LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Novi oblici učenja

Na razini Europske unije usvojena preporuka o kombiniranom učenju

Kombinirano učenje u formalnom obrazovanju i osposobljavanju termin je koji označava situaciju kada škola, nastavnik ili učenik primjenjuju više pristupa u procesu učenja.

Kombinirano učenje u formalnom obrazovanju i osposobljavanju termin je koji označava situaciju kada škola, nastavnik ili učenik primjenjuju više pristupa u procesu učenja.

Ministri obrazovanja država članica EU-a usvojili su u utorak preporuku o kombiniranom učenju koje se pokazalo dobrim rješenjem u pandemije koronovirusa i koje obuhvaća kombinaciju učenja u školi ili u drugim okruženjima, učenjem licem u lice i uz korištenje različitih digitalnih i analognih alata, prenosi EU Hina

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs koji je predstavljao Hrvatsku na sastanku Vijeća za obrazovanje, rekao je da se hrvatski obrazovni sustav dobro snašao u pandemije.

– Ja mislim da smo mi u Hrvatskoj, slušajući kolege iz drugih zemalja, u stvari prilično dobri i primijenili smo ono o čemu smo u principu danas razgovarali, o kombinaciji učenja u školi, učenju licem u lice, korištenjem ovih modrenih tehnologija ne samo interneta, nego i svih tehničkih i softverskih mogućnosti koje se mogu primijeniti u nastavi – izjavio je novinarima Fuchs.

Kombinirano učenje u formalnom obrazovanju i osposobljavanju termin je koji označava situaciju kada škola, nastavnik ili učenik primjenjuju više pristupa u procesu učenja. To može obuhvaćati kombinaciju učenja u školi i u drugim okruženjima (u poduzećima, centrima za osposobljavanje, učenje na daljinu, na otvorenom, na kulturnim lokalitetima itd.) ili kombiniranje različitih alata za učenje koji mogu biti digitalni i analogni

– Tu ideju kombiniranog učenja trebalo bi nastaviti i kada prođe pandemija COVID-19. Pandemija je isforsirala određene korake koji su se pokazali dobrim – dodao je Fuchs.

Ministar Fuchs je pojasnio da je Hrvatska i prije pandemije krenula u neke projekte, da je nasreću imala CARNet kojim su povezane sve škole, sveučilišta i akademski instituti.

– CARNet je nešto što je odigralo značajnu ulogu, svi su učenici i studenti imali preko CARNeta besplatan pristup internetu – kaže Fuchs.

Dodao je da su hrvatske škole dobro opremljene i infrastrukturno, svim učenicima podijeljeni su tableti, profesori su opremljeni stolnim i prijenosnim računalima.

– Mi smo puno napravili snimajući cijeli niz video-lekcija, imali smo sustav koji je u svakom trenutku omogućavao prelazak na online nastavi bude li potrebno i na kraju smo kroz naše modele A, B i C prošli kroz cijelu prošlu školsku godinu tako da su naša djeca vjerojatno uspjela završiti školsku godinu s najmanje online nastave u usporedbi s drugim državama – kaže ministar.

FOTO: UNSPLASH