Doznajemo kako je vijest o ukradenom iPhoneu postala viralna
Pomoću Mediatoolkita analizirana je popularnost vijesti o Korininom ukradenom mobitelu koja je preplavila javnost.
Pomoću Mediatoolkita analizirana je popularnost vijesti o Korininom ukradenom mobitelu koja je preplavila javnost.
U nedjelju, 12. veljače u Facebook grupi Tražim/nudim studentski posao djevojka po imenu Korina objavila je dvije fotografije postavivši pitanje zna li netko dečke koji se na njima nalaze, za koje se poslije ispostavilo da su joj ukrali mobitel. Kradljivci su, ne znajući da joj je mobitel još uvijek povezan s iCloudom, slikali i nekoliko fotografija samih sebe.
Njen status izazvao je ogromno zanimanje osoba koje su čekale rasplet priče znajući da će on doći, iako je to značilo i čekanje uz komentare statusa do četiri sata ujutro. Objava je u međuvremenu izbrisana sa stranice, nakon što je prikupila više od 1.500 lajkova i skoro isti broj komentara, ali priča i dalje živi.
Pitanje je bi li djevojka dobila jednaku količinu interakcije da je status objavljen na njenom profilu ili, na primjer, u grupi Svi mi stariji od 70 koji volimo tamburice. Tražim/nudim studentski posao je s čak 77.000 članova jedna od najpopularnijih grupa u regiji s veoma aktivnom studentskom publikom koja intezivno prati objave radi potencijalnog novog zaposlenja. Mnogi su mediji prenijeli priču i njene nastavke pa ona još uvijek izaziva interes i salve smijeha.
Kako se radi o izrazito popularnom sadržaju, htjeli smo provjeriti je li vijest izazvala pažnju nakon što je maknuta s prvotne Facebook grupe. Alat Mediatoolkit dao nam je odgovor na pitanje. Među prvima vijest su prenijeli portali Index.hr i Rtl.hr.
Pomoću Mediatoolkita analizirana je popularnost vijesti na temelju faktora viralnosti, koji se računa uzimajući u obzir prosječan broj interakcija na nekom članku (interakcije su shareovi, likeovi, komentari i slično). Ako brojka na pojedinačnom članku odudara od prosjeka, dodjeljuje se faktor koji je u slučaju RTL-a bio 28,630, a Indexa 13,507. Ukratko, vijest je postigla 28, odnosno 13 puta više interakcija nego što je uobičajeno za vijesti s tih portala.
Korina je na kraju uspješno došla do svog mobitela, a studenti su pokazali koliku moć imaju društvene mreže kad im se ne uči za ispite. Popriličan uspjeh za vijest koja je nastala iz Facebook statusa studentice, zar ne?