LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Izvješće o korisnicima glazbe

U prosjeku slušamo glazbu 17,8 sati tjedno, najčešće u automobilima

Svjetska diskografska organizacija IFPI provela je globalno istraživanje u travnju i svibnju ove godine o načinima pristupa i konzumiranja glazbe putem licenciranih i nelicenciranih izvora glazbe te je prošli tjedan objavljeno službeno izvješće o korisnicima glazbe diljem svijeta.

Svjetska diskografska organizacija IFPI provela je globalno istraživanje u travnju i svibnju ove godine o načinima pristupa i konzumiranja glazbe putem licenciranih i nelicenciranih izvora glazbe te je prošli tjedan objavljeno službeno izvješće o korisnicima glazbe diljem svijeta.

IFPI je ovog mjeseca objavio svoje izvješće o korisnicima glazbe za 2018. godinu. Izvješće donosi rezultate istraživanja koje ispituje načine korištenja glazbe kod konzumenata u dobi između 16 i 64 godine te kako dolaze u doticaj s glazbom diljem 20 najvećih svjetskih glazbenih tržišta.

Kroz dubinsku globalnu analizu navika slušanja glazbe, IFPI izdvojio je više važnih podataka i zaključaka. Između ostalog, ustanovljeno je kako u prosjeku svatko od nas sluša glazbu 17,8 sati tjedno, a osobni automobil najpopularnije je mjesto slušanja. Korisnici pritom osobito vole slušati glazbu svojih lokalnih žanrova, pa tako 66% korisnika u Japanu sluša tzv. J-Pop, 69% korisnika u Francuskoj sluša Varieté Française i 55% korisnika u Brazilu sluša música popular brasileira

Istraživanje kaže da rođeni u siječnju dobivaju najmanje poklona od svih



Nadalje, kada govorimo o kanalima slušanja glazbe, streaming servisi praktički su sveprisutni. 86% nas sluša glazbu putem streaminga na zahtjev. Najangažiraniji su korisnici streaminga mladi – čak 57% mladih u dobi 16-24 godine koristi plaćeni audio streaming servis. Uz ovakve pozitivne vijesti, ustanovljeno je i da su UUS servisi (servisi na koje korisnici učitavaju sadržaj, poput YouTubea) i dalje vodeći po korištenju glazbe – gotovo polovica vremena slušanja glazbe na zahtjev (on demand) predstavlja korištenje YouTubea.

Ipak, glazbena tržišta s velikim rastom krasi i visoka razina licenciranja glazbe: 96% korisnika u Kini i 96% korisnika u Indiji sluša licenciranu glazbu. Nepoštivanje autorskog i srodnih prava u glazbi i dalje predstavlja značajan problem. Više od jedne trećine korisnika (38%) dolazi do glazbe ilegalno – s time da stream ripping predstavlja vodeću metodu (32% korisnika).

– Ovogodišnje izvješće o korisnicima glazbe priča priču o tome kako je glazba utkana u živote obožavatelja diljem svijeta. S obzirom na to da postaje sve dostupnija, nastavlja biti prihvaćena kroz sve formate, žanrove i tehnologije. Diskografske kuće rade sa svojim partnerima kako bi održale i razvile ove bogate i različite načine na koje se sluša glazba, osiguravajući da glazba nastavi svoj uzbudljiv put diljem svijeta. Ipak, ovo izvješće pokazuje i izazove s kojima se glazbena zajednica i dalje susreće – kako u obliku razvijajuće prijetnje digitalnog kršenja autorskog prava tako i u neuspjehu da se osiguraju pravične naknade za neke servise na koje korisnici učitavaju sadržaj. Tvorci politike diljem globusa proučavali su ta pitanja i pojačano djelovali kako bi nešto po tom pitanju riješili. – ovom je prigodom prokomentirala Frances Moore, glavna direktorica IFPI-ja.

Cjelokupno istraživanje dostupno je na poveznici.

Kako izgleda život mladih u današnjem društvu?


Podsjećamo, u travnju ove godine Hrvatska diskografska udruga objavila je i prvo takvo istraživanje na području Republike Hrvatske, a podacima iz istraživanja moguće je pristupiti na ovoj poveznici.

IZVOR: HRVATSKA DISKOGRAFSKA UDRUGA
FOTO: PIXABAY