Intervju
Valentina Pilih iz RBA: „Zanima vas bankarstvo? Počnite od šaltera, tamo ćete naučiti najvažniju stvar, da je temelj svega – klijent“
Donosimo intervju s mladom bankaricom Valentinom iz Raiffeisen banke, čija je karijera u banci započela odmah u petoj brzini – u poslovnici usred prelaska Hrvatske na euro. A danas, pred kraj studija, već ima ozbiljno iskustvo u radu s klijentima i obnaša odgovornu ulogu bankara experta.

Donosimo intervju s mladom bankaricom Valentinom iz Raiffeisen banke, čija je karijera u banci započela odmah u petoj brzini – u poslovnici usred prelaska Hrvatske na euro. A danas, pred kraj studija, već ima ozbiljno iskustvo u radu s klijentima i obnaša odgovornu ulogu bankara experta.
Valentina Pilih je mlada bankarica iz Raiffeisen banke, koja je svoj poslovni put započela prije tri godine. Počela je raditi na šalteru banke i prije završetka studija, da bi sad, pred kraj fakulteta, već napredovala do razine bankara experta.
U intervjuu u nastavku, objasnila je kako izgledaju ulazne pozicije u banci i što one uključuju te zašto bi mladima koje zanima svijet bankarstva preporučila da krenu upravo od poslovnice. Nakon toga, mogućnosti su brojne, ali direktan kontakt s klijentima i učenje na stvarnim, životnim primjerima neprocjenjiva su priprema za sve dalje u karijeri.
Moj poslovni put u RBA započeo je prije skoro tri godine kad sam se prijavila na natječaj za osobnu bankaricu u poslovnici. To mi je bio prvi ozbiljniji posao nakon završene srednje škole. Ono što me privuklo bila je prilika da radim s ljudima i učim o financijama u stabilnoj i organiziranoj okolini.
Prvih nekoliko mjeseci bilo je intenzivno, radila sam na šalteru, učila procedure, upoznavala sustave, ali i puno komunicirala s klijentima što me najviše oblikovalo. Imala sam sreće da sam radila s iskusnim kolegama koji su bili spremni podijeliti znanje i tako mi pomoći da se brže uhodam.
Kako sam stjecala više samopouzdanja i znanja, preuzimala sam složenije zadatke – otvaranje računa, razgovore s klijentima o kreditima i štednji. Banka je kroz interne edukacije i mentorske programe dodatno poticala moj razvoj, što mi je puno značilo.
Danas učim za bankar experta s većom razinom odgovornosti, pomažem klijentima da pronađu najbolje financijsko rješenje za svoje potrebe, bilo da se radi o štednji, kreditu ili planiranju većih ulaganja. I dalje učim jer se bankarsko tržište stalno mijenja, a s njim i potrebe klijenata.
Posebno mi je važno što RBA potiče razvoj mladih, što se vidi kroz edukacije, mogućnosti napredovanja i otvorenost prema novim idejama. To mi daje motivaciju da gradim karijeru unutar banke i da što prije završim fakultet.
Moj svakodnevni posao uključuje niz zadataka koji se odnose na rad s klijentima, pružanje informacija o štednji, računima, kreditima, pomoć pri otvaranju računa internetom i mobilnim bankarstvom, upućivanje klijenta na digitalne i alternativne kanale - ATM, WEB i MojaRBA, niz administrativnih poslova i, naravno, prodaja bankarskih produkata kao i produkata RBA Grupe.
Kada govorimo o izazovima, rekla bih da to podrazumijeva zadatke u kojima imam veliku odgovornost i u kojima greške nisu dopuštene, poput reklamacija klijenata, usklađivanje sa sigurnosnim i regulatornim pravilima te preciznost i točnost u radu s gotovinom.
Ključne vještine su svakako komunikacijske vještine, slušanje klijenata, prepoznavanje njihovih potreba, pristupačnost i ljubaznost.
Naravno, važne su i pregovaračke, kao i prodajne vještine, zatim organiziranost, točnost, praćenje uputa i procedura, pronalaženja najboljih rješenja za klijente. Ključan je timski rad, suradnja s kolegama u poslovnici kao, i suradnja s drugim odjelima te međusobno dijeljenje znanja i informacija.
Ključna znanja su poznavanje proizvoda i usluga banke, razumijevanje prednosti, financijska pismenost, regulatorni okviri, rad s bankarskim softverima i IT alatima.
Privukla me stabilnost i strukturiranost rada u RBA, kao i mogućnost stalnog učenja o financijama. Volim rad s ljudima i veseli me kad mogu nekome pomoći da riješi problem ili pronađe najbolje financijsko rješenje za sebe. Također, privlači me to što banka nudi jasno postavljene ciljeve i mogućnost napredovanja i to me dodatno motivira da budem učinkovita i odgovorna u poslu.
Atmosfera u poslovnici je dinamična jer radimo s velikim brojem klijenata i raznim vrstama zahtjeva. U takvom okruženju timski rad je izuzetno važan jer bez dobre suradnje s kolegama teško bi bilo održati kvalitetu usluge i brzinu rada. Svi se moramo moći osloniti jedni na druge jer kad je ugodna atmosfera klijenti to primijete. Povjerenje i komunikacija među kolegama je ključ za dobru atmosferu, a pozitivan tim donosi zadovoljne klijente.
Naravno, osjećam da rad u ovoj banci pruža stvaran prostor za profesionalni i osobni razvoj. Meni je važno učiti, razvijati nove vještine i napredovati u karijeri. Vjerujem da je banka s jasno definiranim procedurama, edukacijama i mogućnostima usavršavanja odlično okruženje za to.
Osim toga, kad se mladima daje prilika da izraze svoje ideje i preuzmu odgovornost. To dodatno jača motivaciju i osjećaj pripadnosti.
Kako sam na početku karijere, posebno mi je važno raditi u okruženju koje potiče razvoj i prepoznaje trud i zato mislim da sam na pravom mjestu.
Empatija i komunikacija su temelj uspješnog odnosa s klijentima. Klijent često ne dolazi samo s konkretnim zahtjevom, već i određenim očekivanjima, nedoumicama ili čak brigama, posebice kad je riječ o kreditima ili financijskim poteškoćama. Važno je znati slušati, pokazati razumijevanje i objasniti rješenja jasnim i svima razumljivim jezikom. Dobra komunikacija gradi povjerenje, a empatijom pokazujemo da nam je klijent zaista važan kao osoba. Takav odnos je dugoročan i dosljedan.
Dodatni benefiti su jako važni jer pokazuju da nas poslodavac vidi kao cjelovitu osobu, a ne samo kroz našu radnu funkciju. U današnjem brzom i zahtjevnom radnom okruženju, važno je imati podršku koja doprinosi mentalnoj ravnoteži, osobnom razvoju i kvaliteti života. Takvi programi ne samo da pomažu u prevenciji stresa, već i jačaju lojalnost i motivaciju jer kada se osjećamo cijenjeno i podržano, dajemo najbolje od sebe.
Smatram da je vrlo pozitivno što se dress code u poslovnicama razvio u smjeru profesionalne, ali opuštenije odjeće. Cijenim mogućnost da se mogu odijevati u skladu sa svojom osobnošću, ali mi je istovremeno važno zadržati uredan, profesionalan i primjeren izgled jer ipak predstavljam banku i prvi sam kontakt klijentima. Takva fleksibilnost mi daje osjećaj ugode i samopouzdanja na poslu, a mislim da to pozitivno utječe i na dojam koji ostavljam na druge.
Ne bojte se početi od šaltera, upravo tu se najviše nauči. Poslovnica je mjesto gdje u kratkom vremenu steknete znanje o bankarskim proizvodima, naučite raditi s različitim ljudima i razvijete strpljenje, odgovornost i preciznost. To je odlična škola za sve dalje u bankarstvu, bilo da vas zanimaju rad s klijentima, prodaja ili specijalističke pozicije.
Budite proaktivni, postavljajte pitanja, učite od starijih kolega i tražite povratnu informaciju. Vaš stav i volja za učenjem često su važniji od početnog znanja.
U banci se cijeni ozbiljnost, pouzdanost i diskretnost, ali i toplina u kontaktu s klijentima.
Mnogi koji u našoj banci danas rade na vrlo različitim pozicijama i u odjelima naizgled nevezanima za poslovnicu, počeli su upravo u poslovnici, gdje su naučili da je temelj svega – klijent.
U intervjuu u nastavku, objasnila je kako izgledaju ulazne pozicije u banci i što one uključuju te zašto bi mladima koje zanima svijet bankarstva preporučila da krenu upravo od poslovnice. Nakon toga, mogućnosti su brojne, ali direktan kontakt s klijentima i učenje na stvarnim, životnim primjerima neprocjenjiva su priprema za sve dalje u karijeri.
Možete li opisati kako je izgledao Vaš poslovni put do trenutne pozicije u poslovnici RBA banke?
Moj poslovni put u RBA započeo je prije skoro tri godine kad sam se prijavila na natječaj za osobnu bankaricu u poslovnici. To mi je bio prvi ozbiljniji posao nakon završene srednje škole. Ono što me privuklo bila je prilika da radim s ljudima i učim o financijama u stabilnoj i organiziranoj okolini.
Prvih nekoliko mjeseci bilo je intenzivno, radila sam na šalteru, učila procedure, upoznavala sustave, ali i puno komunicirala s klijentima što me najviše oblikovalo. Imala sam sreće da sam radila s iskusnim kolegama koji su bili spremni podijeliti znanje i tako mi pomoći da se brže uhodam.
Kako sam stjecala više samopouzdanja i znanja, preuzimala sam složenije zadatke – otvaranje računa, razgovore s klijentima o kreditima i štednji. Banka je kroz interne edukacije i mentorske programe dodatno poticala moj razvoj, što mi je puno značilo.
Danas učim za bankar experta s većom razinom odgovornosti, pomažem klijentima da pronađu najbolje financijsko rješenje za svoje potrebe, bilo da se radi o štednji, kreditu ili planiranju većih ulaganja. I dalje učim jer se bankarsko tržište stalno mijenja, a s njim i potrebe klijenata.
Posebno mi je važno što RBA potiče razvoj mladih, što se vidi kroz edukacije, mogućnosti napredovanja i otvorenost prema novim idejama. To mi daje motivaciju da gradim karijeru unutar banke i da što prije završim fakultet.
FOTO: Studentski.hr / Valentina Pilih
Što konkretno uključuje vaš svakodnevni posao kao bankarice u poslovnici – s kojim izazovima se najčešće susrećete?
Moj svakodnevni posao uključuje niz zadataka koji se odnose na rad s klijentima, pružanje informacija o štednji, računima, kreditima, pomoć pri otvaranju računa internetom i mobilnim bankarstvom, upućivanje klijenta na digitalne i alternativne kanale - ATM, WEB i MojaRBA, niz administrativnih poslova i, naravno, prodaja bankarskih produkata kao i produkata RBA Grupe.
Kada govorimo o izazovima, rekla bih da to podrazumijeva zadatke u kojima imam veliku odgovornost i u kojima greške nisu dopuštene, poput reklamacija klijenata, usklađivanje sa sigurnosnim i regulatornim pravilima te preciznost i točnost u radu s gotovinom.
Koje biste vještine i znanja istaknuli kao ključne za uspješno obavljanje Vašeg posla?
Ključne vještine su svakako komunikacijske vještine, slušanje klijenata, prepoznavanje njihovih potreba, pristupačnost i ljubaznost.
Naravno, važne su i pregovaračke, kao i prodajne vještine, zatim organiziranost, točnost, praćenje uputa i procedura, pronalaženja najboljih rješenja za klijente. Ključan je timski rad, suradnja s kolegama u poslovnici kao, i suradnja s drugim odjelima te međusobno dijeljenje znanja i informacija.
Ključna znanja su poznavanje proizvoda i usluga banke, razumijevanje prednosti, financijska pismenost, regulatorni okviri, rad s bankarskim softverima i IT alatima.
Što Vas je privuklo radu u banci, i jeste li na početku karijere očekivali da ćete se pronaći baš u ovom sektoru?
Privukla me stabilnost i strukturiranost rada u RBA, kao i mogućnost stalnog učenja o financijama. Volim rad s ljudima i veseli me kad mogu nekome pomoći da riješi problem ili pronađe najbolje financijsko rješenje za sebe. Također, privlači me to što banka nudi jasno postavljene ciljeve i mogućnost napredovanja i to me dodatno motivira da budem učinkovita i odgovorna u poslu.
Kako biste opisali atmosferu rada u poslovnici – koliko je timska suradnja važna u Vašem svakodnevnom radu?
Atmosfera u poslovnici je dinamična jer radimo s velikim brojem klijenata i raznim vrstama zahtjeva. U takvom okruženju timski rad je izuzetno važan jer bez dobre suradnje s kolegama teško bi bilo održati kvalitetu usluge i brzinu rada. Svi se moramo moći osloniti jedni na druge jer kad je ugodna atmosfera klijenti to primijete. Povjerenje i komunikacija među kolegama je ključ za dobru atmosferu, a pozitivan tim donosi zadovoljne klijente.
FOTO: Studentski.hr / Raiffeisen banka
RBA sve više ističe otvorenost prema mladima – osjećate li da imate prostora za osobni i profesionalni razvoj unutar sustava?
Naravno, osjećam da rad u ovoj banci pruža stvaran prostor za profesionalni i osobni razvoj. Meni je važno učiti, razvijati nove vještine i napredovati u karijeri. Vjerujem da je banka s jasno definiranim procedurama, edukacijama i mogućnostima usavršavanja odlično okruženje za to.
Osim toga, kad se mladima daje prilika da izraze svoje ideje i preuzmu odgovornost. To dodatno jača motivaciju i osjećaj pripadnosti.
Kako sam na početku karijere, posebno mi je važno raditi u okruženju koje potiče razvoj i prepoznaje trud i zato mislim da sam na pravom mjestu.
Budući da radite s klijentima, koliko je važna empatija i komunikacija u tom odnosu?
Empatija i komunikacija su temelj uspješnog odnosa s klijentima. Klijent često ne dolazi samo s konkretnim zahtjevom, već i određenim očekivanjima, nedoumicama ili čak brigama, posebice kad je riječ o kreditima ili financijskim poteškoćama. Važno je znati slušati, pokazati razumijevanje i objasniti rješenja jasnim i svima razumljivim jezikom. Dobra komunikacija gradi povjerenje, a empatijom pokazujemo da nam je klijent zaista važan kao osoba. Takav odnos je dugoročan i dosljedan.
Koliko su Vam važni dodatni benefiti koje banka nudi – poput programa za mentalno zdravlje, savjetovanja, sufinanciranog vježbanja i sličnih aktivnosti?
Dodatni benefiti su jako važni jer pokazuju da nas poslodavac vidi kao cjelovitu osobu, a ne samo kroz našu radnu funkciju. U današnjem brzom i zahtjevnom radnom okruženju, važno je imati podršku koja doprinosi mentalnoj ravnoteži, osobnom razvoju i kvaliteti života. Takvi programi ne samo da pomažu u prevenciji stresa, već i jačaju lojalnost i motivaciju jer kada se osjećamo cijenjeno i podržano, dajemo najbolje od sebe.
Dress code u poslovnicama više nije uniformiran – znači li Vam nešto činjenica da se možete odijevati opuštenije, ali i profesionalno?
Smatram da je vrlo pozitivno što se dress code u poslovnicama razvio u smjeru profesionalne, ali opuštenije odjeće. Cijenim mogućnost da se mogu odijevati u skladu sa svojom osobnošću, ali mi je istovremeno važno zadržati uredan, profesionalan i primjeren izgled jer ipak predstavljam banku i prvi sam kontakt klijentima. Takva fleksibilnost mi daje osjećaj ugode i samopouzdanja na poslu, a mislim da to pozitivno utječe i na dojam koji ostavljam na druge.
FOTO: Studentski.hr / Raiffeisen banka
Imate li neki savjet za mlade koji razmišljaju o karijeri u bankarstvu, posebno za one koji bi možda prvi posao mogli dobiti upravo u poslovnici?
Ne bojte se početi od šaltera, upravo tu se najviše nauči. Poslovnica je mjesto gdje u kratkom vremenu steknete znanje o bankarskim proizvodima, naučite raditi s različitim ljudima i razvijete strpljenje, odgovornost i preciznost. To je odlična škola za sve dalje u bankarstvu, bilo da vas zanimaju rad s klijentima, prodaja ili specijalističke pozicije.
Budite proaktivni, postavljajte pitanja, učite od starijih kolega i tražite povratnu informaciju. Vaš stav i volja za učenjem često su važniji od početnog znanja.
U banci se cijeni ozbiljnost, pouzdanost i diskretnost, ali i toplina u kontaktu s klijentima.
Mnogi koji u našoj banci danas rade na vrlo različitim pozicijama i u odjelima naizgled nevezanima za poslovnicu, počeli su upravo u poslovnici, gdje su naučili da je temelj svega – klijent.
OZNAKE:
FOTO:
STUDENTSKI.HR