5 savjeta za bolje odnose sa šefom
Svi su počeci teški, a oni na poslu najteži. Odnos sa šefom može biti zahtjevan, no olakšat ćemo vam stvar, a možda i donijeti povišicu, nikad se ne zna.
Svi su počeci teški, a oni na poslu najteži. Odnos sa šefom može biti zahtjevan, no olakšat ćemo vam stvar, a možda i donijeti povišicu, nikad se ne zna.
Strah od šefova sveprisutna je pojava, pogotovo među novim zaposlenicima. Odnos sa svojim nadređenim možda se čini kao zastrašujuća stvar, no uz ovih pet savjeta taj će strah vrlo brzo nestati.
1. Dogovaranje termina sastanka
Neovisno o kojoj se vrsti posla radi, nijedan poslodavac ne voli nenadano upadanje i razgovore iznenađenja. Ako postoji problem koji trebate riješiti ili je pak riječ o nedoumici, važno je unaprijed se najaviti i dogovoriti termin sastanka s njime. To je puno profesionalnije, a on se neće osjećati ugroženim. Također, bilo bi dobro unaprijed izvježbati prezentiranje problema te se koristiti taktičkim i diplomatskim pristupom.
2. Prilagoditi način komunikacije
Upoznavanje s poslodavcem jako je važno zbog bolje suradnje u budućnosti. Način na koji komunicira, govor tijela, što preferira, a što ne, sve su to stvari na koje treba obraćati pozornost. Primjerice, voli li više kratke i sažete izvještaje s najvažnijim stavkama ili voli dugačke eseje sa svim detaljima i informacijama. Prvi tip poslodavca nikako ne bi htio da ga radnik zatrpava opširnim e-mailovima ili obrnuto. Zato treba obratiti pozornost na takve sitnice koje imaju veliku ulogu u poboljšanju komunikacije.
3. Savjeti iskusnog kolege
Početak je na novom radnom mjestu težak. Još uvijek niste uhvatili korak sa svime, a šef već ima zamjerke. Zato postoje kolege od kojih se može saznati puno korisnih informacija. Zasigurno imaju pokoju zanimljivu informaciju o tome što vašem nadređenom smeta ili što cijeni kod svojih radnika. Na kraju, mogu vam dati i prijateljski savjet te upozoriti ako nešto krivo radite.
4. „Ispeci pa reci"
Svakome se dogodi određena nesuglasica sa šefom koja može rezultirati poslovnim konfliktom. To su normalne i uobičajene situacije. No, da to ne bi završilo otkazom treba paziti što se govori i prije svega dobro razmisliti. U takvim je trenucima emocije teško kontrolirati i krive riječi samo izlete van. S obzirom na to da se tako situacija samo pogoršava, treba duboko udahnuti, pregristi jezik i mirno nastaviti raspravu.
5. Promjena
Na sebi treba raditi te mijenjati svoje ponašanje ako nije prihvatljivo poslovnoj okolini. Konstantno je kašnjenje na posao krajnje neprofesionalno i nedopustivo. Svakodnevne isprike i obećanja nadređenom samo su prazne riječi ako se nešto ne promijeni. Dolasci na posao na vrijeme puno više znače i zato se treba dokazati svojim djelima, a ne riječima.