LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Navike kupaca

Potrošnja ususret Valentinovu u Hrvatskoj porasla za 27 posto od 2014. godine

Mastercard Love Index objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 200 regija diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku.

Mastercard Love Index objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 200 regija diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku.

Neovisno o tome je li riječ o maloj romantičnoj gesti ili ekstravagantnom iznenađenju za bolju polovicu, čini se da potrošači diljem svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikad prije. Godišnji Mastercard Love Index, kreiran na temelju analize transakcija kreditnim, debitnim i prepaid karticama tijekom trogodišnjeg razdoblja, otkrio je da je sentimentalna potrošnja od 2014. do 2016. na globalnoj razini narasla za 49 posto. Iako se većina darova i dalje kupuje u fizičkim trgovinama, broj online transakcija od Valentinova 2014. do istog dana 2016. porastao je za 37 posto.

Podatci iz kompanije Mastercard pokazuju i da se darovi za Valentinovo najčešće kupuju u zadnji tren – u tri je godine 13. veljače na globalnoj razini izvršeno čak 47,4 milijuna transakcija. Kad je riječ o samim poklonima, prodaja cvijeća tijekom protekle tri godine stagnira te se čini da izlazak postaje sve češći način izražavanja ljubavi – potrošnja u restoranima u razdoblju oko Dana zaljubljenih raste za čak 102 posto u odnosu na 2014.

Hrvati prate svjetske trendove

Podatci za Hrvatsku pokazuju da je potrošnja porasla za 27 posto u odnosu na 2014, dok je broj transakcija 67 posto veći. S više od 18 000 transakcija 13. veljače, i kod nas se darovi kupuju u zadnji tren. Na cvijeće trošimo 15 posto manje nego prije tri godine, a najpopularniji su restorani – potrošnja je ondje narasla za 79 posto i čini čak 69 posto ukupnih transakcija u ovom razdoblju.

– Iako se način na koji govorimo „volim te" promijenio tijekom proteklih godina, iskazati ljubav 14. veljače popularnije je nego ikada prije. Mastercard Love Index ukazuje na ključne globalne i regionalne trendove te trgovcima nudi neprocjenjiv uvid u načine na koji potrošači žele provesti najromantičniji dan u godini. – rekla je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.

Ova studija, koja je pratila navike kupaca u više od 200 teritorija diljem svijeta, identificirala je i druge trendove.

Osobni kontakt i dalje je važan

Usprkos neprekidnom rastu online kupnje, 95 posto transakcija u razdoblju oko Valentinova izvrši se u trgovinama, a 5 posto darova kupi se na internetu. Najveći porast popularnosti online kupnje vidljiv je u Srednjoj Americi, s porastom od 250 posto u usporedbi s 2014. godinom. Slijedi Bliski istok gdje je zabilježen porast od 56 posto u potrošnji online u istom razdoblju.

Europljani troše na hotele, Amerikanci na hranu

Kad je riječ o regionalnim trendovima u Europi se najveći dio potrošnje u razdoblju oko Dana zaljubljenih odnosi na hotele i motele uz porast od 50 posto u tri godine Ipak, najveći porast doživjeli su restorani – u tri godine potrošnja je porasla za 67 posto. Naposljetku, upravo su Europljani među predvodnicima kad je riječ o trendu kupnje darova na internetu – 19 posto potrošnje u ovom razdoblju odnosi se na e-trgovine.

U regiji Azija i Pacifik također se najviše troši na hotele i motele (37 posto), a – usprkos 85 posto transakcija koje se obave na prodajnim mjestima – online kupnja porasla je za 81 posto. Također, ovdje je vidljiv najveći pad popularnosti kupnje cvijeća za Valentinovo – čak 34 posto u usporedbi s 2014. godinom.

Tijekom razdoblja oko Dana zaljubljenih u Kanadi se najviše troši na restorane (34 posto), a u usporedbi s drugim regijama najmanje kupnji se odvija na prodajnim mjestima (59 posto). Najveći pad popularnosti doživio je pisaći pribor (38 posto).

Srednja Amerika bilježi 54 posto potrošnje u restoranima, s porastom popularnosti od 91 posto u tri godine Tu je prisutan i najveći rast u segmentu potrošnje na internetu – čak 250 posto u tri godine Rast od 271 posto doživjela je i potrošnja na cvijeće, a za 66 posto raste kupnja nakita.

U SAD-u se najviše troši u restoranima uz porast od 130 posto, dok rast od 57 posto bilježi potrošnja u hotelima i motelima. Na prodajnom mjestu izvrši se 90 posto kupnji.

Hoteli i moteli (43 posto potrošnje) i nakit (22 posto) najpopularniji su na Bliskom istoku. Tri četvrtine kupnji odvija se na prodajnom mjestu, a sve se više kupuje cvijeće (22 posto u tri godine).

FOTO: JASNA OŽANIĆ/STUDENTSKI.HR