Kako efektivno koristiti različite komunikacijske stilove u poslovnom okruženju
Savjeti s kojima ćete razumjeti različite razgovorne stilove radi učinkovitije komunikacije.
Savjeti s kojima ćete razumjeti različite razgovorne stilove radi učinkovitije komunikacije.
Svatko od nas ima jedinstven način komuniciranja. Ponekad je teško nekoga razumjeti i interakcija može biti vrlo frustrirajuća, dok s druge strane imate osobe s kojima ste se odmah sporazumjeli i razgovor teče lagano. Predstavit ćemo vam 4 različita komunikacijska stila koji vam uvelike mogu biti od pomoći kako biste bili svjesni razlika u komunikaciji te će vam, osim u poslovnom, značiti i pri komuniciranju u privatnom životu.
Funkcionalan
Funkcionalni komunikatori vole ulaziti u detalje te razumjeti kako sve funkcionira. Imaju tendenciju biti metodični, vođeni procesom i vrlo detaljno orijentirani. Funkcionalni komunikatori jesu osobe poput voditelja nekog projekta. Vole sastaviti cijelu sliku, uključujući sve detalje. Oni će većinom osigurati da svi potpuno razumiju projekt prije nego što započnu s radom te će rijetko improvizirati. Baš zbog njihove velike usmjerenosti na detalje rijetko čine velike pogreške.
Kako raditi s funkcionalnim komunikatorima?
Zapamtite da im cijelu situaciju ili problem predstavite sa što više detalja te kreirate cjelovite planove. Time će znati koja je njihova uloga u projektu. Uživaju u povratnim informacijama pa im pružite podatke o tome kako rade. Također, postavljat će puno pitanja i najbolje će raditi s kolegama i šefovima koji su otvoreni za pitanja i onima koji će pružiti povratne informacije.
Analitički
Analitički komunikatori imaju sličnosti s funkcionalnim komunikatorima. Oni imaju tendenciju da budu manje emocionalni. Takvi komunikatori vole direktan razgovor te ne vole okolišanje. Dobri su u donošenju pravednih odluka jer ih temelje objektivno, na činjenicama bez emocija. U mogućnosti su logički i analitički rješavati probleme.
Kako raditi s analitičkim komunikatorima?
Analitički komunikatori vole brojeve i čvrste činjenice, tako da budite spremni njima poduprijeti priču. Vole duboke podatke pa što ih više donesete, stvari će se bolje razvijati. Nemojte biti previše emotivni, već se više bazirajte na logične pretpostavke. Također, nemojte okolišati s analitičkim komunikatorima i izbacite small talk. Najbolje je odmah iznijeti bitne podatke.
Osobni
Komunikatori s osobnim stilom daju vrijednost emocionalnosti i povezanosti. Pronalaze vrijednost ne samo u tome što tko govori i misli već kako se osjeća. Osobni komunikatori dobri su slušatelji i diplomati. Oni će izgladiti napetosti i konflikte te su vrlo zainteresirani za zdrave odnose: njihov stil komunikacije usredotočen je na izgradnju dobrog odnosa s drugima. S druge strane, analitički komunikatori osobne će komunikatore gledati kao previše emocionalne i osjetljive.
Kako raditi s osobnim komunikatorima?
Ovi komunikatori prvenstveno se usredotočuju na odnose i povezanost te vole shvatiti što tko osjeća. S njima podijelite kako se osjećate u vezi s nekom temom ili projektom. Govoreći im sviđa li vam se neki projekt ili ne, razvijate njihov osjećaj povjerenja. Također, osobni komunikatori najviše vole razgovore uživo i većinom neće reagirati na e-mailove i SMS poruke.
Intuitivni
Ljudi s intuitivnim stilom komuniciranja vole vidjeti cijelu sliku situacije, ali ne zanima ih previše detalja. Većinom će u razgovoru odmah prijeći na stvar bez okolišanja. Ne zanima ih razvoj događaja, bitno je da se iznese ono najvažnije. Uvijek su direktni, ne pružaju previše informacija. S druge strane, vrlo su nestrpljivi i brzo gube interes.
Kako raditi s intuitivnim komunikatorima?
S njima najbolje razgovarajte kratko. Ne servirajte im puno detalja i uputa, držite se bitnih stvari. Pružite brz pregled koraka nekog procesa. U toj interakciji će vam pomoći i vizualna pomagala jer vole kada neku ideju mogu vidjeti, a ne samo razgovarati o njoj te im dopustite da razmisle i iznose svoje ideje.