10 obrazovnih trendova koje treba pratiti
Svjesni smo činjenice da proces obrazovanja nije bio sklon naglim promjenama, međutim, nužno je pratiti trendove koji su neophodni za daljnji razvoj.
Svjesni smo činjenice da proces obrazovanja nije bio sklon naglim promjenama, međutim, nužno je pratiti trendove koji su neophodni za daljnji razvoj.
Svjesni smo činjenice da proces obrazovanja nije bio sklon naglim promjenama, međutim, nužno je pratiti trendove koji su neophodni za daljnji razvoj.
1. Troškovi visokog obrazovanja
Troškovi visokog obrazovanja u svijetu su veliki, no ove su godine napokon dobili veću pozornost, piše Huffington Post. Naime, visina troškova studentskog obrazovanja i nezaposlenost mladih, sve su češće teme rasprava u akademskim krugovima. Obrazovanje je proces koji nije bio sklon naglim promjenama, no čini se kako će u budućnosti krenuti na bolje. To se može potvrditi iz veće uključenosti institucija u razmatranje alternativnih modela te istraživanje novih ideja u obrazovanju. Dok najbolje institucije mogu opravdati visoke cijene fakultetskog obrazovanja, većina drugih ne mogu. Naime, u današnje je vrijeme velika količina kvalitetnog obrazovnog sadržaja dostupna na Internetu i to besplatno ili po razumnim cijenama. Stoga se postavlja pitanje trebaju li troškovi visokog obrazovanja biti toliki?
2. Slobodna umjetnost
Veliko se pitanje postavlja i na području slobodne umjetnosti. Pitanje glasi: „Isplati li se izdvajati veliku količinu novca, kada se trud na kraju neće isplatiti?“ Slobodna umjetnost trebala bi oslobađati ljude, a ne ih obeshrabriti i zatvarati im vrata u potrazi za poslom.
3. Evolucija inženjerstva
Inženjersvo je trenutno vrlo traženo zanimanje i svjedoci smo čestih natpisa poput: „Tražimo inženjere strojarstva, informatike“ i srodnih zanimanja. Mnogi fakulteti inženjerstva povezuju se s online tečajevima i drugim mogućnostima online obrazovanja. Većina ih eksperimentira s Masivnim online tečajem (Massive Open Online Course – MOOC). Naime, problem u vezi s online tečajevima javlja se zbog mnoštva besplatnog sadržaja dostupnog svima, bez da se pritom čuvaju prava autora. Točnije, postavljanju se mnoga pitanja vezana uz intelektualno vlasništvo. Primjerice, mnogi su dekani odbili besplatno dati svoje intelektualno vlasništvo. Ako cijelu situaciju s online obrazovanjem pogledamo s druge strane, opet se postavlja pitanje nije li obrazovanje javno dobro? Iz toga bi onda slijedio zaključak da bi trebalo biti dostupno svima. Osim toga, trebalo bi se poraditi i na rješavanju nastalih dugova na sveučilištima, otvaranju proračuna za nove metode te pronalasku načina za pružanje praktičnog dijela nastave za sve studente.
4. Povezivanje fakulteta i stručno osposobljavanje
Njemačka je primjer zemlje koja, unatoč brojnoj nezaposlenosti mladih ljudi, uspješno provodi model stručnog osposobljavanja studenata. S druge strane, Amerika ima odlično povezanu mrežu fakulteta koji brinu o stručnom osposobljavanju studenata, međutim, poveznica između fakulteta i poslodavaca vrlo je loša. Mnogo je još truda potrebno uložiti u unapređenje ovog modela. Uz to, potrebno je iskoristiti mogućnosti koje pružaju online tečajevi te ustrajati na stažiranju. Njemački model primjer je uspješnog modela koji bi se trebao slijediti na globalnoj razini.
5. Promjene u obrazovanju
Iako je proces obrazovanja bio sklon sporijim promjenama, uvođenje i provođenje novih metoda i modela učenja, ključno je za budućnost samog obrazovanja. Nastavnicima se preporuča da pokušaju modernizirati predavanja, primjerice, da omoguće praćenje predavanja putem online videa. Mnoga su sveučilišta u svijetu već primijenila ovu metodu, koja se među studentima pokazala inovativnom i zanimljivom. Možda je još vrlo rano govoriti o ovakvim promjenama u obrazovanju, osobito u Hrvatskoj, međutim, važno je krenuti u tom smjeru.
6. Dostupnost širokopojasnog Interneta
Problem koji onemogućuje provođenje nastave online, dostupnost je širokopojasnog Interneta samo određenom broju zemalja, institucija, mjesta. Naime, sjeverna je polutka većinom pokrivena širokopojasnim Internetom, dok je južna zakinuta. Do 2020. godine, trenutno bi se stanje trebalo veoma promijeniti. Potrebno je uvesti modele koji će svima omogućiti prostor za digitalno učenje.
7. Promjene u načinu konzumacije medija
Zbog dostupnosti velike količine raznovrsnog medijskog sadržaja, došlo je do promjena u konzumaciji medija. Naime, danas se više ni televizija ne gleda u određeno vrijeme jer postaje televizija na zahtjev. Također, pristup medijskom sadržaju moguć je preko tableta i mobitela, tako da mu se može pristupiti bilo kada i bilo gdje. Zbog ubzanog trenda, zabava i obrazovanje međusobno se isprepliću, što bi trebalo iskoristiti u pozitivne svrhe.
8. Obrazovne institucije
Obrazovna su poduzeća veliki pružatelji digitalnih programa i kvalitetnih materijala, a istodobno pružaju mogućnost kvalitetnog obrazovanja po povoljnim cijenama. Kada bi fakulteti primijenili model učenja online u suradnji s profesorima, rezultati bi sigurno bili ohrabrujući.
9. Poduzetništvo
Poduzetništvo je postalo vrlo traženo zanimanje i taj će se trend i u budućnosti nastaviti. Smatra se da je poduzetništvo jedan od pokretača gospodarskog razvoja i prosperiteta zemlje. Stoga se mlade potiče na obrazovanje u grani poduzetništva.
10. Stažiranje
Nakon završenog fakultetskog obrazovanja, svakom bi se mladom čovjeku trebala dati prilika za stjecanje iskustva. Stoga je važno omogućiti povezivanje mladih ljudi s poslodavcima i s firmama koje su spremne poučavati pripravnike koji će jednog dana biti spremni za posao za koji su se obrazovali.