Priželjkujete povišicu? Izdvajamo radne navike ključne za povećanje učinkovitosti
Donosimo savjete kako postići bolje rezultate na poslu, odnosno kako biti učinkovitiji, a time možda i zaraditi željenu povišicu.
Donosimo savjete kako postići bolje rezultate na poslu, odnosno kako biti učinkovitiji, a time možda i zaraditi željenu povišicu.
Poznato je kako dobre radne navike donose i dobre poslovne rezultate, bolju komunikaciju i suradnju te, u konačnici, i poštovanje. Pri tome valja napomenuti kako u njih možemo ubrojiti svaku aktivnost ili praksu koju primjenjujemo kako bismo postigli što bolje performanse na radnom mjestu ili vodeći vlastiti posao. Zato smo u svježim počecima nove godine izdvojili nekoliko navika koje vam mogu pomoći da postanete aktivniji, učinkovitiji i da zaradite tu promociju ili povišicu koju priželjkujete!
Posložite prioritetne zadatke
Kao i u svemu što u životu činimo, važno je odrediti prioritete. Kada je naša to-do lista dugačka, nerijetko obeshrabreni odustanemo i ne napravimo puno. Međutim, ako u danu izaberemo dva ili tri najvažnija zadatka koja moramo napraviti i na koje se moramo fokusirati, lakše ćemo prionuti na posao i zapravo odraditi što je potrebno.
Vodite zdrav život
Mislili ste da se radne navike odnose samo na aktivnosti koje provodite na poslu? Varate se! Zdravi životni izbori poput dovoljne količina sna, čitanja, vježbanja i fizičke aktivnosti bitni su faktori koji utječu na vašu produktivnost i donošenje odluka. Tako je, primjerice, dokazano da vježbanjem stimuliramo kvalitetan san, optimizirano pamćenje, mentalnu budnost i bolju koncentraciju.
Isključite društvene mreže i uključite odmor
Vodite brigu o sebi, ne samo vježbanjem i ishranom već i provođenjem kvalitetnog offline vremena tijekom kojeg punite energiju svakodnevno potrebnu za rad. Nekada je teško zaustaviti se u poslu, ali je dugoročno kvalitetan odmor i dobar predah potreban. Na korištenje društvenih mreža često nesvjesno znamo izgubiti puno vremena koje možemo kvalitetnije i korisnije provesti te ih je zato bitno limitirati.
Fokusirajte se na dugoročne ciljeve
Postoje zadatci i aktivnosti koje moramo obaviti u određenom vremenu, a postoje pak i oni koji nisu naročito hitni ni bitni, a nerijetko nesvjesno gubimo energiju, vrijeme i produktivnost na njih. Potrebno je, stoga, uvijek unaprijed razmišljati koliko nam određena aktivnost, zadatak ili posao, koji u ovom trenutku nije prioritetan, donosi benefita u dugoročnom planiranju i dugoročnim ciljevima koje želimo ostvariti.
Prakticirajte reflektivnost i prihvatite kritiku
Refleksija kao navika razmišljanja o provedenim idejama i postupcima pomaže nam da uočimo svoje vrijednosti i nedostatke, da kultiviramo vitalne vještine i procijenimo vlastitu učinkovitost umjesto da se krećemo kako nas vjetar nosi. Tu nam uvijek mogu znatno pomoći povratne informacije i eventualne kritike koje ne treba shvaćati osobno, nego ih iskoristiti kao stepenicu ka većoj produktivnosti.
Zahvaljujući talijanskom ekonomistu Vilfredu Paretu nastao je poznati Pareto princip prema kojemu 80% naših rezultata proizlazi iz 20% naših napora. Dakle, svaka mala promjena koja nas motivira da obavimo neki zadatak brže i učinkovitije može učiniti pozitivnu promjenu. Svakodnevnim navikama upotpunjavamo ne samo radni učinak već i poboljšavamo kvalitetu života uopće, a kada smo zadovoljni i energični privatno, onda i poslovno možemo dati svoj maksimum i postići bolji rezultat.