LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
STUDENTSKI POSLOVI

Što učiniti kada radite sa suradnicima koji ne daju sve od sebe

Rad u grupi odnosno rad s više ljudi ponekad doista može biti dobar i može donijeti napredak, posebno prilikom razvoja projekta ili odrađivanja nekog težeg posla, no što učiniti kada jedna osoba iz tima ne obavlja zadatke koji su joj dodijeljeni?

Rad u grupi odnosno rad s više ljudi ponekad doista može biti dobar i može donijeti napredak, posebno prilikom razvoja projekta ili odrađivanja nekog težeg posla, no što učiniti kada jedna osoba iz tima ne obavlja zadatke koji su joj dodijeljeni?

Vjerujemo da ste se svi barem jednom u životu našli u situaciji kada ste morali raditi s drugima, ako ništa barem tijekom obrazovanja kada je rad u grupama na pojedinim predmetima ili kolegijima popularan. Oni koji iniciraju rad u grupama uglavnom to rade radi povećavanja timskog duha te kako bi se teški zadaci što prije i efikasnije riješili. No isto tako smo sigurni da ste svi doživjeli da se timski rad zapravo pretvori u rad jedne osobe koja na kraju napravi sve i podnese sav teret dodijeljenih zadataka.

Zašto je to tako, moglo bi se objasniti iz različitih perspektiva, a kako riješiti takve situacije odnosno što učiniti s ljudima koji s nama rade, a ne daju sve od sebe, donosimo u nastavku. 

1. Počnite s preventivnim mjerama

Baš kao i sa svakim problemom – tako je i ovdje, najbolji način suočavanja s problemima koji nastaju prilikom rada s drugima jest sprečavanje njihova nastanka. Ako vam je dodijeljeno da radite s nekim u grupi na nekom projektu ili morate obaviti neki posao s kolegom, najbolje je da odmah prije početka dogovorite uvjete rada. 

Kako bi se napravila dobra delegacija zadataka i kako bi svatko znao što radi, predlažemo da se definiraju uloge svake osobe, potpiše ugovor ili sporazum, uspostave pravila grupe, odnosno pravila za rad grupe. 

2. Komunicirajte 

FOTO: Pixabay
 
Ponekad postoje dublji razlozi zašto vaša kolegica ili kolega ne ulažu dovoljno truda u posao koji rade, a ponekad ti razlozi mogu biti i osobne prirode. Važno je da ne okrivljujete sebe za nešto što se dogodilo ili da ne donosite prebrzo zaključak o novonastaloj situaciji. Najbolje što možete napraviti kada se dogodi ovakvo nešto jest porazgovarati s kolegom i tako otkriti u čemu je doista problem. 

A da biste znali komunikacijom riješiti problem, morate znati kako komunicirati s drugima kako ne biste dodatno pogoršali situaciju. Pokazivanjem empatije sigurno pridonosite tome da se vaš kolega bolje osjeća i dajete mu do znanja da ste vi tu za njega te da mu želite pomoći. Svakako se ponudite kao pomoć u rješavanju problema ako to možete te nastojte napraviti dobru atmosferu prilikom rada kako bi se svi dobro i ugodno osjećali. Osim toga, bilo bi dobro rješavati ovakve probleme prije nego što do njih dođe, odnosno već prilikom prvih naznaka, kako bi se situacija lakše riješila, pokušajte biti direktni i zauzmite se za sebe u svakom trenutku i dajte osobi do znanja da timski rad znači zajednički rad za zajednički cilj i da je tako lakši dolazak do uspjeha. 

3. Upoznajte svoj nadređenog s novonastalom situacijom

Koliko god komunikacija s ljudima s kojima radite bila važna, može se dogoditi da ona jednostavno ne uspijeva i da nikako ne možete postići kompromis. 

Uvijek je dobro prvo pokušati razgovarati s kolegama s kojima radite na poslu ili ste dobili zajedničke zadatke na fakultetu, a tek onda, ako vidite da nikako ne uspijevate riješiti situaciju, porazgovarati s nadređenima. 

Najbolje je, dakle, da onda porazgovarate sa svojim nadređenim, bio to profesor ili šef na poslu, i to tako da ih jednostavno upoznate sa situacijom na način da vidite s njima kako su oni zadovoljni s radom svakom pojedinca u grupi. Pitajte ih jesu li možda oni primijetili neke probleme koji se događaju i tako ćete zapravo dobiti od svojeg nadređenog feedback na rad svih članova grupe. Poslije toga će vam puno lakše biti iznijeti neke druge i teže probleme s kojima se susrećete. Osim toga, možete ih i pitati za savjet i mišljenje kako oni vide vaš daljnji rad i napredak koji biste trebali ostvariti kroz određeno vrijeme. Tako ćete bez trošenja dodatne energije i ljutnje koja bi vas dovela u još težu situaciju postupiti puno ozbiljnije i profesionalnije, a ujedno ćete i dobiti savjet kojim putem trebate ići da biste postigli željene rezultate. 

4. Preuzmite više odgovornosti na sebe

FOTO: Pixabay
 
Ako ste pokušali sve ranije navedeno i niste uspjeli postići željeni učinak, onda je možda došlo vrijeme da preuzmete stvar u svoje ruke i preuzmete više odgovornosti kako sav dosadašnji trud i rad ne bi bili uzaludni. Ovakva situacija će vas možda zabrinuti i nećete biti sigurni možete li napraviti sve, no svakako je bolje da odradite do kraja projekt ili posao koji ste započeli. S obzirom na to da ste već upozorili vaše nadređene da kolege s kojima radite nisu napravile ono što su trebale, onda će oni zasigurno znati kome pripadaju zasluge za sve što je napravljeno. 

5. Razmislite o pronalasku zamjene

Zadnja stvar koju možete napraviti, ako ništa do sada nije uspjelo i sigurni ste da ne možete odraditi svoj dio posla i dio posla kolega, jest da razmislite o pronalasku zamjene. Ako je znanje osobe koja ne obavlja svoj posao ključno da biste projekt ili posao odradili uspješno, onda ne morate dva puta razmišljati o tome kako ćete postupiti. Vjerujemo da nije lako zamijeniti nekoga s kime ste radili, posebno ako je to bio rad kroz duže vrijeme, no imajte na umu da morate biti odgovorni i zadatak koji ste dobili odraditi do kraja. 

Rad u grupi odnosno rad s više ljudi ponekad doista može biti dobar i može donijeti napredak, posebno prilikom razvoja projekta ili odrađivanja nekog težeg posla, no uvijek treba imati na umu na koje sve probleme možete naići prilikom rada s drugima. Nemojte da vas nešto sprečava da postignete rezultat koji želite i uvijek dok radite zapamtite cilj do kojega želite doći. 

FOTO: PIXABAY