Švedska prekida digitalizaciju nastave i vraća se na udžbenike
Zemlja koja je vodila u modernizaciji i digitalizaciji nastave, vraća se na tradicionalnije metode zbog pada osnovnih vještina učenika.
Zemlja koja je vodila u modernizaciji i digitalizaciji nastave, vraća se na tradicionalnije metode zbog pada osnovnih vještina učenika.
Švedska smanjuje upotrebu digitalnih alata u nastavi i vraćaju se olovci i papiru. Vježbe čitanja i pisanja ono su na što će se posebno fokusirati. Naime, švedski političari i stručnjaci ukazali su na to kako je previsoki stupanj digitalizacije u školama doveo do pada osnovnih vještina učenika, prenosi Telegram.
Prevelika digitalizacija nastave?
Povećanje broja tiskanih udžbenika podržava i švedska ministrica prosvjete Lotta Edholm koja ističe kako su tiskane knjige ključne u obrazovnom procesu. Vlast želi poništiti odluku Nacionalne agencije za obrazovanje o obaveznom korištenju digitalnih uređaja u predškolskim ustanovama. Također, žele potpuno ukinuti digitalno učenje za djecu mlađu od šest godina.
Postoje jasni znanstveni dokazi da digitalni alati ometaju, a ne poboljšavaju učenje učenika. Institut vjeruje da se fokus treba vratiti na stjecanje znanja putem tiskanih udžbenika i stručnosti nastavnika, umjesto iz uglavnom besplatnih digitalnih izvora koji nisu provjereni. – komentirali su iz Karolinska Instituta dotadašnju nacionalnu obrazovnu strategiju usmjerenu ka digitalizaciji nastave.
Investiranje u povratak na staro
Šveđane je alarmiralo to što je ocjena međunarodnog istraživanja čitalačkih sposobnosti PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) kod švedskih učenika četvrtog razreda osnovne škole pokazala pad između 2016. i 2021. godine. Naime, 2016. su postizali prosječno 555 bodova, dok se 2021. prosjek spustio na 544 boda.
Švedske vlasti odlučile su reagirati investicijom od oko 60 milijuna eura kojom namjeravaju kupiti nove knjige za školske knjižnice. Dodatnih 42 milijuna eura uložit će u što brži povratak tiskanih udžbenika u škole.