LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
INTERVJU SA SAROM RAZUM

Prvi posao jednog politologa u jeku pandemije – mlada PR-ovka opisala svoj put do karijere

Kako pronaći prvi posao tijekom pandemije, jesu li politolozi budući političari, što je bitno znati o studiju politologije te zašto smatra da bi budući brucoši trebali razmotriti studije komunikacijskih znanosti, ispričala nam je Sara Razum, mlada nada zagrebačke PR agencije.

Kako pronaći prvi posao tijekom pandemije, jesu li politolozi budući političari, što je bitno znati o studiju politologije te zašto smatra da bi budući brucoši trebali razmotriti studije komunikacijskih znanosti, ispričala nam je Sara Razum, mlada nada zagrebačke PR agencije.

Sara Razum bivša je studentica politologije Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu, koja je prošle godine uslijed pandemije koronavirusa diplomirala. Za vrijeme studija bila je proaktivna, radila je na raznim poslovima i sudjelovala u radu raznih organizacija za mlade i organiziranju projekata.

Prošle godine započela je praksu u PR agenciji Grizli komunikacije, gdje je sada zaposlena na poziciji PR Specialist Juniora. Pitali smo ju što može poručiti maturantima koji razmišljaju o upisu studija politologije, koje mogućnosti on pruža i je li marginaliziran u očima društva i mladih:

– Politolozi su u izazovnoj situaciji na tržištu rada. Rijetko kada ćete otvoriti oglas za posao i vidjeti da traže prvostupnike ili magistre politologije. To je vrlo ograničavajuće, ali dozvoljava veliki prostor za pronalaženje vlastitog smjera pri zapošljavanju. Većina studenata politologije se barem jednom, čak i u krugu najuže obitelji, susrela s pitanjem hoće li biti političar. Većina se uopće ne bavi politikom na taj način, niti je za to zainteresirana, ali je velika vrijednost koju stječemo na fakultetu prepoznati određene situacije, njihove pozadine, eventualne alternative i učinke. Moći razumjeti takve odnose je kvaliteta koja je poželjna i zato su politolozi potrebni na različitim radnim mjestima od komunikacija, administrativnih poslova, do EU projekata i rada u međunarodnim organizacijama.

S obzirom na to da trenutno radi u sektoru komunikacija i PR-a, u kojemu se gotovo uvijek prvo smanjuje radna snaga u kriznim situacijama i financijskim poteškoćama, zanimalo nas je kako je našoj sugovornici bilo pronalaziti praksu ili bilo koji vid stručnog usavršavanja tijekom prošle godine i što može savjetovati ovogodišnjim diplomcima? 

– Puno klijenata tijekom krize uspori ili u potpunosti obustavi komunikacijske aktivnosti, umjesto da koriste aktualnosti. U takvim je uvjetima nužno biti proaktivan i uporan – slati mailove, tražiti, predlagati, stvarati mjesto za sebe, a ne čekati natječaje i oglase za posao. Poslodavci koji vode računa o svojoj tvrtki kao brandu, prepoznat će priliku u zapošljavanju osobe voljne učenja i uložit će u njezinu edukaciju i napredak. Za mene je bilo važno pronaći radno mjesto na kojemu je jednako važno što donosim, ali i koliko želim i što sve mogu naučiti. Vjerujem kako je pri zaposlenju nakon fakulteta ključno pronaći okruženje u kojemu će kritika biti konstruktivna i u kojem će te netko mentorirati i pratiti tvoj rad.

Zanimalo nas je i koja zaduženja kao PR Specialist Junior ima te s kojim se prvim izazovima susrela na svojem prvom radnom mjestu.

– Svakodnevno surađujem na projektima kroz izradu komunikacijskih strategija, provođenje komunikacijskih aktivnosti i pružanje pune komunikacijske podrške klijentima. Na samom početku pretežito sam bila zadužena za komunikaciju klijenata putem društvenim mreža, dok već sada samostalno radim na zahtjevnijim projektima koji podrazumijevaju odnose s javnošću ili oglašavanje. Rad u agenciji je iznimno dinamičan i zato je važno imati okruženje na koje se možeš osloniti.

Kako se još uvijek među studentima na volonterski rad ne gleda kao nešto dovoljno vrijedno i korisno, posebice kada u životopisu nemate konkretnog radnog iskustva u struci, pitali smo našu sugovornicu koliko je njoj pri zaposlenju i prvim radnim danima značilo iskustvo rada na projektima i volontiranja tijekom studija?

– Svako iskustvo je vrijedno iskustvo ukoliko razumijete što vam je donijelo. Rad na različitim studentskim poslovima i sudjelovanje na projektima tijekom studija naučili su me mnogočemu što danas koristim u poslu. Balansiranje različitim zadacima i obavezama svakoga će naučiti organizaciji. Naučila sam samostalno istražiti svaku temu prije nego što postavim pitanje i, isto tako, naučila sam postavljati konkretna pitanja. Na svim mjestima na kojima sam radila i na svim projektima na kojima sam sudjelovala upoznala sam veliki broj ljudi, stvorila široku mrežu poznanstava i prepoznala kako je čista, jasna i precizna komunikacija važna za prenošenje i adekvatno razumijevanje poruka.

Kako se komunikacijska industrija sve više rapidno razvija, u našim je regijama nerijetko puna ljudi koji se nisu nužno obrazovali u istome području. Iz perspektive stručnjaka za odnose s javnošću, pitali smo zašto je prednost studirati društvene znanosti i zašto je jednom maturantu vrijedno razmatrati opcije studija komunikacija? 

– Neke se industrije tek razvijaju, neke su već na zalasku, a komunikacija je nešto za čime je uvijek bilo i bit će potrebe jer nam je interakcija s drugima u prirodi. Komunikacijska industrija otvara beskrajne mogućnosti cjeloživotnog učenja. Rad s klijentima iz različitih industrija svakodnevno te uči i otvara nove horizonte, produbljuje tvoje razumijevanje svijeta i svega što se u njemu svakodnevno događa. Posebna ljepota ovog posla je činjenica što svakodnevno dobivamo priliku zajednički graditi i pričati priču svakog našeg klijenta.

Primjer naše sugovornice jasno pokazuje da i u najnepovoljnijim uvjetima, možete ostvariti ono što želite, samo ako ste dovoljno motivirani i uporni, svjesni svojih mogućnosti i postignuća te znate jasno komunicirati u izazovima koji vas susretnu. Ne morate biti politolozi, ni budući političari, ali se uvijek morate zalagati za sebe i vjerovati u vlastiti potencijal, odnosno s obzirom da ste sami svoj PR, izgraditi svoju priču. 

FOTO: PRIVATNA ARHIVA