„Networking“ i povezivanje e-mailom otvaraju mnoga vrata
Pisanje elektroničkih poruka može vam olakšati traženje posla, ali i stjecanje veza s ozbiljnim, poslovnim ljudima koji vam mogu biti od velike pomoći u karijeri.
Pisanje elektroničkih poruka može vam olakšati traženje posla, ali i stjecanje veza s ozbiljnim, poslovnim ljudima koji vam mogu biti od velike pomoći u karijeri.
Kada krenemo u svijet odraslih, e-mail računi koje smo nekad pravili za potrebe svih mogućih društvenih veza i igrica dobivaju novu ulogu. Kada smo napokon shvatili da je e-mail od velike važnosti i stekli naviku pregledavati poštu svaki dan, trebamo se zapitati znamo li sastaviti e-mail koji će nam otvoriti mnoga vrata.
Bez obzira na to radi li se o prijavi za posao, slanju mejla profesoru ili nečemu drugome, bitno je da znamo napisati pravilnu i pametnu poruku, a ne neku poput one koju šaljete prijatelju na fejs. Ako se e-mailom želite povezati s nekom osobom, učinite to na ispravan način, prema idejama Toma Dezella i Dannyja Rubina koje donosi Her Campus.
Budite precizni
Razmislite o tome koji je razlog zbog kojeg šaljete poruku i fokusirajte se na to. Ako se javljate nekoj osobi s kojom pokušavate razviti vezu, već joj u naslovu pokažite zbog čega ju trebate. To znači da vam predmet poruke ne treba biti mentorstvo ili veza, nego nešto čime ćete osobu zainteresirati, ali i dati joj do znanja o čemu se radi. Također, ne morate čekati sredinu poruke da biste spomenuli osobu koja vam je preporučila onoga kome šaljete mail, nego to spomenite već u samom predmetu poruke. Imate li već unaprijed poveznicu s tom osobom, spomenite ju odmah na početku.
IZVOR: Flickr
Pokažite zainteresiranost
Nemojte mail poslati bez imalo istraživanja. Uz svemogući Google, danas vam je dostupan nezamisliv broj informacija o tvrtki, odnosno osobi kojoj se javljate. To, naravno, ne znači da trebate stalkati i spomenuti informacije starije od vas samih, nego da proučite čime se bave ili koji im je trenutni projekt. Iako svi vole znati da su privukli nečiju pažnju, pazite na to da ne pretjerate i ispadnete opsesivni fan.
Ne šaljete prijavnicu za posao
Ponekad se mail može svesti na prijavnicu za posao, što nije cilj. Iako stvaranjem veza možemo otvoriti put prema dobivanju posla, nemojte to stavljati u prvi plan. Može vas zanimati neka tvrtka koja trenutno ne zapošljava, ali joj bez obzira na to možete poslati poruku. Pokažite da vas zanima njihov rad prije nego što bude otvorenih radnih mjesta i obratite se određenoj osobi koja tamo radi sa željom da saznate više i imate nekoga tko će vas moći predložiti kada dođe do toga da dobijete priliku zaposliti se.
FOTO: Pixabay
Nekoliko komplimenata ide i u vašu korist
Kao što smo već spomenuli, ne pišete pismu svojem idolu, ali to ne znači da ne trebate udijeliti ni jednu lijepu riječ. Ako uočite neku zanimljivost ili neku značajnu stvar koju je osoba kojoj šaljete poruku učinila, spomenite ju. To će pomoći da se osoba osjeća posebnom i vidjet će da cijenite njezin rad. Bez obzira na to koliko zaposleni bili, svatko će zastati na trenutak kako bi čuo lijepu riječ koja mu je upućena ili ako tražite od njih određene upute i znanje.
Postavljajte pametna pitanja
Ako se odgovor na vaše pitanje može jednostavno pronaći pomoću Googlea, bolje smislite drugo pitanje. U redu je postavljati pitanja, a još je bolje ako osobi ostavite otvorenu mogućnost iznošenja njihovog odgovora, umjesto nametanja svojeg i čekanja njihove potvrde. Ako ostavite mjesta za raspravu, veća je vjerojatnost da ćete dobiti odgovor. Na kraju, naravno, još jednom provjerite cijelu poruku jer nakon što jednom stisnete send, nema povratka.