Neki profesori vjeruju da PowerPoint prezentacije zaglupljuju studente
Treba li zabraniti PowerPoint na fakultetima? Čini se da ga studenti vole, ali zna jako loše utjecati na njihovu pažnju i učenje.
Treba li zabraniti PowerPoint na fakultetima? Čini se da ga studenti vole, ali zna jako loše utjecati na njihovu pažnju i učenje.
Profesor na Poslovnoj školi u Kopenhagenu Bent Meier Sørensen tvrdi kako bi fakulteti trebali zabraniti PowerPoint prezentacije jer zaglupljuju studente, a zamaraju profesore, prenosi portal The Conversation.
Dok je držao predavanje, u potpunosti je izgubio interes studenata pa je samo čitao prezentaciju i pri tome mu je bilo jako dosadno. Tada je odlučio da je vrijeme za promjenu.
– Moje najbolnije iskustvo bilo je da sam sam sebi bio dosadan. Kada se to dogodilo, bilo je vrijeme za promjenu. Zato sam se odlučio na korak da se PowerPoint prezentacije zabrane na predavanjima. – prepričava Sørensen, profesor filozofije i poduzetništva.
Nadodaje kako studenti prihvaćaju sve što je napisano na prezentaciji i često bi profesorove misli citirali umjesto čitanja preporučene literature, a takav način učenja nema nikakvu svrhu. Da bi sat bio zanimljiv, profesor treba postavljati pitanja, a ne nuditi samo rješenja. No, nažalost PowerPoint je, prema njegovu mišljenju, orijentiran samo na to – serviranje sadržaja.
Zašto je PowerPoint tako problematičan?
Portal Business Insider izložio je neke mogućnosti zašto PowerPoint loše utječe na studente.
- Prekomjerno održavanje predavanja uz pomoć prezentacija dovodi do uvjerenja kako studenti ne trebaju čitati obaveznu literaturu niti pohađati satove, zapisivati bilješke i raditi domaće zadaće. Upravo tako održana predavanja promoviraju mit da studenti mogu postati uspješni i obrazovaniji bez čitanja literature, članaka i rješavanja problema.
- Na slajdovima se ne može dočarati kompleksan problem, pa profesore prisiljava na pojednostavljenje čime studenti ne promišljaju o problemu sa svih kutova.
- Kada se predavanje temelji samo na prezentacijama, studenti misle kako je kolegij samo skup PowerPoint prezentacija pa su nezainteresirani. S druge strane, ako profesor drži predavanje bez prezentacija, negoduju zbog nastavnikove nejasnoće.
Ako preze loše utječu, zašto su onda popularne?
Dok korporacije mjere prihode i dobit, vlade BDP i nezaposlenost, fakulteti ne mjere obrazovnu učinkovitost već samo zadovoljstvo studenata. I dok su studenti zadovoljni, tako će ostati.
Istraživanje na američkim sveučilištima pokazalo je kako trećina studenata nema napredak u učenju u okviru četverogodišnjeg programa. Jedino rješenje jest da i druga sveučilišta primjene neka od testiranja i time probaju promijeniti metode u učenju.