim fakulteta zadužen je za planiranje i diseminaciju znanstvenih rezultata koja se provodi tijekom cijelog trajanja projekta.

Važno je istaknuti da je uključena i Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet čime, osim izuzetne znanstvene vrijednosti, sudjelovanje ima i veliku obrazovnu i društvenu važnost za Republiku Hrvatsku. Tako će u projektne aktivnosti tijekom školske godine 2018/2019. biti uključeno čak 1000 hrvatskih učenika i 60 nastavnika iz ukupno 20 škola. Hrvatski učenici i njihovi nastavnici imat će priliku primjenjivati CRISS platformu u nastavnim aktivnostima različitih predmeta pri čemu će razvijati i vrednovati svoje digitalne kompetencije.

FER-ov ICENT osigurao 1,1 milijun eura za razvoj deep-tech startupa


Iako je tek nešto više od mjesec dana od početka provedbe aktivnosti, znanstvenici FOI-ja već su započeli intenzivnu suradnju s ostalim akademskim partnerima projekta (Universitat Oberta de Catalunya i University College London) te partnerima iz privatnog sektora (EXUS Ltd, My Documenta Creaciones Multimedia Avanzadas S.L, Education4sight, Diginext), na razvoju metodološkog okvira za stjecanje i certifikaciju digitalnih kompetencija učenika te razvoju CRISS platforme. Suradnja sa svjetski prepoznatim institucijama, omogućila im je da u Savjetodavni odbor projekta uključe Istraživački centar iz Seville koji radi za Europsku komisiju čime su u poseban fokus stavljeni rezultati projekta i učvršćivanje njihove važnosti na europskoj razini.

IZVOR: FOI
FOTO: FOI