LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Studentska prehrana

Čep od ulja u hrani iz menze nije dovoljno samo objaviti na Facebooku!

Velik se broj studenata susreo s nekvalitetnom uslugom u studentskoj menzi i nije ništa poduzeo u vezi toga. Potičemo vas da osim objavljivanja fotografija loše hrane na svojim društvenim mrežama, učinite i korak dalje te pomognete sebi i svojim kolegama.

Velik se broj studenata susreo s nekvalitetnom uslugom u studentskoj menzi i nije ništa poduzeo u vezi toga. Potičemo vas da osim objavljivanja fotografija loše hrane na svojim društvenim mrežama, učinite i korak dalje te pomognete sebi i svojim kolegama.

Studentske su menze sastavni dio života studenata i rijetko bi tko mogao bez njih. Uz sve obaveze studenti često nemaju vremena sami pripremati hranu, a u studentskim domovima ili stanovima nemaju nužno uvjete za to. Studentski je restoran zato savršeno rješenje za gladne studente. Ondje su u ponudi doručak, ručak i večera, brza hrana i deserti.

Osobitost su studentskih restorana i niske cijene obroka tj. državna subvencija za njih. Svima je poznato da se za 6,50 kuna može pojesti kompletan ručak. Niska cijena ne bi trebala podrazumijevati i nisku kvalitetu usluge, ali mnogima je također dobro poznato da to nije uvijek slučaj. Neke su od neugodnih situacija koje su studenti doživjeli u menzi sljedeće: u salati su pronašli puža, muhu ili čep od ulja. Mnogi nam iz iskustva govore da su nalazili nokte ili dlake. Problem ne stvara nužno neželjeni dodatak, već i nedostatak pa vam mogu poslužiti nedovoljno kuhanu ili pečenu hranu. Ovo je samo vrh sante i vjerojatno bi svatko mogao dodati još mnogo toga na ovaj popis.

Da nešto slično doživimo u bilo kojem drugom restoranu, jednostavno bismo riješili problem. Vratili bismo naručeno, možda odbili platiti te obavezno na Facebook stranici restorana napisali lošu recenziju. Što se pak neugodnih situacija u studentskim menzama tiče, najčešće idemo dotle da se puž ili muha uslikaju i objave u Facebook grupu (faksa, menze, doma...) ili na svoj profil. Takve fotografije obično skupe zavidan broj lajkova i komentara, najveći se broj komentatora zgraža i suosjećaju s osobom koja to objavila i dalje od toga ne ide.

Razlozi zašto studenti ne reagiraju su razni. Misle da nisu u poziciji žaliti se zbog niskih cijena hrane ili zato što sami ne pripremaju hranu, pa se neće žaliti na ono što je pripremljeno za njih. Jedna je studentica to obrazložila ovako:

– Radije bih platila 6 kuna za sirovu piletinu u menzi nego 30 u restoranu.

Studentsko nereagiranje potaknuto je i iskustvom koje pokazuje da se unatoč žalbama i prigovorima ništa ne postiže, a jedna je studenica svjedočila sljedećem:

– Znam za curu koja je u lazanjama pronašla svežanj dlaka, život ti se zgadi kad to vidiš. Ali poslije toga ništa, povećali su sanitarnu kontrolu, tete koje rade su par dana nosile kapice i ništa više poslije toga. Ne možeš ti njima ništa jer su oni mafija.

Unatoč takvoj situaciji, potičemo da reagirate i podsjećamo vas na koje to načine možete. Prvi korak koji svatko nezadovoljan uslugom može i mora učiniti jest žaliti se na nju. Za početak, pitajte zaposlene u menzi gdje se možete žaliti ili što nam je većini jednostavnije, pronađite broj telefona ili e-mail adresu na koju možete podnijeti žalbu, ovisno o menzi u kojoj ste jeli i nadležnom studentskom centru. Jasno i bez vrijeđanja navedite što se dogodilo i priložite fotografiju koju ste na Fejsu iskoristili za skupljanje lajkova kako biste dokazali što vam se dogodilo. Potaknite kolege i prijatelje da učine isto pa će kontinuirane pritužbe možda uroditi plodom.

Sveučilišta i studentski centri provode ankete koje ispituju studentski standard, između ostalog i kvalitetu usluge u menzama. Važno je da se odazivate na njih i iskreno iznesete svoja mišljenja, dojmove i iskustva. Ankete su anonimne i nema razloga da se ne požalite na uslugu ako je loša ili da ju pohvalite ako je dobra. Nadležnima bi i jedno i drugo trebala biti smjernica za daljnji rad.

Osim pojedinačno, djelovati se može i kolektivno. Javno iznošenje iskustava na Facebooku dobar je početak, ali ne treba stati na tome. Obratite se studentskome zboru, studentskim odborima te u dogovoru s njima pronađite način djelovanja kojim će se čuti za problem i koji će dovesti do potencijalnog rješavanja problema.

Ono što u Lijepoj našoj često najbrže riješi problem jest iznošenje u medije zbog senzibilizacije javnosti. Zato, javite se središnjem studentskom portalu na adresu: redakcija@studentski.hr.

FOTO: SCREENSHOT / FACEBOOK, EKIPA S CVJETNOG