Ekološki aktivizam
FOTO: Greenpeaceovi aktivisti blokirali Shellovu rafineriju u Rotterdamu
Aktivisti traže zabranu marketinga za naftne kompanije, uspoređujući ih s reklamiranjem duhanskih proizvoda. Cilj je smanjenje, i dugoročno potpuno ukidanje emisija stakleničkih plinova.
Aktivisti traže zabranu marketinga za naftne kompanije, uspoređujući ih s reklamiranjem duhanskih proizvoda. Cilj je smanjenje, i dugoročno potpuno ukidanje emisija stakleničkih plinova.
Više od 80 aktivista iz 12 država, među njima i Hrvatske, brodom i kajacima blokirali su promet oko rafinerije Pernis, najveće u europi, u vlasništvu internacionalnog naftnog diva Shell.
Kako prenosi Reuters, ova akcija bila je dio aktivizma Greenpeacea, kojom se želi postići zabrana reklamiranja i sponzorstava naftnih kompanija. Aktivisti tvrde da je takav vid reklamiranja usporediv s reklamiranjem duhanskih proizvoda, i kao takav generalno štetan za javnost.
Kako prenosi Reuters, ova akcija bila je dio aktivizma Greenpeacea, kojom se želi postići zabrana reklamiranja i sponzorstava naftnih kompanija. Aktivisti tvrde da je takav vid reklamiranja usporediv s reklamiranjem duhanskih proizvoda, i kao takav generalno štetan za javnost.
–Europska unija već je zabranila reklamiranje i sponzorstvo od strane duhanske industrije, a sada je vrijeme za donijeti sličnu direktivu i za naftne kompanije. U ime zdravlja naše planete i naše budućnosti – poručili su u izjavi nakon konferencije o klimatskim promjenama u Glasgowu.
Tako su u Rotterdamu aktivisti brodom od 33 metra blokirali ulaz dijelu luke namijenjenom kompaniji Shell, te se s njega penjali na tanker.
Kao dio kampanje, Greenpeace je objavio analizu reklama na društvenim mrežama naftnih kompanija Shell, Total, Preem, Eni, Repsol i Fortum tijekom 18 mjeseci, koja je pokazala da je čak 63% reklama usmjereno prikazivanju navedenih kompanija kao ekološki prihvatljivih.
Greenpeace je takve reklame nazvao Greenwashing, odnosno prevarom, budući da su naftne kompanije među najvećim proizvođačima stakleničkih plinova današnjice.
Kompanije Shell, TotalEnergies i Eni odbacile su tu optužbu, izjavivši kako je njihov cilj doseći nula emisije stakleničkih plinova do 2050.
Takav odgovor nije zadovoljio Greenpeace.
Kao dio kampanje, Greenpeace je objavio analizu reklama na društvenim mrežama naftnih kompanija Shell, Total, Preem, Eni, Repsol i Fortum tijekom 18 mjeseci, koja je pokazala da je čak 63% reklama usmjereno prikazivanju navedenih kompanija kao ekološki prihvatljivih.
Greenpeace je takve reklame nazvao Greenwashing, odnosno prevarom, budući da su naftne kompanije među najvećim proizvođačima stakleničkih plinova današnjice.
Kompanije Shell, TotalEnergies i Eni odbacile su tu optužbu, izjavivši kako je njihov cilj doseći nula emisije stakleničkih plinova do 2050.
Takav odgovor nije zadovoljio Greenpeace.
– Lijepo je da Shell ima nekoliko ekoloških projekata. Ipak, već je 2021. i još uvijek investiraju pet puta više u naftu i ulje. Te kompanije ne bi trebale biti na televiziji ili na ulici, nego na sudu – rekla je glasnogovornica Greenpeacea, Faiza Oulahsen.
Nizozemska vlada je u svibnju naredila Shellu da mora smanjiti emisiju stakleničkih plinova za 45% do 2030. godine, na što je kompanija uložila žalbu.
OZNAKE:
FOTO:
GREENPEACE