LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Digitalne platforme

Razbijanje mita: znaju li mladi što je LinkedIn i koriste li sve njegove dobrobiti u izgradnji poslovnog okruženja

Pitali smo mlade postoje li određene predrasude u korištenju ove platforme, olakšava li im zaista pronalazak posla i može li jamčiti privlačenje pozornosti poslodavca. Aktivne studentice i stručnjakinja razlučile su (negativna) mišljenja i postavile temelje zašto se treba posvetiti aktivnom korištenju ove mreže.

Pitali smo mlade postoje li određene predrasude u korištenju ove platforme, olakšava li im zaista pronalazak posla i može li jamčiti privlačenje pozornosti poslodavca. Aktivne studentice i stručnjakinja razlučile su (negativna) mišljenja i postavile temelje zašto se treba posvetiti aktivnom korištenju ove mreže.

LinkedIn kao vodeća digitalna platforma u profesionalnom razvoju pojedinca povezuje i jača poslovne veze, nudi mogućnost učenja i stjecanja vještina presudnih u boljoj karijeri, a i mnogima olakšava pronalazak pravog posla. U teoriji, odlična je i jednostavna platforma za spajanje ljudi s jednakim interesima, no može li ih ona, isto tako, učiniti produktivnijima i uspješnijima?

Društvo se nekontrolirano brzo kreće i mijenja u poslovnoj sferi, a neke je trendove gotovo nemoguće pratiti ako niste ažurni i konkretni u istraživanju razvoja tržišta. Mnogi mladi i dalje pokušavaju pronaći posao u struci, pravedne i korektne poslodavce te poštenu plaću za ono što odrade, no često bezuspješno. U kratkom istraživanju pitali smo ih znaju li za LinkedIn i koriste li ga aktivno. Iako je većina upoznata s postojanjem ovakve mreže, mnogi je ne koriste i ne nalaze razloge zašto bi trebali jer smatraju da imaju dovoljno poznanstava i iskustva u samostalnom pronalasku posla. S druge strane, neki kažu ih ova digitalna platforma pak motivira i inspirira te nudi mnogobrojne opcije za učenje.

Našu sugovornicu, Anteu Boko, studenticu novinarstva na Fakultetu političkih znanosti i novinarku na jednom hrvatskom portalu, začudilo je širenje i prepoznavanje važnosti ove društvene mreže.

– Profil na LinkedInu napravila sam 2019. godine kada mi je tata, koji već godinama koristi mrežu, kazao kako je to odlična platforma putem koje se mogu povezati s ljudima iz struke, naučiti puno toga, a u konačnici možda pronaći i posao. Kada sam otvorila profil na ovoj platformi, krenula sam se povezivati s profesorima s FPZG-a i drugih srodnih fakulteta, novinarima, PR-ovcima i drugima iz ove branše. U početku mi je djelovalo da ovo nije platforma na kojoj ljudi nešto pretjerano objavljuju, od 50-ak studenata na jednom kolegiju te godine profil je imalo samo nas nekoliko, dvoje-troje. Onda odjednom kao da se dogodila nekakva ekspanzija. Sve sam više mladih susretala na LinkedInu, povezivala se s kolegama s fakulteta i vidjela da stvarno postoje oni koji grade karijeru na ovoj mreži. Uživam vidjeti uspješne ljude, ljude koji se trude i prikazuju svoj razvoj upravo ovdje. Kada sam tek otvorila profil zaista se nisam susretala s mladima, većinom su to bili stariji korisnici. Ispunjava me vidjeti da su mladi prepoznali ovu platformu kao mjesto na kojem mogu izgraditi sebe, platformu na kojoj se cijeni ono intelektualno, a ne samo vanjština. – ispričala je Antea.

Iako nije tražila posao preko ove mreže, redovito je slala poslovne ponude kolegicama i prijateljicama. Jedna od poveznica bio je idealni posao njezine kolegice kojim je do danas oduševljena. Kaže da je osobe s kojima se povezala nadahnjuju i potiču na rad jer kada vidi da se drugi trude i sama je motiviranija za daljnju borbu u poslovnim krugovima. 

Naučite kako se nositi s usamljenosti u eri društvenih mreža na „online” radionici


Margareta Belančić, studentica Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, svoju priču s korištenjem LinkedIna započela je u kafiću s prijateljicom koja je s njom podijelila svoja iskustva vezana uz korištenje ove mreže pa se i sama odlučila za novi pothvat. U početku nije tražila posao jer je jedan već imala, no aktivno je sudjelovala u raznim grupama vezanima za likovnost, dizajn i njezine ostale interese. Upravo je u tim grupama nedavno počela s objavljivanjem radova, što pak rezultira mnogim reakcijama.

– Ono što je doista zanimljivo je da sadržaj koji pronalazim na LinkedInu ne pronalazim ni na jednoj drugoj mreži, djeluje jako motivirajuće, korisno jer čitaš iz prve ruke što ljudi traže, žele, u čemu su dobri te vrlo lako uđeš u tu motivirajuću kolotečinu u kojoj rad postaje zadovoljstvo. – zamijetila je Margareta.

Smatra da mnogi mladi pružaju otpor ovoj platformi te su je deklarirali kao platformu za poslovnjake. Nije sigurna iskorištavaju li mladi puni potencijal ovakve digitalne sobe za razmjenu profesionalnih iskustava. S njom se složila i Ana Šarčević, studentica marketinga na Ekonomskom fakultetu u Osijeku i potpredsjednica studentske udruge META.

–  Osobno sam mislila da je to društvena mreža koja će mi trebati tek nakon završetka fakulteta i da ju do tada ni ne trebam proučavati, ali to je ipak bila velika pogreška jer sada vidim da sam ipak ranije trebala početi koristiti LinkedIn. Osim povezivanja sa zaposlenim ljudima, LinkedIn je odlična platforma za povezivanja s kolegama studentima s drugih fakulteta, što je odlična prednost kod organiziranja raznih studentskih projekata i događaja. – kaže Ana.

Iako je Ana, kako kaže, i dalje pasivni promatrač, smatra da joj je platforma pomogla u pronalaženju ljudi s kojima dijeli slične ili iste interese, a koji se bave poslovima koji i nju zanimaju. U početku su je iskustva poslovnih ljudi demotivirala od korištenja LinkedIna jer su joj se priče doimale odviše umjetnima i nerealnima, no došla je do sadržaja i ljudi koji svoje priče o uspjehu ne prikazuju isključivo kroz ružičaste naočale, već progovaraju kako o vlastitim uspjesima tako i o neuspjesima.

Mladi danas: generacija bez nade ili generacija promjene?


– Rekla bih da me ova platforma više inspirira za neke nove projekte i ciljeve nego motivira. Na kraju krajeva, sami biramo koga ćemo pratiti tako da o tome ovisi hoće li nas nečije priče motivirati ili demotivirati u osobnom razvoju. Ova je platforma odlična kao inspiracija studentima koji tijekom studiranja nemaju jasnu viziju u kojem se smjeru trebaju razvijati ili kojom se točno granom neke industrije žele baviti. – istaknula je.

Martina Raškaj stručnjakinja je za kreiranje primjerenog LinkedIn sadržaja te podučava o pisanju životopisa. Upravo svojim radom trudi se osvijestiti mlade o prednostima ove poslovno orijentirane platforme, a smatra i da treba postojati određena strategija za njezino aktivno korištenje.

– Mogu graditi osobni brand, doći do klijenata, a mogu i pronaći novi posao. Na LinkedInu imaju priliku pokazati svoju ekspertizu, a nerijetko svojom vidljivosti na mreži, izražavanjem svojih područja interesa i povezivanjem s budućim kolegama dobivaju više poslovnih ponuda. Osim toga, mogu i učiti od drugih korisnika, što pak nosi svoje prednosti – rade na sebi, svojem osobnom i profesionalnom planu. Strategija je poželjna kako bi osoba došla do cilja. S obzirom na cilj potrebno je razmisliti kako i na koji način, tj. s kakvim ga aktivnostima ostvariti. Za privlačenje poslodavaca i šire publike s kojom dijeli interes, najvažnije je da osoba konzumira sadržaj (čita i piše) koji rezonira s njom i da su to teme koje su joj bliske i zanimljive. Važno je gledati kvalitetu i vrijednost koja se daje zajednici. Svatko može doprinijeti dijeljenjem svojeg znanja, preporuka i iskustva jer je netko uvijek dva koraka iza nas i tako mu možemo pomoći.

Raškaj je zaključila da LinkedIn svakako pozitivno doprinosi razvoju pojedinca i njegove poslovne okoline.

– Njeguje se autentičnost pojedinca, uvažava se raznolikost i poštuje drugačije mišljenje, ljudi su zaista spremni pomoći, dati savjet i potencirati suradnju. Ako se povežu s ljudima sličnih vrijednosti, s kolegama iz struke kojom se žele baviti i ostalima u kojima vide motivaciju i podršku, mogu očekivati i nove prijatelje!

Kovači smo vlastitog života i profesionalnog razvoja, no ponekad zaista treba isprobati nešto novo. Možda to novo pokaže koliko vrijedimo na radnom mjestu, cijeni li nas se kao čovjeka i kao kolegu te kakav utisak ostavljamo na osobe koje tek trebaju kročiti u poslovno okruženje
FOTO: PIXABAY