LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Na današnji dan

Prvo vozilo pod službenim imenom Porschea

Na današnji je dan 1948. godine ručno izrađeni aluminijski prototip nazvan „No. 1“ postao prvo vozilo pod službenim imenom jednog od najvećih svjetskih proizvođača luksuznih automobila.

Na današnji je dan 1948. godine ručno izrađeni aluminijski prototip nazvan „No. 1“ postao prvo vozilo pod službenim imenom jednog od najvećih svjetskih proizvođača luksuznih automobila.

Austrijski inženjer Ferdinand Porsche davne je 1900. godine debitirao na Svjetskom automobilskom sajmu u Parizu. Porsche je bio specijaliziran za automobile te je predstavljao dizajn električnog automobila koji postiže brzinu veću od 35 km/h. Ubrzo je postao tehnički direktor Daimler-Motoren kompanije te se 1916. godine preselio u Stuttgart. Zatim se kompanija Daimler udružila s tvrtkom Benz 1920. godine, a dizajni koje je napravio Ferdinand, ostaju zaslužni za izradu nekih, u to vrijeme, najbržih Mercedesovih sportskih auta.

1931. godine Porsche napušta tvrtku Daimler i pokreće vlastitu. Na poziv Hitlera da izradi automobile za obično građanstvo Porsche je dizajnirao prototip originalnog Volkswagena 1936. godine  Ideja za ovaj automobil proizašla je iz želje tadašnje vlade da svaki građanin Njemačke mora imati automobil ili traktor. Porsche je u to vrijeme dizajnirao auto za pučanstvo poznatije pod nazivom Buba.

PHOTO: Pinterest

Prijavi svoj inovativni projekt na natječaj Pro-Student i osvoji vrijednu nagradu te priznanje fakulteta


Tijekom Drugog svjetskog rata, Porsche je dizajnirao čak i vojne automobile i tenkove. Završetkom rata, Francuzi optužuju Porschea za ratne zločine te ga zatvaraju na više od godinu dana u Dijon. Tada njegov sin, popularnog nadimka Ferry, preuzima kompaniju u svoje ruke. Izradom Grand Prix trkaćeg automobila za bogatog talijanskog kupca, Ferry zarađuje novac za očevu jamčevinu. Nakon što je Porsche izašao iz zatvora, udružuje se sa sinom te zajedno stvaraju Type 356, novi sportski automobil koji će prvi nositi službeno ime Porschea. Ovaj je model auta, čija je gradnja izvršena potpuno ručno, dovršen 8. lipnja 1948. godine

PHOTO: Pinterest

FER na Međunarodnoj izložbi među gotovo 300 inovacija osvojio pet medalja


Iako se uz ime Porsche vežu luksuz, elegancija, inovativnost i udobnost, postoji i nekoliko manje poznatih činjenica. Naime, logo Porschea temeljen je na grbu Slobodne Građanske Države Württemberg (Weimarska Njemačka), čiji je glavni grad bio Sttutgart.

Iako su danas svi veliki proizvođači ekološki osviješteni i zagovaraju električne automobile i tzv. hibride, zanimljivo je da je Porsche predstavio takav model još 1899. godine pod nazivom Semper Vivus. Ovaj je automobil bio i prvi model automobila koji je istovremeno kočio na sve četiri gume.

Sljedeća zanimljivost Porschea veže se uz poznatog konjića na haubi. Popularni je konjić sličan onome na Ferrariju. Izvori kažu da Ferrari koristi oznaku konjića jer je talijanski ratni pilot srušio jednog njemačkog iznad Stuttgarta u Drugom svjetskom ratu. Majka toga pilota je savjetovala Ferrariju da stavi zaštitni znak konjića kao sretnu amajliju. Pored Ferrarija, uz Porsche se veže i ime poznatog Peugeota. Naime, popularni Porscheov model, Porsche 911, prvotno je nazvan Porsche 901. No, Peugeot je sudskom odlukom dobio autorsko pravo na modele automobila koji u sebi imaju nulu između ostalih brojeva. Zato je Porsche promijenio broj u 911, a Peugeot i danas koristi modele poput 296, 307, 308 i ostale serije.

Otputujte u prošlost Zagreba uz Zagreb Time Travel - prvu digitalnu interaktivnu turu na tabletima!


IZVOR: HISTORY
FOTO: TUMBLR