LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
PRESS'N PEEL

Post-it samoljepljivi papirići nastali su greškom – neuspjelim eksperimentom za potpuno drugi proizvod

Neuspješni eksperiment ticao se zrakoplovne industrije, a za proizvod kakav danas poznajemo zaslužan je splet veoma zanimljivih okolnosti.

Neuspješni eksperiment ticao se zrakoplovne industrije, a za proizvod kakav danas poznajemo zaslužan je splet veoma zanimljivih okolnosti.

Dobro poznati i gotovo svugdje zastupljeni žuti samoljepljivi papirići odnosno Post-it Notes gotovo nikad nisu ugledali svjetlo dana. Njihov nastanak je zapravo bio rezultat neuspješnog eksperimenta za potpuno drugi proizvod te spleta veoma zanimljivih okolnosti, piše Ideawake.

Spencer Silver, istraživač u poduzeću 3M, godine 1968. je pokušavao stvoriti snažno ljepilo za zrakoplovnu industriju, no njegova nastojanja rezultirala su tek slabim ljepilom koje se lako moglo ukloniti bez ostataka.

FER-ov ICENT osigurao 1,1 milijun eura za razvoj deep-tech startupa


Ovog neuspješnog projekta prisjetio se Spencerov kolega Art Fry 1974. godine kada je pokušavao pronaći rješenje za postavljanje oznaka u pjesmaricu u crkvi. Premda se za zrakoplove ovo ljepilo pokazalo beskorisnim, u ovom slučaju Spencerov rezultat bio je pun pogodak.

U tom kontekstu valja istaknuti i kako je poznata žuta boja Post-it papirića zapravo rezultat spleta okolnosti. Naime, prototip koji je Fry izradio bio je od žutog papira jer je to bio jedini otpadni papir dostupan u to vrijeme.

U Rijeci se traže studenti za pružanje vršnjačke podrške, angažman će biti plaćen


Poduzeće 3M gotovo 3 godine nakon Fryjeve heureke, odnosno 1977. godine, odlučuje na tržište staviti novi proizvod – samoljepljive papiriće pod nazivom Press'n Peel koji će tek kasnije postati poznat pod nazivom Post-it Notes. Budući da potrošači nisu znali kako ih uopće koristiti, proizvod je povučen s polica.

Dvije godine nakon prvotnog lansiranja 3M je odlučio proizvodu dati drugu šansu. U tu svrhu poduzeće je podijelilo besplatne uzorke drugim poduzećima. Čak 90% poduzeća koja su primila uzorke su ih nakon isprobavanja odlučila naručiti.

Strojarski fakultet u Slavonskom Brodu nositelj znanstvenog projekta vrijednog preko 1,36 milijuna eura


Uspjeh se zakotrljao te se danas prodaje preko 600 Post-it Notes proizvoda u preko 100 zemalja, a 3M prodaje preko 50 milijardi pojedinačnih papirića godišnje.
FOTO: UNSPLASH