LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Je li vaš online život pozitivan ili patološki problem?

[KVIZ] Što vaše navike na Facebooku govore o vama

Rijetki od nas još uvijek nemaju svoj profil na Facebooku, ali ne koristi ga svatko u istu svrhu. Otkrijte je li vaša želja za povezivanjem s drugim ljudima prerasla u patološko stanje.

Rijetki od nas još uvijek nemaju svoj profil na Facebooku, ali ne koristi ga svatko u istu svrhu. Otkrijte je li vaša želja za povezivanjem s drugim ljudima prerasla u patološko stanje.

Facebook je od svog osnivanja privlačio sve veći broj korisnika. Danas malo tko nema račun na ovoj društvenoj mreži, a svatko ga koristi na drugačiji način i s potpuno različitim ciljevima.

Upoznati smo s ljudima koji imaju nove i izvanredne identitete na internetu; s narcisima, ljubomornima, ekshibicionistima, stalkerima, s onima koji ga koriste kao ispovjedaonicu ili pak samo za igranje igrica. No, svi imamo jednu osnovnu ljudsku motivaciju – želju za povezivanjem s drugima.

Kroza svu dosad dostupnu i objavljenu empirijsku literaturu o Facebook korisnicima (uključujući više od 100 najnovijih članaka u časopisima), psihologinja Beth Anderson i njezini suradnici sa Sveučilišta u Londonu kategorizirali su najčešće vrste Facebook ličnosti.

Njihovi su rezultati pomogli u stvaranju upitnika od 20 teza koje će vas svrstati u vašu kategoriju.

Što trebate napraviti:

Svaku stavku ocijenite od 1 do 5 – 1 znači da se izrazito ne slažete s njom, a 5 da se izrazito slažete. Nakon toga pogledajte odjeljke ispod. Oni opisuju tipove osobnosti na Facebooku. Kategorija čije su stavke dobile najviše ocjene vaša je najizraženija Facebook ličnost.

  1. Društvena sam osoba.
  2. Zadatke koje najviše volim raditi za zabavu su oni koji ne uključuju puno mentalnog napora.
  3. Imam puno prijatelja u stvarnom životu te mi Facebook služi za kontaktiranje osoba s kojima se ne vidim osobno.
  4. Ono što objavljujem na Facebooku dio je sveukupnog dojma o tom tko sam ja kao osoba.
  5. Ako nisam na Facebooku više od nekoliko sati, počinjem osjećati veliku želju, a čak i nervozu ili tjeskobu.
  6. Mislim da sam vrlo disciplinirana i razborita osoba na koju se može računati da završi ono što je započela.
  7. Moji elektronski uređaji (mobiteli, kompjutori, tableti) gotovo su dio mene kao osobe.
  8. Prije nego napišem status na Facebooku razmislim što govori o meni kao osobi.
  9. Važno mi je pročitati Facebook statuse mojih prijatelja.
  10. Lajkao/la sam velik broj različitih robnih marki, proizvoda ili online prodaja.
  11. Član sam velikog broja Facebook grupa i redovno pratim njihove aktivnosti.
  12. Facebook igrice moja su konstantna razonoda; igram i češće nego što želim.
  13. Kada objavljujem na Facebooku, nisam u potpunosti iskren o tome što radim i kako se osjećam.
  14. Svoj sam Facebook profil uredio/la s pažnjom.
  15. Postavke privatnosti na Facebooku prilično su mi liberalne; mnogo ljudi me može lagano pronaći ili kontaktirati.
  16. Redovno mijenjam sliku profila.
  17. Interakcije na Facebooku pomažu mi u zbližavanju s prijateljima i obitelji.
  18. Nastojim održati kontakt s bivšim/om partnerom/partnericom (ili više njih) i redovno pratim što objavljuju.
  19. Na društvenim ili obiteljskim okupljanjima (u tajnosti ili ne) provjeravam objave ljudi koji nisu ondje.
  20. Mijenjao/la sam ime ili račun na Facebooku kako bi sakrio/la svoje stare objave.

Rezultati:

Tipičan ste Facebook korisnik (najviša ocjena stavki 1, 2 i 6)

Istraživanja o osobinama ličnosti i korištenju Facebooka koja su razmotrili Anderson i suradnici kažu kako su ljudi koji Facebook koriste češće ekstroverti (vole biti u većim društvenim skupinama, više se ističu i uživaju u svim uzbuđenjima koje društvo ljudi donosi) i komunikativniji su. Ovi korisnici obično imaju i sniženu „potrebu za kognicijom“, tendenciju da traže mozgalice ili budu znatiželjni. 

Tipični Facebook korisnici imaju i manje izraženu osobinu savjesnosti. Dakle, ukoliko ste društveni i više volite provoditi vrijeme s ljudima nego raditi ili mozgati, spadate u ovu skupinu.

Studenti za božićne poklone izdvajaju i do 150 eura!


Facebook je dio vašeg identiteta (najviša ocjena stavki 4, 7, 8, 13, 14, 16)

Baš kao što u društvu imamo izgrađen socijalni identitet, naš Facebook identitet reflektira sve ono što želimo projicirati drugima. Zbog toga, ako stavljate korištenje Facebooka visoko na vašu listu osobnih značajki te osjećate osobnu povezanost s uređajima koji vas spajaju na Facebook, postoji velika mogućnost da ste inkorporirali ono što ste na internetu u cjelokupnu sliku tko ste kao osoba. 

Ako ste se zbilja potrudili da dodate što više komponenti osobi koja ste na ovoj društvenoj mreži, pazite što ćete napisati u status (pa čak i pišete laži ili iskrivljenu istinu), pomno uređujete svoj profil i slike koje objavljujete, zapravo koristite Facebook da definirate sebe drugim ljudima iz vašeg života, ali u velikoj mjeri i sami sebi.

Koristite Facebook kako bi održali pozitivne veze s ljudima do kojih vam je stalo (najviša ocjena stavki 3 i 17)

Postoji vjerovanje da ljudi nadoknađuju manjak društvenih veza u stvarnom životu onim virtualnim. No, Anderson i njezine kolege pronašli su dokaz da to najčešće nije tako; Facebook se češće koristi da bi se „bogat život učinio bogatijim“, a ne „siromašan bogatijim“. Ljudi iz ove skupine najčešće već imaju velik broj prijatelja i baš zbog toga im je stalo da pročitaju njihove statuse.

Facebook funny
 
FOTO: rebellesociety
 

Ovisnik ste o Facebooku (najviša ocjena stavki 5, 10, 11, 12 i 19)

Koje su društvene mreže zarobile tinejdžere?



Jedna je stvar koristiti Facebook za održavanje kontakta, ali svaka veća potreba za različite vrste razbibrige i odvraćanje pažnje znači da postajete ovisni. Studije Anderson i njezinih kolega kazuju da u ovu kategoriju spadaju ljudi koji konstantno provjeravaju svoj Facebook, čak i umjesto interakcije s ljudima u čijem su društvu u tom trenutku. 

Ovdje spadaju i oni koji igraju igrice kad god mogu i koji su u mnogobrojnim Facebook grupama. Anderson i njezine kolege ističu da se baš na ove ljude oslanjaju mnogi oglašivači te ih lakše angažiraju kao potrošače. Facebook igrice, praćenje robnih marki ili trgovina i raznorazne grupe glavni su problem ove kategorije jer ne limitiraju broj objava samo na prijatelje i uvelike proširuju broj postova koje ne želite propustiti pročitati.

Postoji rizik da postanete patološki korisnik Facebooka (najviša ocjena stavki 15 i 20)

Ako vas ne brinu postavke sigurnosti ili ste, s druge strane, zabrinuti da ste nekad u prošlosti previše dijelili s Facebook zajednicom, spadate u kategoriju Facebook ekshibicionista. Svatko od nas barem je jednom u životu požalio nakon što je iznio previše osobnih detalja drugima. No, u slučaju da vam se to događa često ili vas ne brine što otkrivate drugima, trebali biste razmisliti o rizicima koji mogu proizaći iz takve uporabe Facebooka. 

Ako sa svima dijelite koliko ste ljuti na djecu/kolegu s posla/supružnika/šefa i slično, može vam se samo obiti o glavu. Isto tako, praćenje objava pogrešnih ljudi (kao što su bivši partneri) može dovesti do ljutnje, ljubomore, ogorčenosti i depresije. Ako ste se prepoznali u ovoj skupini, vrijeme je da malo odmorite od Facebooka i dobro razmislite što čini vašem životu.


Svi se možemo složiti da Facebook ima brojne prednosti, osobito kad ga se koristi u primarne svrhe – kao dodatak vašem društvenom životu te za održavanje veza. Što više razumijete obrasce vašeg korištenja Facebooka, prije ćete biti u mogućnosti izvući maksimum dobiti iz društvenih medija, a čak i poboljšati svoj intelektualni život i socijalne odnose.

IZVOR: PSYCHOLOGYTODAY
FOTO: BESTFACEBOOK