LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Komunikacijski trikovi

Donosimo nekoliko savjeta za unaprjeđivanje umijeća aktivnog slušanja

Uz pomoć nekoliko trikova pogodnih za sve pričalice možete poboljšati komunikaciju s drugima i unaprijediti umijeće aktivnog slušanja.

Uz pomoć nekoliko trikova pogodnih za sve pričalice možete poboljšati komunikaciju s drugima i unaprijediti umijeće aktivnog slušanja.

Svi smo se barem nekada susreli s ljudima pored kojih je teško doći do riječi. Samim time nismo ostvarili ravnotežu tijekom razgovora i, budimo iskreni, ne bi poželjeli ponovno s njima komunicirati. Bez aktivnog slušanja drugoga, nemoguće je ostvariti bitan dio svakog dugoročnog odnosa – dobru komunikaciju.

Nije dovoljno slušati drugoga samo onoliko koliko nam je dovoljno da bismo mu pružili odgovor. Svi želimo da nas druga osoba istinski razumije. Kada imamo osobu koja nas aktivno sluša i koja ima određenu empatiju prema nama, naše povjerenje u nju je veće, a samim time i odnos snažniji. Sam slušač tako može bolje razumjeti iz koje pozicije osoba govori i tako ju bolje upoznati.

U poslovnom svijetu, dobra komunikacija olakšava i ubrzava rješavanje problema i zadataka, pospješuje organizaciju i raspodjelu posla, pa tako i generalno zadovoljstvo suradnika i produktivnost. Zato vam u nastavku donosimo nekoliko trikova pomoću kojih možete unaprijediti svoje komunikacijske vještine aktivnoga slušanja!

Budite pažljivi i zadržavajte kontakt

Novi trendovi u vezama: parovi koriste ChatGPT kako bi pobijedili u svađama


Biti prisutan u trenutku razgovora i pratiti što vam sugovornik govori svakako je najvažnije za svaku komunikaciju. Pratite sugovornikove misli i kreirajte si sliku koju vam oni dočaravaju. Pokažite pri tome da ima vašu pozornost i zadržavajte kontakt očima. Položaj tijela također može odati vašu zainteresiranost i otvorenost prema sugovorniku, ponajviše kada je vaše tijelo okrenuto prema njemu.

Ne prekidajte sugovornika

Prekidanjem sugovornika tijekom razgovora dajemo poruku da nam nije važno ono što on govori, odnosno da mislimo da je ono što mi govorimo važnije. Kada sugovornik prestane pričati, možemo se  nadovezati ili mu postaviti pitanje. Ako ga prekinemo tijekom razgovora, velika je mogućnost da ćemo skrenuti temu u potpunom drugom smjeru i ono što vam je sugovornik prvotno htio reći, ostat će nedovršeno.

Pridruži se Arriva timu kao Student Ambasador uz fleksibilno radno vrijeme i brojne atraktivne pogodnosti!


Budite otvoreni i empatični

Dajte ljudima priliku da u potpunosti podijele s vama ono što žele bez automatskog osuđivanja i kreiranja predrasuda i pretpostavki. Budite otvorenog uma, pokušajte suosjećati sa sugovornikom i razmišljati iz njegove perspektive kako bi ga što bolje razumjeli. Zahtijeva vremena i prakse, ali svi poznajemo barem jednu osobu koja će nas zaista aktivno poslušati bez osuđivanja. Ne bi li bilo lijepo da i mi postanemo jedna od njih?

FOTO: PIXABAY