PRESS'N PEEL
Post-it samoljepljivi papirići nastali su greškom – neuspjelim eksperimentom za potpuno drugi proizvod
Neuspješni eksperiment ticao se zrakoplovne industrije, a za proizvod kakav danas poznajemo zaslužan je splet veoma zanimljivih okolnosti.
Neuspješni eksperiment ticao se zrakoplovne industrije, a za proizvod kakav danas poznajemo zaslužan je splet veoma zanimljivih okolnosti.
Dobro poznati i gotovo svugdje zastupljeni žuti samoljepljivi papirići odnosno Post-it Notes gotovo nikad nisu ugledali svjetlo dana. Njihov nastanak je zapravo bio rezultat neuspješnog eksperimenta za potpuno drugi proizvod te spleta veoma zanimljivih okolnosti, piše Ideawake.
Spencer Silver, istraživač u poduzeću 3M, godine 1968. je pokušavao stvoriti snažno ljepilo za zrakoplovnu industriju, no njegova nastojanja rezultirala su tek slabim ljepilom koje se lako moglo ukloniti bez ostataka.
Ovog neuspješnog projekta prisjetio se Spencerov kolega Art Fry 1974. godine kada je pokušavao pronaći rješenje za postavljanje oznaka u pjesmaricu u crkvi. Premda se za zrakoplove ovo ljepilo pokazalo beskorisnim, u ovom slučaju Spencerov rezultat bio je pun pogodak.
U tom kontekstu valja istaknuti i kako je poznata žuta boja Post-it papirića zapravo rezultat spleta okolnosti. Naime, prototip koji je Fry izradio bio je od žutog papira jer je to bio jedini otpadni papir dostupan u to vrijeme.
Poduzeće 3M gotovo 3 godine nakon Fryjeve heureke, odnosno 1977. godine, odlučuje na tržište staviti novi proizvod – samoljepljive papiriće pod nazivom Press'n Peel koji će tek kasnije postati poznat pod nazivom Post-it Notes. Budući da potrošači nisu znali kako ih uopće koristiti, proizvod je povučen s polica.
Dvije godine nakon prvotnog lansiranja 3M je odlučio proizvodu dati drugu šansu. U tu svrhu poduzeće je podijelilo besplatne uzorke drugim poduzećima. Čak 90% poduzeća koja su primila uzorke su ih nakon isprobavanja odlučila naručiti.
Uspjeh se zakotrljao te se danas prodaje preko 600 Post-it Notes proizvoda u preko 100 zemalja, a 3M prodaje preko 50 milijardi pojedinačnih papirića godišnje.
Spencer Silver, istraživač u poduzeću 3M, godine 1968. je pokušavao stvoriti snažno ljepilo za zrakoplovnu industriju, no njegova nastojanja rezultirala su tek slabim ljepilom koje se lako moglo ukloniti bez ostataka.
Ovog neuspješnog projekta prisjetio se Spencerov kolega Art Fry 1974. godine kada je pokušavao pronaći rješenje za postavljanje oznaka u pjesmaricu u crkvi. Premda se za zrakoplove ovo ljepilo pokazalo beskorisnim, u ovom slučaju Spencerov rezultat bio je pun pogodak.
U tom kontekstu valja istaknuti i kako je poznata žuta boja Post-it papirića zapravo rezultat spleta okolnosti. Naime, prototip koji je Fry izradio bio je od žutog papira jer je to bio jedini otpadni papir dostupan u to vrijeme.
Poduzeće 3M gotovo 3 godine nakon Fryjeve heureke, odnosno 1977. godine, odlučuje na tržište staviti novi proizvod – samoljepljive papiriće pod nazivom Press'n Peel koji će tek kasnije postati poznat pod nazivom Post-it Notes. Budući da potrošači nisu znali kako ih uopće koristiti, proizvod je povučen s polica.
Dvije godine nakon prvotnog lansiranja 3M je odlučio proizvodu dati drugu šansu. U tu svrhu poduzeće je podijelilo besplatne uzorke drugim poduzećima. Čak 90% poduzeća koja su primila uzorke su ih nakon isprobavanja odlučila naručiti.
Uspjeh se zakotrljao te se danas prodaje preko 600 Post-it Notes proizvoda u preko 100 zemalja, a 3M prodaje preko 50 milijardi pojedinačnih papirića godišnje.
OZNAKE:
FOTO:
UNSPLASH