LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Novi trendovi

U virtualnome svijetu – digitalna moda

Svijet u kojem je odjeća napravljena od piksela, a ne fizičkog materijala danas je lako moguće zamisliti upravo zbog pojave digitalne mode. O čemu je zapravo riječ?

Svijet u kojem je odjeća napravljena od piksela, a ne fizičkog materijala danas je lako moguće zamisliti upravo zbog pojave digitalne mode. O čemu je zapravo riječ?

Digitalna moda proizvodi neopipljivu odjeću, obuću i sve ostale dodatke. Sve što kupci moraju napraviti je odabrati digitalnu modnu kuću i proizvode koji im se sviđaju, učitati svoje slike na stranicu i pričekati nekoliko dana. Ono što se događa iza pozornice kompjuterska je obrada slike i prilagođavanje odjeće na slike koje je kupac poslao.

Digitalna moda nije novi trend, već se prvi put pojavila 2018. u obliku prve digitalne kolekcije odjeće koju je proizveo Carlings, skandinavski modni brend. Iako imaju preko 200 fizičkih trgovina diljem Norveške, Finske i Švedske, u Carlingsu su htjeli stvoriti novi proizvod koji bi ih izvojio iz mase. Ideja iza pokretanja digitalne kolekcije odjeće htjela je prikazati kako bi odjeća mogla izgledati u budućnosti. Inspiraciju su pronašli u gaming industriji, gdje ljudi oblače svoje likove u razne modne kombinacije, a jedina funkcija odjeće je ona vizualna. Cijena Carlingsove kolekcije kretala se od 10 (75 kuna) do 30 eura (225 kuna) te upravo zbog niske cijene kolekcija je bila u rekordnom vremenu rasprodana.

A1 SafeNet od sada štiti i sve korisnike na bonove


Za razliku od Carlingsove pristupačne cijene, 2019. digitalna modna kuća The Fabricant kreirala je prvu kreaciju visoke mode, digitalnu haljinu, koja se prodala za 9.500 dolara (63.120 kuna) na Ethereal Summitu u New Yorku. Bilo da je riječ o jeftinijem ili skupljem komadu odjeće, postavlja se pitanje zašto kupiti nešto što ne možete nositi u stvarnome svijetu?

  1. Digitalna moda je održivo rješenje industrije brze mode

8 do 10% globalnog ispuštanja stakleničkih plinova proizlazi iz modne industrije. Ujedno, skoro 35% proizvedene odjeće završi na otpadu unutar jedne otkada je proizvedena.

Digitalna odjeća omogućava užitak fizičke odjeće, ali bez drastičnog negativnog utjecaja na okoliš. Kupnjom digitalnog proizvoda smanjuje se utjecaj na okoliš za taj kupljeni proizvod, primjerice majica, i otpad koji je proizveden tijekom procesa dizajniranja i pravljenja.

Čak i brendovi koji nude fizičke proizvode imaju profita od digitalne mode. Primjerice Puma zajedno s The Fabricant-om stvorila je kolekciju Day Zero, koja je imala niži utjecaj na okoliš. Puma je za kolekciju kreirala digitalni koncept za koji nije potreban nikakav logistički proces, poput primjerice putovanja. Nakon što je digitalni koncept usavršen, proizveli su fizički proizvod koji je zaobišao nepotrebno zagađivanje. Puma je ujedno za ovu kolekciju smanjila svoju potrošnju vode za 17.4%.

Sve o funkcioniranju interneta i upravljanju njime na besplatnom predavanju na FER-u


  1. Svi su dobrodošli

Digitalna moda je univerzalna. Većina digitalnih brendova izrađuje kolekcije koje su unisex i bez određene veličine. Što znači bez obzira na vaš oblik tijela, veličinu ili spol, digitalno može nositi baš svatko.

  1. Kreativan prostor za dizajnere i kupce

Digitalna moda omogućava izlaženje iz doslovno svih okvira jer ono što nije moguće u stvarnome svijetu, lako je ostvarivo u virtualnom. Želite li, iz nekog razloga, haljinu napravljenu isključivo od vatre ili torbu koja levitira? Za digitalne dizajnere takvi zahtjevi ne predstavljaju nikakav problem. Sve što moraju napraviti je pokrenuti program i stvoriti komad odjeće kakav vi poželite.

Budućnost digitalne mode

Intervju s vizažistom Markom Kristom: „U modnom svijetu pronašao sam utočište u kojem mogu biti svoj”


Iako je možete gledati samo u virtualnoj stvarnosti, digitalna odjeća je zanimljiva promjena u industriji mode. Nije opipljiva, ali ne zauzima nikakav prostor i ne šteti okolišu. Samo će vrijeme pokazati je li digitalna moda suluda ideja ili pogled u budućnost.

FOTO: UNSPLASH